اگر می‌خواهید انواع قفل‌های اتومبیل را باز کنید باید ابزارهای مناسبی داشته باشید. گزینه‌هایی که برای باز کردن خودرو خواهید داشت، به گوناگونی انواع قفل‌های اتومبیل‌هایی که وجود دارد، بستگی دارد. موارد زیادی را باید در نظر بگیرید.

باید کمی درباره قفل‌های ماشین بدانید و قبل از این که بتوانید ابزارهای درست را برای انجام این کار داشته باشید، باید بدانید دنبال چه چیزی هستید.

این ابزارها را چه برای شغل‌تان بخواهید و چه برای سرگرمی و یادگرفتن چیزی جدید، باید از سطح مهارت‌تان مطمئن شوید.

تنها در این صورت است که می‌توانید روش درست باز کردن قفل خودرو را پیدا کنید.

همیشه قوانین باز گشایی قفل را رعایت کنید و هرگز مهارت‌هایتان را برای کارهای غیر قانونی به کار نبرید.

وقتی درباره قفل‌های ماشین حرف می‌زنیم، غالبا داریم درباره استوانه‌های قفلی موجود در ماشین و قفل‌های کامیون صحبت می‌کنیم.

آتش‌سوزی این استوانه‌های قفلی در انواع اتومبیل‌ها به ندرت برای قفل‌هایی که پروتکل‌های الکترونیک اضافی دارند، پیش می‌آیند.

این پروتکل‌ها برای این کار گذاشته شده‌اند که از ماشین در برابر سرقت محافظت کنند.

به هر حال قفل‌های خارجی معمولا امنیت کمتری دارند.

این قفل‌ها می‌توانند در انواع مختلفی باشند اما بعضی از آن‌ها شهرت بیشتری نسبت به دیگران دارند.

احتمالا بیشترین نوع قفلی که خواهید دید، قفل‌های وافر یا قفل‌های لغزنده است.

هر دو این قفل‌های ماشین متعارف، دلیلی هستند برای این که قفل‌های ضربه‌ای روی ماشین‌ها کار نمی‌کنند. اما در گذشته انوع مختلفی از قفل‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

فهرست مطالب

خرید قفل های الکترونیکی هوشمند یوکا-نوآوران هوشمند

yucca digital smart electronic locks tehran

در گذشته بعضی از تولیدکنندگان، همانند Ford و Jaguar از قفل‌های دزدگیردار استفاده کرده‌اند.

و در روزهای بسیار دور بعضی از ماشین‌های کلاسیک، حتی از قفل‌های سوزنی غلتان هم استفاده می‌کردند.

به خاطر حجم بالای تولید قفل‌ها، کیفیت تقریبا همیشه فدای کمیت می‌شود.

این که شرکت‌های خودرویی روی امنیت قفل تمرکز می‌کنند به این دلیل است که روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توان با آن‌ها بدون دستکاری سلیندر یا استوانه قفل‌ها وارد ماشین شد.

تمرکز بر امنیت ماشین تقریبا همیشه در قسمت‌های اخطار دهی، LoJack و سایر ویژگی‌های الکترونیکی قرار دارد.

دارید چه چیزی را انتخاب می‌کنید؟

از آن جایی که قفل‌های ماشین، بیشتر از این که نوعی مکانیسم قفل کردن باشند، یک طبقه‌بندی از قفل‌ها هستند، وقتی دارید قفل خودرو خودتان را انتخاب می‌کنید، باید به یک مسئله دقت کنید؛ این که اگر به دنبال این هستید که هر نوع قفل ماشینی را انتخاب کنید، دارید به دنبال سرمایه‌گذاری بر ابزارهای خیلی مختلفی می‌گردید.

هر دستگاه قفل و ابزاری، به تمرین و دانش متفاوتی نیاز دارد.

برای این که با انواع مختلف قفل‌های ماشین آشنا شوید و بدانید کجا می‌توانید آن‌ها را بیابید، مطالب پایین را مطالعه کنید:

قفل‌های وافر

قفل های وافر معمولا دو تا وافر دارند، که به مکانیسم‌های داخلی نیاز دارد، که در صورت وجود این مکانیسم‌ها ارزش آن بالا رفته و در غیر این صورت ارزش آن پایین می‌آید.

اگر ماشینی می‌خواهد دو طرف شمشیرش تیز باشد، باید از قفل وافر جفتی استفاده کند. این نوع از قفل‌ها، یکی از معروف‌ترین قفل‌های در ماشین است.

تقریبا وقتی تمام تولید کنندگان می‌خواهند قیمت آن متوسط باشد، از سلیندر قفل استفاده می‌کنند.

در بعضی از ماشین‌های کلاسیک، این نوع قفل تنها یک طرف داشت و ممکن است شبیه یک قفل سوزنی غلتان خانگی استاندارد به نظر برسد.

قفل‌های لغزنده

احتمالا قفل‌های لغزنده را در ماشین‌هایی که از سوییچ‌های ورودی بدون کلید استفاده می‌کنند، دیده‌اید اما این ماشین‌ها هنوز هم سلیندرهای قفلی دارند.

نمایه مستطیل شکل کلید باعث می‌شود برای لغزیدن در برش٬های از پیش ساخته شده سوئیچ یا کنترل از راه دور، عالی باشد.

گزندگی آن معمولا به ظاهر، مار مانند یا کرم مانند است و برش‌ها در دو طرف لبه کلید قرار دارند. به خاطر ویژگی آسان پنهان شدن این قفل‌ها، به احتمال زیاد جزء مدل‌های نهایی لوکس یا کمی گران تولید کنندگان مختلف، قرار می‌گیرند.

yucca digital smart electronic locks tehran

بسیاری از ماشین‌های جدید، اگر کلا در خود قفلی داشته باشد، از این سبک قفل‌ها ساخته شده‌اند.

قفل های دزدگیر دار

این نوع قفل‌ها را کمتر می‌توان در ماشین‌ها دید. شرکت Ford مدتی از این نوع استفاده می‌کرد اما بیشتر شرکت Jaguar را با این قفل‌ها می‌شناسند.

ماشین‌هایی که از دزدگیر استفاده می‌کنند، نمایه کلیدی متفاوتی نسبت به اکثر دزدگیرهای قفلی درهای خانه یا قفل‌های آویزی دارند.

ماشین‌ها به جای این که در تمام (یا حتی حداکثر) طول تیغه برش داشته باشند، دارای بخش متحرک دیسک کلید در انتهای وسیله میله مانندی می‌باشند.

قفل سوزنی غلتان

هر چند وقت یکبار ماشینی را پیدا می‌کنید که یک سلیندر قفل سوزنی غلتان پایه در خود دارد.

این مسئله تقریبا تنها برای ماشین‌های کلاسیک صدق می‌کند. این کلیدها معمولا شبیه کلیدهای قفل ماشین تک وافری است.

همچنین شبیه قفل‌های تک وافری مورد سرقت قرار می‌گیرد. به ندرت می‌توان ماشینی را پیدا کرد که از این سیستم استفاده کند، زیرا در تاریخ مونتاژ خودرو تلاش‌های تولیدی در مقیاس بزرگ، موجب می‌شود تغییر در سیستم وافر، یه سرعت رخ دهد.

سطح مهارت شما چقدر است؟

یادگیری قفل‌های ماشین، کار بسیار دشواری است. اکثر منابع آنلاینی که برای انتخاب قفل موجود است، در مورد انتخاب خودرو، هیچ اطلاعاتی را با افراد به اشتراک نمی‌گذارند.

این امر به این معنی است که یک قفل‌ساز حرفه‌ای بودن، باعث می‌شود اطلاعات بیشتری داشته باشید، اما این دلیل گمشده افرادی نیست در آن بیرون قفل باز می‌کنند.

این فقط به این معنی است که باید با اطلاعات کمتری روی این قفل‌ها کار کنید و منابع کمتری برای یافتن پاسخ سوالات و مسائل خود دارید.

برای یادگیری جزئیات طریق باز کردن قفل خودرو، باید پس زمینه قوی و کافی‌ای در این زمینه داشته باشید تا بتوانید چیزهای خاصی را با هم ترکیب کنید.

حتی دانستن این که برای داشتن یک ایده، تحقیقات خود را از کجا باید شروع کنید، مهم است.

قفل‌های اتومبیل جای خوبی برای شروع یادگیری نیست؛ به طور عمده به این دلیل که اطلاعات به راحتی به دست نمی‌آیند.

بهتر است قبل از این که به سراغ اتومبیل برویم، انواع قفل‌های مورد استفاده در قفل‌های آویزی و قفل‌های خانه‌ها را یاد بگیریم.

حرفه‌ای در برابر کسی که برای سرگرمی قفل باز می‌کند

هنگامی که این یادگیری به شکل یک سرگرمی در می‌آید، این امتیاز را دارید که برای درک قفل و تنظیم دقیق آن، انتخاب ابزار و حمله بر اساس اطلاعاتی که قفل به شما می‌دهد، وقت کافی داشته باشید.

قفل‌سازهای حرفه‌ای و دیگر شاغلان عرصه امنیت، اغلب بر دریافت سریع نتایج تمرکز می‌کنند.

هنگامی که برای یک مشتری کار می‌کنید، داشتن روشی که بیشتر مهارتی باشد و بتوان به آن تکیه کرد تا سریعا کار انجام شود، ضروری است.

به عنوان یک فرد حرفه‌ای، ممکن است مجبور باشید کارهایی کنید که فراتر از مطالعاتی است که از قفل جمع آوری می‌کنید، مثل بریدن کلید یک ماشین جدید.

افراد حرفه‌ای

برای حرفه‌ای‌ها، من مجموعه ابزارهایی پیشنهاد می‌کنم که عمدتا از پروفایل‌های کلیدی با سبک‌های مختلف تشکیل می‌شود.

مجموعه‌هایی وجود دارد که برای هر یک از انواع تولیدکنندگان ماشین، چندین نمایه مختلف ارائه می‌دهند.

بسته به مجموعه، روش‌هایی هم وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه می‌توان به بهترن نحو، از ابزار مورد نظر استفاده کرد.

یکی از بهترین بخش‌ها در مورد شاه کلیدها این است که می‌توانید آن‌ها را بدون آچار کششی استفاده کنید.

این امر به شما اجازه می‌دهد که آزادانه کار کنید و می‌توانید ابزارهای کمتری نگه دارید، زیرا به طور بالقوه از طریق چندین پروفایل کلیدی چرخه را کنترل می‌کنید.

این روش اغلب کندتر از دیگر ابزارهای مربوط به حرفه‌ای باز کردن ماشین است.

علاوه بر ابزارهایی که فقط برای باز کردن استفاده می‌شود، ممکن است داشتن ابزاری برای رمزگشایی هم مفید باشد.

افرادی که رمز گشایی می‌کنند، شبیه باز کردن قفل‌های استاندارد کار می‌کنند، به جز این که آن‌ها این امکان را به شما می‌دهند که عمق‌هایی که برای برش کلید استفاده می‌شوند را بدانید.

همچنین مانند یک شاه کلید، این ابزار به احتمال زیاد، خودش فشار وارد می‌کند و نیازی ندارد که ابزار دیگری وارد شود.

سرگرمی

هنگامی که سرگرمی شما، باز کردن قفل است یا می‌خواهید سارق شوید، این برکت و لعنت را دارید که بتوانید در هر زمانی، بر چیزی که مطابق علاقه‌تان است، تمرکز کنید.

این امر به این معنی است که می توانید مجموعه‌ای از وسایل مورد نیاز برای سرقت قفل خودرو را انتخاب کنید که به بهترین وجه در یادگیری مهارت انتخاب شده‌تان، به شما کمک می کند.

این امر می‌تواند شامل آشنایی شما با روش‌های حرفه ‌ای ورود و رمزگشایی در بالا باشد.

می‌توانید زمان این را داشته باشید که با سیلندرهای قفل ماشینی آشنا شوید که با یک سنجاق می‌توان قفل آن‌ها را باز کرد و احساس کرد که هر جزء به موقعیت صحیح خودش حرکت می‌کند.

اگر به دنبال باز کردن قفل هستید، می ‌توانید این کار را با ابزارهای یک مبتدی انجام دهید. این نوع ابزارها با قفل‌هاق وافلر و لغزنده خیلی خوب کار می‌کنند.

برای خودروهای خاصی که از سیلندر دزدگیردار استفاده می‌کنند، به ابزار خاصی برای باز کردن قفل نیاز دارید.

این که دقیقا از کجا آغاز کنید، بستگی به به این دارد که می‌خواهید به عنوان نتیجه نهایی خود چه چیزی را به دست آورید.

آیا می‌خواهید قفل‌ساز شوید یا بیشتر می‌خواهید یک سارق قفل با مهارت شوید؟ نقطه شروع خاص شما، بستگی به علاقه و سطح مهارت شما دارد.

آیا دارید شروع می‌کنید به یادگیری مهارت جدیدی، بر اساس علاقه‌تان و بدون هر گونه تجربه قبلی؟ هر کسی از جایی شروع می‌کند، اما هر چه از جای کمتری شروع کنید، موارد بیشتری برای ادگیری دارید.

آنچه که در اولین بازگشایی قفل اتوماتیک نیاز دارید

داشتن برخی از ابزارهای پایه‌ای، در بازگشایی قفل اتوماتیک با ارزش است. بسته به نوع قفل خودروی که می‌خواهید باز کنید و این که این کار را به عنوان یک شغل انجام دهید یا نه، ممکن است به همه آن‌ها نیاز نداشته باشید.

به عنوان یک حرفه‌ای، باید بدانید که چگونه از هر ابزاری که دارید استفاده کنید.

این امر به شما کمک می‌کند تا آموزش امنیتی خود را دور بیندازید و رویکردهای مختلفی را که می‌توانید به کار بگیرید را نشان می‌دهد.

در یک محیط حرفه‌ای، ممکن است زمانی که سر کار هستید، تنها از ابزارهایی که با آن‌ها راحت‌تر هستید استفاده کنید.

با گفتن حرف، نگاهی به این ابزارهای محبوب مخصوص باز کردن قفل اتومبیل‌ها بیندازید و ببینید که چه چیزی مناسب نیازهای شما است.

  1. بازگشایی‌های تک سوزنی

انواع ابزارهای همه کاره بازگشایی قفل، که در اختیارتان قرار می‌گیرند، ابزار استانداردی هستند که به شما اجازه می‌دهند هر جزء را به طور جداگانه در قفل حرکت دهید.

یک قلاب استاندارد یکی از گزینه‌های مناسب برای بازگشایی خودرو است. شما می‌توانید از یک قلاب برای حرکت دادن وافرها و لغزنده‌ها استفاده کنید.

و در مثالی نادر (که بعید است رخ دهد) که می‌خواهید قفل ماشینی را باز کنید که از یک سیستم سوزنی غلتان در آن استفاده شده است، قلاب ابزار خیلی خوبی است که می‌توانید داشته باشید.

هنگامی که به قفل‌های دزدگیردار متصل می‌شود، ابزارهای خاصی برای خاموش کردن دزدگیر وجود دارد.

از آن جا که اجزا، چرخشی بوده و مرتفع و یا فرو رفته نیستند، خوب است که ابزاری داشته باشید که امکان چرخش ساده و کنترل شده را برایتان فراهم می‌کند.

شما می‌توانید یک وسیله عمومی و مخصوص رمزگشایی بخرید، یا می‌توانید به بخش رمزگشایی این بخش و به سراغ ابزارهایی بروید که همین کار می‌کنند اما به طور خاص برای قفل خودرو ساخته شده است.

تکنیک استفاده از یک وسیله بازگشایی در قفل‌های مختلف متفاوت خواهد بود، اما فرض پایه این است که شما می‌توانید تمام اجزای داخلی، چه دیسک‌ها، لغزنده‌ها، وافرها و یا میخ‌ها را احساس کنید.

هنگامی یکبار احساس کردید که یکی از اجزا مانند دیگر اجزا سست نیست، باید تلاش کنید آن قدر آن را حرکت دهید تا وقتی که حس کنید آن را در محل مورد نظرتان انداخته‌اید.

اگر چیزی را برهم نزده باشید، قفل به طور کامل باز می‌شود یا این که حداقل می‌فهمید که مجموعه‌ای کاذب است.

بعید است که با اقدامات امنیتی مواجه شوید که به شما مجموعه کاذبی در ارتباط با قفل خودرو می‌دهد. چیزهایی مثل مدخل‌های کاذب نیز به ندرت (اگر نیاز باشد) پیش می آید.

  1. رمزگشاها

معروف‌ترین رمزگشاهای قفل اتومبیل؛ متعلق به قفل ‌های وافر و ماشین‌های دزدگیردار می‌باشد. رمزگشاها ابزارهای دزدی‌ای هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را آموزش داد که قفل را باز کنند و همچنین طریقه کار کلید را پیدا کنند.

این ابزارها در باز کردن قفل خودرو در این زمینه تحت فشارهای حرفه‌ای موثرند. می‌توانید به تمرین و روش تعیید شده مربوط به قفل بپردازید تا خودتان را بسنجید.

اگر بتوانید قفل را رمزگشایی کنید، خوب می‌شود که کد کلید را هم برای خود ماشین بگیرید. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است به خاطر آن‌ها نتوانید کد کلید ماشین را به دست آورید.

برای تجهیزات ممکن است اشکالی پیش بیاید.

سرویس ممکن است به خاطر اینترنت از کار افتاده باشد. سیلندرهای قفل در خودرو ممکن است جایگزین شده و در نتیجه اطلاعات جمع‌اوری شده، بی‌فایده شوند. ممکن است برای مشتریان خود، به مسیر مشابهی نیاز داشته باشید.

باز کننده‌های قفلی که به عنوان جمع‌کننده فعالیت می‌کنند، علاقه‌مند هستند که کلیدها را برای همه چیز در مجموعه خود داشته باشند.

اگر شما هم این گونه‌اید، یک رمزگشا ممکن است برای شما بسیار مهم باشد. هنگامی که قفل از ماشین خارج می‌شود، هیچ راه ساده‌ای برای یافتن کد کلید وجود ندارد.

داشتن توانایی رمزگشایی قفل حتی اجازه می‌دهد که اگر دستگاه برش کلید مناسب دارید، خودتان برش را انجام دهید.

مهم این است که بدانید چگونه رمزگشا بر روی قفل خاصی که با آن کار می کنید کار می‌کند.

این که چگونه داده‌ها ثبت می‌شوند، از یک تولید کننده به تولید کننده دیگر متفاوت است.

  1. باز کردن قفل‌ها با نمایه کلید

در این بخش ما در مورد کلیه ابزارهای مخصوص بازگشایی‌های از نوع کلیدهای مختلف صحبت خواهیم کرد، و از کلیدهای همیشه محبوب جنبشی شروع می‌کنیم.

این کلیدها با نام کلیدهای جنبشی ماشین و نام‌های دیگر نیز شناخته می‌شوند.

این کلیدها در برخی از قفل‌های وافر خودروها کار می‌کنند.

همچنین به عنوان برای غلبه بر امنیت موتورسیکلت ‌های پایه موثر هستند و برای شروع با موتور سیکلت‌ها هم شناخته شده‌اند.

اگر چه می توانند برخی از وسایل نقلیه را روشن کنند، اما استفاده از ان ها توصیه نمی شود، زیرا آنها می توانند بسیار سریع قفل را خراب کند.

کلید راکر بسیار شبیه به کلیدهای جنبشی است، به جز این که اغلب پروفایل‌های گسترده‌تری دارند، درحالی که کلیدهای جنبشی اغلب از پروفایل یکسانی در بسیاری از مجموعه ‌های تولیدی استفاده می کند. احتمالا راکرها نیز بیشتر از فلز ضخیم‌تر استفاده کنند و سوراخ کلید را بیشتر پر می‌کنند.

این امر باعث می‌شود بتوان از آن‌ها بدون استفاده از ابزارهای فشاری اضافی استفاده کرد.

اگرچه جنبشی‌ها می‌توانند فشار مخصوص خود را ارائه دهند، اما اگر آن‌ها را در کنار یک آچار فشاری استفاده کنید، شانس بیشتری برای افزلیش طول عمر آن‌ها خواهید داشت.

کلیدهای آزمایشی هم وجود دارد. این‌ها اساسا تنها کلید هستند.

در حالی که با استفاده از راکرها و جنبشی ها، شما می فهمید که چگونه در سوراخ کلی حرکت می کنند. کلیدهای آزمایشی به سادگی وارد و تبدیل می شوند.

شما طوری از ان ها استفاده می کنید که انگار کلید واقعی هستند.

وقتی کار نمی کنند، درست مانند تمام دیگر پروفایل های کلیدی دیگر، از طریق سایر گزینه های مختلف عمل کنید.

مجموعه های راکر بیشتر از بقیه تطبیق پزیرند زیرا اغلب نه مثل کلیدهای آزمایشی خاص و نه مثل کلید های جنبشی عمومی نیستند.

  1. ابزار فشار

ابزارهای فشاری مخصوص قفل‌های خودرو ساخته شده‌اند. شبیه انبرک‌اند و با استفاده از فشار فنر به بیرون، اندازه سوراخ کلید می‌شوند و هم از بالا و هم از پایین سوراخ کلید از قفل حفاظت می‌کنند.

این ابزارها به این دلیل استفاده می‌شوند که به ندرت نوع پاراسنتریکی در قفل خودرو وجود دارد.

سوراخ‌های کلید کاملا باز هستند، احتمالا به استثناء پوششی که روی سوراخ کلید به شکل فنری قرار می‌گیرد و با وارد کردن آچار فشاری از راه خارج می‌شود.

ابزار فشاری اضافی را می‌توان به طور اختیاری است، که البته استفاده از آن با بازگشایی تک سنجاقی، اجباری و برای اکثر ابزارهای رمزگشایی اضافی است.

اگر به خاطر این که دارید قفل را باز می‌کنید، فشار نیاورید، باز نمی‌شود. بنابراین اگر ابزار شما اجازه نمی‌دهد فشار بیاورید، به نوعی به دستگاه فشار آور نیاز دارید.

لازم نیست به طور خاص از آچار فشار خودرو استفاده کنید.

می‌توانید از هر آچار فشاری‌ای استفاده کنید که متناسب با سوراخ کلید باشد.

با توجه به اندازه گسترده سوراخ های کلید خودرو، چیزی شبیه به یک ابزار فشاری خودرو، سختی مورد نیاز برای رساندن نیروی گردنده به سیلندر را فراهم می کند.

پروفیل‌های اهرمی احتمالا بیش از حد باریک هستند. شما به چیزی شبیه یک آچار تنشفشاری خمشی “L” نیاز خواهید داشت.

نتیجه گیری

هرچه در مورد قفل‌های خودرو و انواع مختلف مکانیزم‌های داخلی که استفاده می‌کنند، بیشتر بدانید، باز هم موارد زیادی را باید در نظر بگیرید.

سطح مهارت شما تعیین می‌کند که کجا باید تلاش‌های خود را برای باز کردن قفل‌های خودرویی شروع کنید.

این که می‌توانید قفل‌های خودرو را به عنوان شغل خود انتخاب کنید یا به عنوان یک سرگرمی، آزادی شما را نشان می‌دهد که می‌توانید برای شروع هر جایی را انتخاب کنید.

وقتی که می‌دانید که چه قفلی را می خواهید باز کنید، فقط به ابزارهای مناسب نیاز دارید. با توجه به همه این‌ها، شما هیچ مشکلی در باز کردن قفل خودرو ندارید.

خرید تجهیزات باشگاه خانگی