یکی از مهم ترین کارهایی که هر شخص لازم است در برنامه روزانه یا هفتگی خود قرار دهد ورزش کردن و داشتن فعالیت های بدنی است . با توجه به تغییر سبک زندگی و مشغله های افراد که به سمت تحرک کمتر پیش می رود توجه به یک برنامه مشخص ورزشی می تواند در سلامت جسمانی و روانی ، افزایش طول عمر ، کاهش ابتلا به انواع بیماری ها و دستیابی به بسیاری مزیت دیگر تاثیرگذار باشد . آنچه در این مقاله بررسی می کنیم : بررسی تاثیر رنگ ها در طراحی باشگاه ورزشی .

زمان مطالعه : 

شاید آن قدر خوش شانس باشید که در منزل یک اتاق به ورزش و فعالیت های بدنی اختصاص دهید اما حضور در یک باشگاه می تواند شما را به چالش بکشد و تصمیم گیری برای حضور در باشگاه برای انجام تمرینات کمی سخت باشد . در این مقاله در مورد یکی از عواملی که می تواند شما را برای حضور در یک باشگاه ورزشی ترغیب کند می پردازیم . تاثیر رنگ ها در طراحی باشگاه ورزشی چیست ؟ بهترین رنگ ها برای دکوراسیون باشگاه های ورزشی کدامند ؟ با ما باشید تا با بررسی ارتباط روان شناسی رنگ ها و ورزش های مختلف به این سوالات پاسخ دهیم .

از قدرت رنگ ها در باشگاه ورزشی خود غافل نشوید .

تاثیر رنگ ها در طراحی باشگاه ورزشی

تاثیر رنگ ها در طراحی باشگاه ورزشی - قفل الکترونیکی کمد

رنگ آمیزی دیوارهای یک باشگاه ورزشی و حتی رنگی که برای دیوار پنجم آن که همان سقف است استفاده می شود می تواند برای بسیاری از افراد انگیزه ای در انتخاب یک باشگاه و انجام مداوم تمرینات باشد . از قدرت رنگ ها در طراحی باشگاه ورزشی خود غافل نشوید .

رنگ در تغییر سطح انرژی افراد تاثیر گذار است و در مکان های مختلف استفاده از رنگ های متناسب با کاربری محیط می تواند نظر مخاطبان جلب کند .

شاید دیده یا شنیده باشید که بسیاری از تیم های حرفه ای در طراحی رختکن از رنگ صورتی استفاده می کنند چرا که رنگ صورتی می تواند سطح انرژی را بهبود بخشیده و انرژی افراد را به جریان اندازد .

رنگ مناسب می تواند با تاثیراتی که بر انرژی ، وضعیت جسمانی و روانی و واکنش افراد دارد کیفیت فعالیت های ورزشی آن ها را افزایش دهد .

نحوه رنگ آمیزی یک باشگاه ورزشی می تواند سبب آرامش افراد شود یا هیجان و انگیزه آن ها را افزایش دهد پس با توجه به کاربرد هر بخش ، استفاده از رنگ مناسب از مهم ترین نکاتی است که در طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی لازم است بدان توجه شود .

علاوه بر تاثیر رنگ ها در طراحی باشگاه ورزشی ، تیره یا روشن بودن رنگ ها نیز تاثیر گذار است . همانطور که در مطلب « ۱۰ نکته در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی » اشاره شد در سالن هایی که نیازمند آرامش و تمدد اعصاب است مانند سالن های یوگا ، بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود . یا رنگ های تیره مکان را کوچک تر از ابعاد واقعی آن نشان می دهد . بدون وجود نورپردازی مناسب ، طراحی یک محیط با رنگ های تیره می تواند آن را به مکانی خسته کننده و کسالت بار تبدیل کند .

در کنار توجه به تیرگی و روشنی رنگ ها و تاثیرات آن ، رنگ آمیزی سقف و کف باشگاه هم مهم بوده و لازم است با رنگ دیوارها هارمونی داشته باشد .

در ادامه بررسی تاثیر رنگ ها در طراحی باشگاه ورزشی ، رنگ های مناسب هر یک از سالن های یک مجموعه ورزشی را نیز مشخص می کنیم .

تاثیر رنگ ها در طراحی باشگاه ورزشی - قفل الکترونیکی کمد

رنگ آبی در سالن بدن سازی

رنگ آبی یکی از تاثیر گذار ترین رنگ ها برای آرامش فکری و جسمی است که در دسته رنگ های سرد قرار می گیرد . رنگ آمیزی سالن های بدن سازی با رنگ آبی هورمون های آرام بخش بدن را آزاد کرده و بازدهی را افزایش می دهد .

بنابر تحقیقات انجام شده افراد در سالن هایی با دکوراسیون آبی می توانند با وزنه هایی سنگین تر کار کنند .

برعکس رنگ آبی که می تواند اشتها را کاهش دهد رنگ قرمز اشتهای شما را زیاد می کند .

رنگ آمیزی سالن ایروبیک با رنگ قرمز

تمرینات ایروبیک بر فعالیت قلب و عروق تمرکز دارد بنابراین رنگ های پر حرارت مانند قرمز می تواند گزینه ای مناسب برای سالن های ایروبیک باشد . رنگ های زرد و نارنجی نیز در دسته رنگ های پر حرارت قرار می گیرد که رنگ زرد در افزایش متابولیسم و تمرکز افراد موثر است و رنگ نارنجی حس شور و سر زندگی ایجاد می کند .

با این حال بهتر است از رنگ های گرم مانند قرمز ، زرد و نارنجی به تناسب و در حد اعتدال استفاده شود .

طراحی سالن یوگا با رنگ های ملایم

رنگ های ملایم مانند آبی اقیانوسی و سبز چمنی که تداعی کننده طبیعت باشد و حس آرامش القا کند انتخاب مناسبی برای سالن های یوگا است . یکی از رنگ های پر کاربرد در طراحی سالن های یوگا ترکیب رنگ ملایم سبز یا آبی با رنگ مشکی است که می تواند حس توانمندی و قدرت فرد را برانگیزد .

به این ترتیب رنگ آمیزی یکی از ابزارهای در دسترس است که می توانید با اندکی مطالعه ، مشاوره با طراحان دکوراسیون داخلی و با توجه به سلیقه خود از تاثیرات آن بهره برده و در جذب مشتریان بیشتری برای باشگاه ورزشی خود از آن استفاده کنید .

نوآوران هوشمند ارائه دهنده انواع قفل الکترونیکی کمد به مجتمع های ورزشی و استخرها در نظر دارد با ارائه مطالبی مفید شما را در بهبود هر چه بیشتر باشگاه تان یاری رساند . منتظر نظرات و پیشنهادات شما در مورد تاثیر رنگ ها در طراحی باشگاه ورزشی هستیم .

ما در نوآوران هوشمند تلاش کرده‌ایم تا براساس نیاز کاربران ایرانی، بهترین برندها و آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه گجت‌های امنیت هوشمند را ارائه و با خدمات پس‌ازفروش در سرتاسر کشور، خیال کاربران را از بابت پشتیبانی ۲۴ ساعته راحت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در نمایندگی‌های یوکا تماس بگیرید.

همواره آماده ایم تا سوالات شما را در خصوص انواع قفل دیجیتال پاسخ دهیم .

امنیت کسب و کار خانگی یوکا