همه ما می‌دانیم در دنیای امروز و با حضور قفل های دیجیتال و هوشمند، کلیدها دیگر به درد نخور و دست و پاگیر هستند، اما اگر کمی خلاقیت داشته باشید و جزو آدم‌هایی نباشید که هر چیزی که دست‌شان می‌رسد را دور می‌ریزند حتی می‌توانید از همین کلیدهای به ظاهر بی‌مصرف هم برای دکوراسیون خانه یا حتی درست کردن وسایل تزئینی زیبا استفاده کنید.

اگر خلق یک کار هنری و زیبا را تا به حال با دستان خودتان امتحان نکرده‌اید یکی از بزرگ‌ترین لذت‌ها را تا به حال از دست داده‌اید. پس حتما یک‌بار هم که شده امتحان کنید و یک وسیله زیبا را خودتان خلق کنید.

برای خلق آثار هنری زیبا و لذت بردن از حس خوب خلق کردن، حتما لازم نیست به فروشگاه‌ها سر بزنید و با خریدن وسایل گران‌قیمت شروع به درست کردن یک وسیله بکنید. بلکه فقط کافی است کمی به اطراف‌تان دقیق‌تر نگاه کنید و وسایل بی‌استفاده و قدیمی‌ای را پیدا کنید که در حال حاضر گوشه خانه افتاده‌اند و بدون این‌که هیچ کارایی‌ای داشته باشند فقط فضای خانه را اشغال کردهاند. اتفاقا بازسازی و به‌کارگیری خلاقیت برای استفاده مجدد از وسایل به روشی جدید بسیار لذت بخش‌تر است.

خودت بساز !

خودت بساز !

یکی از چیزهایی که این روزها با حضور قفل دیجیتال کاملا بی‌مصرف شده است و معمولا هم ما بلافاصله بعد از نصب قفل هوشمند آن‌ها را دور می‌اندازیم کلید ها هستند.

اما ما در این مقاله می خواهیم بگوییم با کمی خلاقیت و هنر می‌توانید از همین کلیدهای  بی‌مصرف هم زیباترین تزئینات هنری را بسازید و هر لحظه که به آن‌ها نگاه می‌کنید از هنر و خلاقیت خودتان لذت ببرید.

راستی اگر هنوز قفل دیجیتال نخریده‌اید یا در انتخاب قفل دیجیتال مناسب با بودجه و محل زندگی یا کارتان دچار سردرگمی شده‌اید در ابتدا می‌توانید این چند مقاله را مرور کنید:

 

اگر بارها کلیدها را پشت درب جا گذاشته اید، برای جلوگیری از تکرار این مشکل این مقاله را بخوانید:

بعد از خواندن این مقالات و آمادگی برای انتخاب حرفه ای قفل دیجیتال می توانید به این صفحات سری بزنید و از بین انواع قفل های دیجیتال چند قفل که  ظاهر و ویژگی های آن را می پسندید را انتخاب کنید:

نمونه قفل های دیجیتالی

اما برای انتخاب نهایی و مطمئن و همین طور استعلام قیمت پیشنهاد ما این است که از مشاوره با کارشناسان استفاده کنید :

همه سوالات خود را در مورد قفل دیجیتال بپرسید

خرید چشمی دیجیتال یوکا

اما بعد از خرید و نصب قفل دیجیتال می رسیم به قسمت جذاب و هیجان برانگیز استفاده مجدد از کلیدها. اگر بلافاصله بعد از نصب قفل هوشمند این طور به نظرتان می آید که کلیدها دیگر هیچ استفاده‌ای ندارند و می‌خواهید آن‌ها را دور بیاندازید کمی دست نگه دارید! ما در این جا می‌خواهیم ۷ ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از کلیدها را به شما بگوییم:

پس با شعار : خودت بساز Do It Yourself! پیش به سوی خلق آثار هنری و تزئینی با کلیدهای دور ریختنی

فهرست مطالب

۷ ایده خلاقانه برای کاربرد مجدد کلیدهای دور ریختنی

 ایده ۱: استفاده از کلیدها برای سنگین کردن پرده‌ها

استفاده از کلیدها در پرده

استفاده از کلیدها در پرده

حتما شما هم این تجربه را دارید که در هنگام نصب پرده‌ها، پایین پرده به شکلی که شما دوست دارید نمی‌ایستد و دائما چین می‌خورد و جمع می‌شود و همیشه برای شما دردسرساز است.

معمولا پرده فروشی‌ها برای جلوگیری از این حالت از مهره‌های سنگین فلزی در پایین پرده‌ها استفاده می‌کنند تا پرده‌ها خوب بایستند. خب حالا که شما می‌خواهید کلیدها را دور بیاندازید چرا در پرده‌ها استفاده نکنید؟ برای اینکار فقط کافی است کلیدهای بی‌استفاده را به حای گوی‌های فلزی در پایین پرده بریزید.

 

ایده ۲: از کلیدها برای ساخت کاسه یا بطری تزئینی استفاده کنید

اسفاده مجدد از کلید ها بعد از نصب قفل دیجیتال

اسفاده مجدد از کلید ها بعد از نصب قفل دیجیتال

یکی از کارهای جالب برای استفاده مجدد از کلیدها بعد از نصب قفل هوشمند، استفاده از آنها برای ساخت وسایل تزئینی است. برای درست کردن این تزئینی‌های زیبا فقط تعدادی کلید بدون مصرف نیاز دارید و کمی هم چسب قوی.

برای شروع کار کافی است پشت یک ظرفی که می‌خواهید از روی آن الگو بگیرید را سلفن بکشید و بعد هم روی آن را به حد کافی چسب بزنید و بعد هم باسلیقه خودتان کلیدها را بچینید.  فقط دقت کنید که کلیدها به هم دیگر متصل باشند. بعد هم بگذارید تا چسب کاملا خشک شود و کلیدها به هم وصل شوند.

 

ایده ۳: از کلیدها برای ساخت جواهرات زیبا استفاده کنید!

بعد از نصب قفل دیجیتال با کلید گردن بند بسازید

بعد از نصب قفل دیجیتال با کلید گردن بند بسازید

یکی از راه‌های جذاب استفاده مجدد از کلیدها، ساخت جواهرات باارزش و زیبا از کلیدهای قدیمی است. برای درست کردن جواهرات کلیدی کافی است کمی خلاقیت به خرج بدهید.

مثلا ممکن است دوست داشته باشید از اکلیل برای تزئین کلیدها استفاده کنید. برای اینکار کافی است از کمی چسب چوب رقیق استفاده کنید و هر قسمتی از کلید را که دوست دارید درخشنده و زیبا شود را در چسب رقیق فرو کنید و بعد هم در اکلیل بزنید مانند این نمونه :

تزئین کلیدهای دور ریختنی

تزئین کلیدهای دور ریختنی

یا می توانید برای رنگ کردن و زیبا کردن کلیدها از لاک یا رنگ‌های دیگر استفاد کنید:

تزئین کلیدها با لاک

تزئین کلیدها با لاک

 

ایده ۴ : از کلیدها به عنوان درب باز کن استفاده کنید

یکی از راه‌های استفاده از کلیدها بعد از نصب قفل الکترونیکی روی درب خانه‌ها این است که به جای این‌که آن‌ها را دور بیاندازید از آن‌ها به عنوان درب باز کن و برای باز کردن درب بطری‌های نوشابه استفاده کنید.

ایده ۵ : از کلیدها برای ساخت تابلوهای تزئینی استفاده کنید

ساخت تابلو دیواری با کلید

ساخت تابلو دیواری با کلید

برای درست کردن تابلوهای تزئینی زیبا با کلیدها فقط کافی است یک قاب ارزان بخرید یا از قاب‌های بدون استفاده در خانه استفاده کنید و با چند وسیله کوچک تزئینی دیگر مثل دکمه‌ها، تورهای زیبا، کنف و یا هر وسیله دیگری یک تابلوی زیبا بسازید. حتی می‌توانید از یک متن و نوشته زیبا هم در پس زمینه تابلو استفاده کنید.

ساخت تابلو تزئینی با کلید

ساخت تابلو تزئینی با کلید

ایده ۶ : با کلیدها لوستر و آباژور بسازید

ساخت لوستر و آباژور با کلیدهای دور ریختنی

ساخت لوستر و آباژور با کلیدهای دور ریختنی

لوستر و آباژور جزو المان‌هایی در دکوراسیون داخلی هستند که می‌توانند تاثیر زیادی در زیبایی محیط زندگی شما داشته باشند. پس چه چیزی بهتر از این که به جای صرف هزینه‌های زیاد خودتان آن‌ها را بسازید.

برای ساخت آباژور و لوسترهای دست ساز یکی از راه‌ها این است که بعد از نصب قفل الکترونیکی روی درب خانه و محل کار هر تعداد کلیدی که دارید را جمع کنید و با آن‌ها یک لوستر یا آباژور زیبا بسازید.

ایده ۷ : با کلیدها برای بچه‌ها عروسک‌های زیبا بسازید

ساخت عروسک با کلید

ساخت عروسک با کلید

برای خوشحال کردن بچه‌ها همیشه لازم نیست که به اسباب‌بازی فروشی‌ها برویم و عروسک‌های گران‌قیمت بخریم فقط با کمی خلاقیت و استفاده از کلیدهای دور ریختنی می‌توانید عروسک‌های زیبا و دست‌ساز برای بچه‌ها بسازید.

ساخت عروسک برای بچه ها با کلید های دور ریختنی

ساخت عروسک برای بچه ها با کلید های دور ریختنی