بدون شک این روزها کمتر کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که با واژه استرس و اضطراب آشنا نباشد و حداقل روزی یک بار لحظات پر استرس را تجربه نکرده باشد.

شاید بهتر باشد بگوییم اگر استفاده مناسب از تکنولوژی و سبک زندگی مدرن را بلد نباشیم، استرس و اضطراب جزو طبیعت زندگی در قرن حاضر است و اگر نتوانیم این استرس و اضطراب را مدیریت کنیم، قطعا در کوتاه مدت تمرکز و انرژی لازم برای انجام کارهای روزمره را از دست می‌دهیم و در دراز مدت هم سلامت روح و جسم‌مان تحت تاثیر این استرس قرار می‌گیرد.

این روزها همه ما از لحظه‌ای که چشمان‌مان را باز می‌کنیم با انواع و اقسام عوامل تنش‌زا و استرس‌زا روبرو می‌شویم، از ترافیک صبحگاهی و دیر رسیدن به سرکار و جلسه، تا تنش‌های کاری و اقتصادی، بچه‌های نا آرام و مضطرب، کارهای تلنبار شده و انجام نشده، ترس از شکست در کسب‌و‌کار، ترس نرسیدن به هدف‌ها و آرزوها و… و حتی شب هم آرامش ذهنی لازم را برای یک خواب آرام نداریم.

مقابله با استرس با قفل دیجیتال

مقابله با استرس با قفل دیجیتال

برای اینکه بتوانیم با استرس‌های مخرب مقابله کنیم و به نحوی از شر آن‌ها خلاص شویم، باید مهارت‌های لازم برای مبارزه با آن را یاد بگیریم.

زندگی آن قدر کوتاه و با ارزش است که باید تا جایی‌که می‌توانیم بهترین لحظات را برای خودمان بسازیم و از لحظه لحظه زندگی‌مان بیشترین بهره را ببریم. شما شایسته زندگی آرام و بدون تنش هستید.

خبر خوب این است که شاید حذف بسیاری از عوامل تنش‌زا تحت اختیار ما نباشد، اما با کسب مهارت‌ها و انجام راهکارهایی می توانیم به میزان زیادی استرس روزانه را کاهش دهیم.

مثلا فکر کنید شما در یک روز پر کار و شلوغ از خواب بیدار شده‌اید و از شانس بد هم خواب مانده‌اید و همه کارها عقب افتاده و با عجله باید فقط لباس بپوشید و بیرون بروید، حالا حساب کنید در این شرایط واقعا می‌توانید تمرکز کنید و مطمئن باشید که فراموش نمی‌کنید کلیدها را بردارید و یا کلید پشت درب جا نمی‌ماند؟!!

واقعا در این شرایط فقط همین را کم دارید که کلید را هم پشت درب جا بگذارید و در طول روز ذهن‌تان مشغول این باشد که در هنگام برگشت به خانه و با خستگی زیاد دنبال کلیدساز باشید که قفل درب را عوض کنید و با هزار زحمت و ساعت‌ها پشت درب ماندن و کلی هزینه و خستگی مفرط بتوانید وارد خانه شوید و در اوج استرس و ناراحتی تازه یاد کارهای عقب افتاده‌تان بیافتید!!

واقعا بدتر از این نمی‌شود!

اما تکنولوژی راهکارهایی برای کاهش استرس ما در طول روز دارد. در اینجا ۴ راهکار به کارگیری تکنولوژی در طول روز برای کاهش استرس را مرور می‌کنیم:

فهرست مطالب

راهکارهای کاهش استرس با کمک تکنولوژی

۱- عوامل استرس‌زا را شناسایی کنید

یک روز بدون استرس با قفل دیجیتال

یک روز بدون استرس با قفل دیجیتال

بهتر است قبل از هر کاری یک روز زندگی خودتان یا یک هفته از زندگی خودتان را زیر ذره بین بگذارید و روی لحظه لحظه آن تمرکز کنید.

به نظر شما چه عواملی باعث ایجاد استرس برای شما در طول یک روز می شوند؟

ترافیک؟ افراد خاص و منفی؟ مکان های خاص؟ سبک زندگی‌تان؟ و… بهتر است با دقت همه این عوامل را یادداشت کنید و سعی کنید تا جایی که امکان دارد آن‌ها را حذف کنید و یا حداقل تعدیل کنید. مثلا اگر از ترافیک‌های صبح‌گاهی کلافه می‌شوید و کل روزتان تحت تاثیر قرار می‌گیرد، بهتر است از پشت ترافیک ماندن لذت ببرید!

این روزها تکنولوژی به ما کمک می‌کند در هر شرایطی در حال یادگیری باشیم! پس بهتر است از این فرصت بهترین استفاده را بکنیم. پس به عنوان مثال بهتر است همیشه در گوشی موبایل‌تان یا ضبط ماشین فایل های صوتی آموزشی جدید برای گوش کردن داشته باشید تا در بین راه از زمان پشت ترافیک ماندن بیشترین استفاده را ببرید.

دوران انقراض قفل کلیدی

دوران انقراض قفل کلیدی

یا اگر دوست دارید کارهای خانه و بیرون رفتن از خانه را زودتر انجام دهید و یا جزو والدینی هستید که همیشه در طول روز و سرکار نگران این هستید که ممکن است فرزندانتان زودتر از شما برسند و پشت درب خانه بمانند یا اینکه در زمانی که شما در خانه نیستید نگران امنیت آن‌ها هستید خب چرا قفل‌های کلیدی را با قفل دیجیتال عوض نمی‌کنید؟

همین یک اقدام کوچک می تواند تعداد زیادی از عوامل استرس زای شما را در طول روز کم کند. چه‌طوری؟ مثلا با نصب قفل درب اثر انگشتی ، بدون اینکه هر روز نگران این باشید که مبادا فراموش کنید کلیدها را به فرزندتان بدهید یا آن‌ها کلیدها را گم کنند و دست سارقین بیافتد فقط با گذاشتن انگشت‌شان روی سنسور قفل اثر انگشتی می‌توانند وارد خانه شوند و به محض ورود آن‌ها درب قفل شود و شما هم یک گزارش کامل از ساعت ورود و خروج آن‌ها داشته باشید!

یا اگر شما فرد سالمند یا مبتلا به آلزایمری در خانه دارید که نگران هستید در هنگام نبود شما و بدون اطلاع شما خانه را ترک کند با نصب قفل درب اثر انگشتی می‌توانید مطمئن شوید که نمی‌تواند بدون اطلاع شما از خانه خارج شود و هم اینکه هر فرد سالمندی بدون این‌که نگران جا گذاشتن کلید در خانه باشد یا با رسیدن پشت درب چندین دقیقه صرف پیدا کردن کلیدهایش بکند به‌راحتی و فقط به کمک اثر انگشت می‌تواند وارد خانه شود.

نمونه قفل دیجیتال اثر انگشتی برای کاهش عوامل استرس زا

۲-  زندگی خود را ساده کنید و کارها را راحت‌تر و سریع‌تر انجام دهید

افزایش سرعت و راحتی در انجام کارها با تکنولوژی

افزایش سرعت و راحتی در انجام کارها با تکنولوژی

شاید این روزها همه ما فکر می‌کنیم که تکنولوژی تاثیر منفی و بدی روی زندگی ما گذاشته و باعث استرس بیشتر و زندگی دور از آرامش شده است، اما قطعا این تصور غلطی است چون این سبکِ استفاده ما از تکنولوژی است که باعث به هم خوردن آرامش و ایجاد استرس در روزهای زندگی‌مان شده‌است نه خود تکنولوژی!!

مهمترین هدف تکنولوژی، افزایش سرعت در انجام کارها و راحتی انجام وظایف روزانه و تکراری است که با درست استفاده نکردن از آن نتیجه عکس می‌گیریم.

تصور کنید شما در یک خانه هوشمند می‌توانید کارهای روزمره را با سرعت بیشتری انجام دهید یا یک خانه قدیمی و معمولی؟ یا  کلیدهای دست و پاگیر ببیشتر باعث دردسر شما می‌شدند و زمان شما را هدر می‌دادند یا قفل دیجیتالی تشخیص چهره و قفل اثر انگشتی که در کمتر از یک ثانیه و به راحتی و بدون دردسر با رسیدن شما جلوی درب باز می‌شوند؟

پس زندگی مدرن اگر چه ممکن است نکات منفی هم داشته باشد اما قطعا جنبه‌های مثبت آن بیشتر است، به شرطی که بتوانیم از امکانات و شرایط زندگی مدرن و تکنولوژی به درستی استفاده کنیم.

نمونه قفل های دیجیتالی که به زندگی شما سرعت می دهند

۳- از امنیت محل کار و زندگی خودتان مطمئن شوید

افزایش امنیت با قفل دیجیتال

افزایش امنیت با قفل دیجیتال

قطعا یکی از مسائلی که باعث استرس و نگرانی ما در طول روز می‌شود عدم امنیت خانه یا محل کار است. مثلا تصور کنید شما به یک سفر تفریحی رفته‌اید و دائما در طول سفر به لحظه‌ای فکر می‌کنید که در هنگام برگشت با خانه‌ای خالی مواجه می‌شوید. مطمئنا حتی تصور این لحظه هم می‌تواند فشار روحی و ذهنی زیادی به ما وارد کند و باعث شود از سفر و لحظات آرامش بخش آن نتوانیم لذت ببریم.

اما با به کارگیری راهکارهایی می‌توانید این نگرانی را کمتر کنید. مثلا با خریدن یک قفل دیجیتال و نصب آن روی درب ورودی آپارتمان می توانید مطمئن باشید که هیچ سارقی نمی‌تواند به خانه شما نزدیک شود چون با دیدن یک قفل هوشمند حتی حرفه‌ای ترین سارق‌ها هم می‌دانند که راه پر پیچ و خم و زمان بری برای گذشتن از این سد مستحکم نیاز دارند و هیچ وقت این ریسک را نمی‌کنند ، وقتی خانه‌هایی با قفل‌های کلیدی در همان محل شما هست که به‌راحتی می‌توانند آن‌ها را باز کنند چرا خودشان را به در دسر بیاندازند؟!

یا اگر همیشه به محض بیرون رفتن از دفتر کارتان، نگران قراردادهای مهم یا مدارک محرمانه شرکت هستید چرا یک گاو صندوق اثر انگشتی (سیف باکس) نمی‌خرید که همه مدارک را داخل آن بگذارید تا با خیال راحت و بدون نگرانی از دفتر کارتان بیرون بیایید؟

نمونه گاو صندوق اثر انگشتی برای کاهش استرس مدیران

۴- پیشگیری از ورشکست شدن در کسب و کار و از دست دادن سرمایه

قفل دیجیتال و جلوگیری از ورشکستگی کسب و کارها!

قفل دیجیتال و جلوگیری از ورشکستگی کسب و کارها!

شاید یکی از عوامل استرس زای این روزها مسائل اقتصادی و همین طور مشکلات مربوط به کسب و کارها باشد. اما در این مورد هم شما می‌توانید با به کارگیری راهکارهای ساده‌ای که تکنولوژی پیش روی شما می‌گذارد، استرس و نگرانی خودتان را از ورشکست شدن و از دست دادن سرمایه کمتر کنید.

مثلا اگر شما صاحب یک استخر یا مجموعه ورزشی تفریحی هستید و همچنان از کمدهای کلیدی و ناامن در مجموعه خودتان استفاده می‌کنید و هر روز شاهد گم شدن وسایل مراجعه کننده‌ها ، دعوا و درگیری و در نهایت عدم رضایت مشتریان از مجموعه خودتان هستید، قطعا باید به دنبال راهکاری برای جلوگیری از این مشکلات باشید چون در غیر این صورت به زودی مشتریان خود را از دست خواهید داد و ورشکست خواهید شد.

قفل کمد استخری و باشگاهی

قفل کمد استخری و باشگاهی

قفل کمد استخری و باشگاهی

شما فقط با خرید قفل استخری و نصب آن در طی چند ساعت هم می‌توانید باشگاه را شیک و امروزی کنید و مشتریان بیشتری جذب کنید هم می‌توانید استرس کمتری را در طول روز از گم شدن وسایل مراجعه کنندگان تجربه کنید.

نمونه قفل استخری برای کاهش استرس و جلوگیری از ورشکستی صاحبین باشگاه ها و استخرها

استفاده از قفل کارتی در هتل‌ها

یا اگر صاحب هتلی هستید که رو به ورشکستگی است و هیچ سودآوری‌ای برای شما ندارد پس قطعا باید به فکر راه چاره‌ای باشید تا از ورشکستگی و تجربه روزهای بد و پر استرس جلوگیری کنید.

مثلا شاید با عوض کردن قفل‌های قدیمی و کلیدی با قفل کارتی یا قفل هتلی می توانید جان تازه ای به هتل‌تان بدهید و مشتری بیشتری جذب کنید و مشتری‌های فعلی شما هم با رضایت بیشتری هتل شما ترک کنند. (مطمئن باشید که هیچ مسافری حاضر نیست این روزها در هتلی اقامت کند که روی درب اتاق‌های آن قفل کلیدی نصب است.)

نمونه قفل هتلی برای کاهش استرس و جلوگیری از ورشکست شدن مدیران هتل ها

قطعا احساس موفقیت و رضایت در کسب و کار در طی روز هورمون‌هایی را در بدن شما آزاد می کند که باعث کاهش استرس و ایجاد حس خوب و شادی می‌شود.

چرا وقتی با انجام کارهای کوچک و راهکارهای ساده‌ای که تکنولوژی پیش پای شما گذاشته است می توانید استرس را از خودتان دور کنید و حس شادی و لحظات خوب را جایگزین آن کنید همچنان کوتاهی می‌کنید و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهید؟

همین حالا برای ایجاد تغییر و کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید قفل‌ و دستگیره‌های دیجیتال، قفل های کمدی و قفل کارتی هتلی با کارشناسان یوکا در تماس باشید.

تماس با کارشناسان یوکا