چرا باید به طراحی ورودی خانه فکر کرد؟ ورودی خانه مکانی است که افراد از مهمانان خود استقبال می‌کنند اما طراحی آن اغلب نادیده گرفته می‌شود! شما می‌توانید از ویژگی‌های طراحی هوشمندانه استفاده کنید تا فضایی روشن فراهم کرده و اولین تأثیر ممکن را در دیگران ایجاد کنید. فراتر از خوش آمدگویی، مطمئن شوید که ورودی خانه شما دقیقاً همان چیزی را می‌گوید که شما می‌خواهید؛ با یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

۶ نکته در طراحی ورودی خانه

نکات زیرا را دنبال کنید تا طراحی مناسبی را برای ورودی خانه خود ایجاد کنید:

۱- همه چیز سَر جای خودش است

اگر مانند اکثر صاحبان خانه‌ها هستید، ورودی شما می‌تواند کمی بهم ریخته باشد. بهترین نکته طراحی برای ورود، این است که مطمئن شوید همه چیز جای خود را دارد. هنگام برنامه ریزی واقع بین باشید، اگر هنگام ورود به داخل، تمایل دارید نامه ارسالی از پست خود را رها کنید، مطمئن شوید که جایی برای رفتن دارند.

مطمئناً، در یک دنیای کامل، بچه‌های شما کوله پشتی خود را در اتاق خود آویزان می‌کنند، اما چند قلاب درب ورودی می‌تواند آن‌ها را از اتاق خود دور کند. حتی استفاده از یک جا کفشی مناسب می‌تواند به کفش‌های شما و فرزندانتان نظم ببخشد. به چگونگی استفاده خود از ورودی خانه فکر کنید و به آن نظم دهید.

۲- در کنار ورودی صندلی بگذارید

چیزی که اکثر ورودی‌ها از دست می‌دهند، مکانی برای نشستن است. به طور طبیعی، شما نمی‌خواهید مردم را برای نشستن بر روی صندلی ورودی دعوت کنید. هنوز هم، یک مکان برای نشستن، یک مکان مناسب برای پوشیدن کفش یا مرتب کردن نامه‌های پستی در هنگام رفت و آمد فراهم خواهد شد.

علاوه بر این، یک نیمکت می‌تواند به عنوان یک راه حل هوشمندانه برای نگه‌داری کفش و کت، به شما کمک کند تا درهم ریختگی ایجاد نشود. به دنبال نیمکتی با قفسه یا نیمکت باز شویی باشید تا ورودی شما تمیزتر و راحت تر به نظر بیاید.

۳- از عناصر زیبا و مدرن استفاده کنید

طراحی ورودی خانه شما مکان مناسبی برای تعریف سبک خانه شما است. گرچه ممکن است یک منطقه تنگی داشته باشید اما می‌توانید از فضای دیوار و سقف استفاده کنید و سبک خاصی را ایجاد کنید. به عنوان مثال یک لوستر می‌تواند به مهمانان ایده‌ای خاص از سبک خانه شما بدهد یا چند عدد قاب عکس در دیوارها، می‌توانند برای افراد علاقه خاصی ایجاد کنند. آیا زیاد سفر می‌کنید؟ درب ورودی خانه را به قفل دیجیتال مجهز است. این قفل الکترونیکی در کنار افزایش امنیت به ظاهر مدرن و زیبا نیز کمک می‌کند.

۴- مقدار فضا را مشخص کنید

باید تعریف مشخصی بین سالن ورودی و بقیه خانه وجود داشته باشد. تعریف فضا با رنگ و مبلمان به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا بدانند ورودی از کجا پایان می‌یابد و خانه از کجا شروع می‌شود. انتهای ورودی خود را با چیدن مبلمان به صحنه ببرید تا یک مشخصه ویژه ای بین آن و بقیه خانه شما وجود داشته باشد.

یک قفسه کتاب یا میز کاملاً مناسب برای قرار دادن کلیدها یا یک نیمکت و کمد به مهمانان نشان می‌دهد که کجا وسایل خود را بگذارند. آیا طراحی ورودی خانه شما برای چیدن مبلمان خیلی کوچک است؟ از یک رنگ پررنگ یا حتی کاغذ دیواری برای جلب توجه ورودی استفاده کنید.

۵- انعکاس نور را در نظر بگیرید

ورودی‌ها در بعضی از خانه‌ها به طرز مشهودی تنگ هستند و بعضی دیگر  از کمبود نور رنج می‌برند. با استفاده از آینه‌ها برای انعکاس نور، مقداری روشنایی را به ورودی ارائه دهید. این امر به ویژه اگر درب ورودی شما دارای پنجره باشد بسیار خوب عمل می‌کند. با زاویه دار کردن یک آینه مستقیماً روی منبع نور، روشنایی طبیعی ورودی خانه خود را دو برابر کنید.

۶- احساسی خوشآیند ایجاد کنید

به یاد داشته باشید که طراحی ورودی خانه شما باید راهی برای استقبال از مهمانان در خانه شما باشد. اطمینان حاصل کنید که تأثیر درستی ایجاد می‌کند و به مهمانان شما کمک می‌کند تا همیشه احساس راحتی داشته باشند. مکانی مشخص برای قرار دادن وسایل ارائه دهید تا مهمانان کت و کفش خود را در دست نگیرند.

پخش روغن‌های خوشبو کننده هوا یا روشن کردن یک شمع باعث می‌شود بوی خانه شما به همان اندازه زیبا شود. نگه داشتن وسایل ضروری مانند شارژرهای تلفن و چترها به صورت آماده، به این معنی است که همیشه آنچه بازدیدکنندگان به آن نیاز دارند، در دسترس خواهند بود.

کلام آخر

به ورودی خانه خود نگاهی بیندازید و از خود بپرسید: «آیا ورودی من چیزی کم دارد؟ وقتی فکر می‌کنید ورودی خود را به عنوان یک فضای شخصی در نظر بگیرید، می‌توانید احساسات بازدیدکنندگان هنگام عبور از درب ورودی شما را شروع کنید. بر راحتی و سبک طراحی زیبا متمرکز شوید تا مطمئن باشید ورودی زیبا و کاربردی طراحی کرده‌اید.