به دلیل درک متقابل بین مردم، در دهه‌های گذشته زندگی به شکلی ساده در جریان بود، و موارد تجاوز به منزل و سرقت بسیار کم اتفاق می‌افتاد، بنابراین هیچ کس نگران ارتقاء ویژگی‌های محیط زندگی خود و به عبارتی داشتن «امکانات خانه هوشمند» نبود.

اما واقعیت این است که گروهی از افراد در همان سال‌ها نیز زندگی در خانه‌ای را ترجیح می‌دادند که دارای امکانات منحصربه فرد و مفید باشد. با این حال، زندگی در دنیای مدرن تغییر کرده است و تمایل افراد برای حفظ ایمنی و راحتی بیشتر در خانه به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده ست.

ما در مقاله‌ای دیگر از یوکـا در مورد ویژگی‌ها، فنآوری‌ها و امکانات خانه هوشمند صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب

ویژگی‌ها و امکانات خانه هوشمند

ویژگی‌ها و امکانات خانه هوشمند

ویژگی‌ها و امکانات خانه هوشمند

در مورد آنچه می‌توان توسط فناوری انجام داد تا محیط اطراف خود را تغییر دهید فکر کنید. در حال حاضر، ما در نسلی زندگی می‌کنیم که به نظر می‌رسد همه چیز در حال وارد شدن به دنیای دیجیتال است.

این ویژگی به طور معمول یکی از بهترین مواردی است که هیچ خانه‌ای هیچگاه نمی‌تواند آن را از دست بدهد! مادامی که منابع لازم برای به دست آوردن این ویژگی‌ها را داشته باشد. ما کشف کردیم که بیشتر افرادی که در صنعت املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری می‌کنند، در رابطه نزدیک با افرادی که با اتوماسیون منزل سر و کار دارند قرار دارند، تا بهترین سیستم مورد نظر مشتریان خود را ارائه دهند.

این امکانات به طور عمده با توانایی کاربر در کنترل اجزای اصلی خانه از قبیل چراغ‌ها، سیستم امنیت همانند دوربین یا قفل هوشمند، سیستم‌های صوتی و کنترل دمای داخل، به سادگی با استفاده از تبلت یا موبایل همراه است. این بهترین سرمایه‌گذاری خواهد بود که هر فردی می‌تواند برای محیط داخلی خود انجام دهید.

امکانات خانه هوشمند و تأثیر فنآوری

باید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از جدیدترین تکنولوژی‌ها در خانه با محل کار خود استفاده کنید. مواردی مانند اتصال بی‌سیم (وایرلس)، روترهای وای‌فای (Wi-Fi)، قابلیت بلوتوث و سایر مواردی که می‌توان با آن کار کرد، نشان از بالا رفتن ارزش محیط زندگی شما دارد.

محصولات زیادی در بازار وجود دارند که با استفاده از فنآوری‌هایی مانند قفل‌ هوشمند، وسائل خانگی هوشمند، سیستم‌های امنیتی هوشمند و …. در بین سایر محصولات ساخته می‌شوند. این امر خانواده شما را تحت تأثیر قرار داده و به آنها نشان می‌دهد که چقدر از آنها مراقبت می‌کنید.

شرایطی را تصور کنید که می‌توانید از یک ریموت برای کنترل یخچال و سایر دستگاه‌های خود بهره ببرید، و یا با استفاده از یک قفل اثر انگشتی، امنیت خانه و سهولت در دسترسی به داخل فضای خود را بالا ببرید. برخورداری از مزایای تکنولوژی بسیار لذت‌بخش بوده و باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های بلند‎مدت می‌شود.

مدیریت انرژی به عنوان ویژگی مهم خانه هوشمند

ویژگی‌های خانه هوشمند

مدریرت و صرفه جویی انرژی

به یاد داشته باشید که کلیه امکانات خانه هوشمند این است که کیفیت خانه خود را ارتقاء دهید، بنابراین برای دستیابی به آن نیازی به هزینه زیادی ندارید. این ممکن است یک بحران برای رفاه مالی شما باشد.

بنابراین، در میان ویژگی‌های برتر، باید خانه خود را هوشمند کنید، باید یک روش مناسب برای مدیریت مصرف انرژی خود پیدا کنید. در صورت استفاده از وسایلی که با توانایی هوشمند سازی طراحی نشده‌اند، این کار مورد ساد‌ه‌ا‌ی نخواهد بود. برای قرار گرفتن تحت این امکانات، ما پیشنهاد می‌کنیم که به وسایل کارآمد برای انرژی و ترموستات هوشمند رجوع کنید.

شما همچنین به سنسور حرکتی، کنترل فن و ارتباط بین دستگاه‌های هوشمند نیاز دارید تا بتوانید میزان مصرف انرژی در خانه خود را مدیریت کرده و به حداقل برسانید. برای مثال، قفل‌های هوشمند دیجیتالی اغلب دارای اَپلیکیشن موبایل هستند، که این امکان را فراهم می‌آورند که بدون نیاز به اتلاف وقت و صرف هزینه‌های هنگفت در مورد تغییر قفل فیزیکی و یا گم شدن کلید، بتوان در کمترین زمان و با امنیت بیشتر به محیط داخلی خود دسترسی پیدا کرد.

تجهیزات خانه هوشمند در راستای افزایش امنیت

سیستم‌های امنیتی خانگی هوشمند قابل تنظیم هستند. شما می‌توانید آنها را به صورت کیت مجهز خریداری کنید، یا با نصب و نظارت حرفه‌ای از آنها به عنوان یک مجموعه کامل امنیتی استفاده کنید.

در زمانی که امکانات خانه هوشمند افزایش یافته است، دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی شما باشند. برای مثال، سیستم امنیتی و ایمنی محیط داخل خود را به اینترنت وای‌فای متصل کنید تا از طریق یک اَپلیکیشن تلفن همراه بتوانید آن را نظارت و کنترل کنید.

سیستم‌های مبتدی شامل سنسورهای پنجره و درب و ردیاب‌های حرکتی هستند که با دستگاه‌های مختلف خانگی ارتباط برقرار می‌کنید. به عنوان مثال، قفل الکترونیکی بیومتریک این امکان را برای شما فراهم می‌کند که حداکثر امنیت را برای فضای داخلی خود ایجاد کنید.

بیومتریک به معنای استفاده از خصوصیات منحصربه فرد انسان‌ها مانند اثر انگشت، عنبیه چشم، تشخیص کف دست و موارد دیگر است. حتی می‌توان در زمان آتش سوزی نیز امکان روشن شدن آبپاش‌ها را فراهم کرد و یا قفل درب ورودی خانه را طوری تنظیم کرد که در زمان آتش سوزی و دود، به طور خودکار درب خانه را باز کند تا نفرات فرصت برای فرار به بیرون داشته باشند.

تفریحات خانگی بخشی از امکانات خانه هوشمند

خانه هوشمند

امکانات خانه هوشمند

داشتن اطلاعات بدین معنی است که شما دانش بالایی کسب کرده‌اید. یک خانه هوشمند، بدون هیچ نوع سرگرمی ارزش این عنوان را ندارد. سرگرمی تمام جنبه‌های زندگی ما را تشکیل می‌دهد.

اگر از محل کار به خانه آمده‌اید و بسیار خسته هستید، ترجیح می‌دهید خود را سرگرم کنید تا بتوانید استرس و فشارهای روزانه را کاهش دهید. برای کسانی که از سرگرمی لذت می‌برند، امکانات خانه هوشمند شامل تفریحات خانگی نیز می‌شود.

موردی که باید در خانه خود اضافه کنید شامل سینمای خانگی و یا قابلیت خودکار پخش موسیقی است. اطمینان حاصل کنید که هر اتاق یا فضای منزل شما به صورت بی‌سیم قابلیت پخش موسیقی داشته باشد، همین که وارد خانه می‌شوید، قفل هوشمند بعد از بازگشایی درب، سیگنالی را به دستگاه صوتی شما می‌فرستد تا موسیقی مورد علاقه شما را پخش کند.

اهمیت توجه به هوشمند سازی محیط داخل

امکانات یک خانه هوشمند باید کاربر پسند و کاربردی باشد. با توسعه فناوری، زندگی بسیار ساده‌تر از گذشته شده است و نحوه برنامه‌ریزی و ادغام آن با سیستم‌های هوشمند خانگی بسیار آسان شده است.

خانه‌های هوشمند نه تنها لوکس، عملی و کاربردی هستند بلکه از نظر محیطی نیز سازگاری بالایی دارند. بنابراین، روی یک خانه مجهز و دارای امکانات کاملاً منظم متمرکز شوید و بهترین شرایط محیطی را برای خود فراهم کنید تا در راحتی و ایمنی بالا زندگی کنید.

در این راستا، اگر به فکر خرید قفل هوشمند هستید می‌توانید از مواهب بهترین برند بازار به نام یوکـا بهره‌مند شوید. قفل‌های دیجیتالی این برند دارای آخرین فنآوری در ساخت هستند. از کیفیت بالای بدنه گرفته تا ویژگی‌های جهت دسترسی آسان و امن به محیط داخل، برند یوکا را به قطب بزرگ بازار امروز قفل‌های هوشمند تبدیل کرده است. همچنین، نوآوران هوشمند توانسته بهترین شرایط گارانتی محصولت یوکا را برای مشتریان خود فراهم کند.

خرید قفل دیجیتال یوکا