این روزها شاید بسیاری از ما برای اینکه بتوانیم در خانه رویایی مان زندگی کنیم یا حتی چیزی مانند آن را شبیه سازی کنیم ترجیح می دهیم که به سمت خرید یا اجاره خانه های قدیمی برویم اما آنها را از پایه بازسازی کنیم . این کار در کنار مزایا و جذابیت های زیادی که دارد معمولا بسیار پر هزینه و گران تمام می شود .اما راهکارهای زیادی هم وجود دارد که بتوانید در کنار لذت بردن از بازسازی خانه قدیمی در هزینه ها هم صرفه جویی کنید .

فهرست مطالب

 ۷ نکته مهم برای تزئین و بازسازی خانه های قدیمی با کمترین هزینه

۱- قبل از شروع هر کاری برنامه ریزی کنید

رفتن به دل بازسازی خانه قدیمی بدون برنامه ریزی می تواند هزینه نهایی شما را چندین برابر کند . برنامه ریزی مشخصا برای هر نوع طراحی داخلی یا تغییر دکوراسیونی جزو ضروری اجرای عالی به حساب می آید اما در مورد بازسازی خانه قدیمی در شرایطی که یک بودجه محدود در اختیار دارید اهمیت آن چندین برابر میشود . برنامه ریزی هم فقط این نیست که یک پلان کلی از کاری که می خواهید انجام بدهید داشته باشید بلکه باید برای تک تک موارد برنامه ریزی دقیق داشته باشید . مثلا بهتر است هیچ وقت خودتان را در این شرایط قرار ندهید که مثلا یک بوفه یا میز آنلاین سفارش بدهید که اصلا مناسب فضای خانه شما نیست یا بدون برنامه ریزی یک دفعه به خاطر یک تصمیم احساسی بودجه ای چندین برابر حد میزان معقول برای خرید کابینت یا مبلمان جدید صرف کنید .

قبل از هر کاری بهتر است نگاهی به مجلات و یا کاتالوگ های فروشگاه آنلاین بیاندازید و سبک مورد علاقه تان را در مورد انواع کفپوش ، کابینت ، سیستم روشنایی ، مبلمان و… تعیین کنید . بعد شروع به تعیین حدودی هزینه ها بکنید . در این شرایط نه خیلی دست بالا بگیرید نه خیلی دست پایین و نامعقول . هزینه نصب و خدمات و کارهای جانبی را هم در نظر بگیرید .

فقط این ۸ چیز را در سیف باکس خانگی یا گاوصندوق خانگی بگذارید !

بازسازی خانه های قدیمی با کمترین هزینه

بازسازی خانه های قدیمی با کمترین هزینه

۲- در بازسازی خانه قدیمی از مصالح و وسایل قدیمی مجدد استفاده کنید

اگر فکر کرده اید که با یک بودجه محدود می توانید همه وسایل خانه قدیمی را دور بریزید و همه چیز را از نو بخرید قطعا در اشتباه هستید . شاید استفاده از وسایل قدیمی و بازآفرینی آنها و استفاده مجدد از آنها به اندازه خرید از فروشگاه برای بعضی از افراد هیجان برانگیز نباشد اما مطمئن باشید با کمی خلاقیت و استفاده از وقت آزادتان برای انجام دادن بعضی از کارها با دست خودتان نه تنها در هزینه ها صرفه جویی می کنید بلکه لحظات لذت بخشی را هم برای خودتان می سازید.

مثلا آیا واقعا لازم است کابینت های فلزی یا چوبی قدیمی را حتما بکنید و دور بریزید و یک سری جدید بخرید ؟ آیا واقعا نمی شود با یک سری خلاقیت و رنگ کردن آنها را به شکلی زیبا و دوست داشتنی بازسازی کرد. آیا حتما باید وسایل چوبی و مبلمان خودتان را بیرون بگذارید و نو آنها را از فروشگاه بخرید ؟ آیا نمیشود با کمی خلاقیت و پاشیدن رنگ به آنها حتی از حالت نو هم زیبا ترشان کرد .

۵ راهکار ساده برای اینکه هیچ وقت کلید هایتان را گم نکنید ( این راهکارها ۱۰۰% جواب میدهند )

۳-برای کاهش هزینه ها در بازسازی خانه قدیمی سری هم به سمساری ها بزنید

شاید افراد زیادی باشند که به خاطر ذات تجمل گرایی و اصراف کاری یا داشتن بودجه ای نامحدود حتی وسایل نو وقابل استفاده خودشان را دور بریزند یا بفروشند . پس بد نیست برای اینکه مدیریت خوبی در هزینه ها داشته باشید سری هم به سمساری ها بزنید . مطمئن باشید با گشتن چند ساعت بین وسایل آنها می توانید مبلمان یا هر نوع وسیله دیگر به درد بخوری پیدا کنید که با کمی دست کشیدن به سر و روی شان بتوانید آنها را به بهترین شکل ممکن در بیاورید .

۴- رنگ ها ارزان هستند، برای روح دادن به فضای خانه  از آنها زیاد استفاده کنید

یکی از بزرگترین اسرار طراحی داخلی استفاده از رنگ های زندگی بخش به فضا با کمترین هزینه است . در مقایسه با سایر راهکارهای گران قیمت در طراحی داخلی رنگ ها می توانند با چند ده هزار تومان کل فضا را تغییر بدهند . اما در مورد انتخاب رنگ خصوصا برای یک فضای با حجم بالا حتما زمان زیادی بگذارید تا رنگی را انتخاب کنید که دقیقا مطابق سلیقه خودتان باشد . و بهترین کار برای انتخاب رنگ این است که یک پالت چوبی پیدا کنید و به همان رنگی که می خواهید رنگ کنید و روی دیوار بگذارید و تست کنید که ببینید چه حسی نسبت به آن دارید .معمولا برای رنگ کردن فضای خانه از قانون ۶۰.۳۰.۱۰ استفاده می کنند یعنی ۶۰ % فضا که معمولا دیوراها جزو آن میشود را به رنگ اصلی و معمولا خنثی رنگ می کنند ۳۰ % با رنگ ثانویه و ۱۰% باقی مانده با یک رنگ پر رنگ و غالب رنگ می شود .

با رنگ طلایی در دکوراسیون خانه ثروتمند شوید ! ( منطقه ممنوع استفاده از طلایی در خانه + ۱۸ عکس نمونه )

 بازسازی خانه قدیمی با کمترین هزینه

بازسازی خانه قدیمی با کمترین هزینه

۵-از وسایل دکوری ساخت دست خودتان استفاده کنید

در طراحی داخلی یک سری وسایلی که فقط جنبه تزئینی دارند و اتفاقا کارایی خاصی هم ندارند و به آنها وسایل « دکوری » می گویند معمولا به طرز عجیبی نصف بیشتر بودجه را میخورند . مثل تابلوهای هنری ، وسایل تزئینی که در بوفه یا روی میز مبلمان قرار میگیرد و…

اما اتفاقا این بخش یکی از قسمت هایی است که به شدت می توانید در آن صرفه جویی کنید . و روش آن پروژه هایی است که به آن DIY یا Do It Yourself می گویند یعنی خودت انجام بده .

مثلا اگر شما جزو افرادی هستید که دائما گوشی یا دوربین در دست تان است خب چرا از عکس ها و هنر خودتان برای تزئیین دیوارها استفاده نکنید . مثلا یک عکس زیبا از دریا و موج های آن می تواند حتی با لحظه ای نگاه کردن به آن روز شما را بسازد . یا حتی می توانید در یک قاب تعداد زیادی برگ های زیبا جمع کنید و بچسبانید و به عنوان یک پروژه دست ساز خودتان در فضای خانه تان استفاده کنید.

با این ۱۱ پیشنهاد نقره ای،دکوراسیون خانه تان را سوپر لوکس و اشرافی کنید( همراه با ۱۶ عکس نمونه)

۶- در بازسازی خانه قدیمی از سبک طراحی مینیمال استفاده کنید

به کمک طراحی داخلی به سبک مینیمال شما کمترین وسایل و تجهیزات را برای طراحی نیاز دارید در حین اینکه یک نتیجه بسیار زیبا هم میگیرید . در طراحی مینیمال شما از رنگ های خنثی و یا تک رنگ به میزان زیاد استفاده میکنید . همین طور برای تزئین بیشتر از مواد طبیعی استفاده میکنند ، نورپردازی داخلی هم باید بسیار ساده باشد و حداقل میزان تجهیزات و وسایل را باید انتخاب کنید .

یکی از مهترین مسائل در سبک مینیمال تمیز و مرتب نگه داشتن فضا است . پس تا جایی که ممکن است برای اجرای طرح مینیمال به شکلی کامل باید فضاهای ذخیره سازی و کمدها و پنهان سازی را به میزان زیادی در فضا در نظر بگیرید .

 بازسازی خانه قدیمی به سبک مینیمال

بازسازی خانه قدیمی به سبک مینیمال

۷- برای اجرای کامل طراحی داخلی و بازسازی خانه قدیمی عجله نکنید

یکی از بهترین توصیه ها برای کاهش هزینه ها در بازسازی خانه قدیمی این است که خیلی برای تکمیل همه قسمت های طراحی خانه عجله نکنید و تا مستقر شدن کامل و چند روز زندگی در آن فضا کمی دست نگه دارید و به این وسوسه غلبه کنید که همه چیز کامل شود و بعد نقل مکان کنید .

پس حتی اگر به ایده آل ترین شکل ممکن طراحی نرسیدید بهتر است عجله نکنید و دست نگه دارید . با حداقل امکانات و طراحی به خانه جدید نقل مکان کنید و بعد کم کم شروع کنید به تکمیل کردن طراحی داخلی و اضافه کردن تجهیزات و وسایل اضافی .

یک توصیه ویژه و هوشمند برای افرادی که به فکر بازسازی خانه قدیمی هستند

 قفل دیجیتال در بازسازی خانه قدیمی

قفل دیجیتال در بازسازی خانه قدیمی

یکی از مهمترین بخش های هر ساختمان که هم در زیبایی ظاهری خانه تاثیر گذار است و هم در افزایش امنیت ، قفل های ورودی هستند . اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید در خانه ای مدرن و به روز زندگی کنید که به کمک تکنولوژی بتوانید راحتی و سرعت را به خانه تان بیاورید بهترین پیشنهاد به شما استفاده از قفل دیجیتال به جای قفل های سنتی کلیدی پر دردسر است .

اگر دوست دارید نمونه های متنوع قفل های دیجیتالی را ببینید روی دکمه زیر کلیک کنید :

می خواهم نمونه های متنوع قفل دیجیتال را ببینم

تماس با مشاوران یوکا