شاید برای شما هم مثل من بارها اتفاق افتاده باشد که کلید را پشت درب جا بگذارید ، یا حتی بدتر کلید شکسته در قفل  که در آن گیر کند یا اینکه کلید به راحتی در قفل نچرخد و … مشکلات دیگر که  ممکن است باعث شود شما ساعت ها پشت درب بمانید و نتوانید به کارهای تان برسید و در نهایت مجبور شوید از کلید ساز کمک بگیرید.

اما شاید بهتر باشد قبل از اینکه گرفتار این مشکلات شوید در مورد نحوه مواجه با این مشکلات اطلاعات داشته باشید  تا در زمانی که در شرایط بدی که گرفتار این موضوع شدید بتوانید به راحتی این مشکلات را حل کنید و بدون صرف هزینه ای سریعا مشکل را بر طرف کنید.

کلید شکسته در قفل راهکارهای خانگی

فهرست مطالب

اگر در هنگام باز کردن درب، کلید در قفل شکست چه کار کنیم ؟

یکی از اتفاقاتی که در هنگام باز کردن درب خانه یا محل کار که هنوز روی آنها قفل کلیدی قدیمی نصب است ممکن است با آن مواجه شوید شکستن کلید در قفل است .

 

خرید قفل های دیجیتال و الکترونیکی هوشمند یوکا-نوآوران هوشمند

 

راه در آوردن کلید شکسته از قفل به این موضوع ارتباط دارد که شما در کجا هستید و چه ابزارهایی در اختیار دارید . و همین طور این موضوع بسیار اهمیت دارد که چه قدر از کلید شکسته در قفل باقی مانده است . پس قبل از اقدام و استفاده از روش های زیر باید جواب مناسبی برای این سوالات پیدا کنید .

قدم اول برای در آوردن کلید شکسته از درون قفل : استفاده از روان کننده ها یا روغن کاری جای کلید روی قفل

قبل از هر اقدامی برای در آوردن کلید از قفل بهتر است مسیر را برای خروج قفل راحت کنید . برای اینکار می توانید از انواع روغن های روغن کاری لولا و روان کننده ها استفاد کنید . در صورتی که در خانه هیچ کدام از اینها را نداشتید می می توانید از روغن مایع خوراکی هم کمک بگیرید .

باز کردن کلید شکسته در قفل

چه وسایل دم دستی می تواند به در آوردن کلید شکسته از قفل به شما کمک کند ؟

  1. سنجاق سر
  2. گیره فلزی کاغذ
  3. سنجاق قفلی
  4. پین دکمه سر آستین کت یا سردست
  5. چاقوی سفری و چند کاره

 

چگونه کلید شکسته را از قفل در بیاوریم ؟

۱-در آوردن کلید شکسته با استفاده از انبردست

یکی از راه های در آوردن کلید شکسته درون قفل استفاده از ابزاری به نام انبردست و یا دم باریک است که شکل آن را می توانید در زیر ببینید . در صورتی که دُم کلید شکسته در قفل بیرون از قفل باشد شما می توانید به کمک انبردست و یا دم باریک و گرفتن دم آن و کمی حرکت در جهت ساعت گرد یا خلاف ساعت گرد،  کلید شکسته را بیرون بیاورید.

در صورتی که لازم باشد درب را باز کنید بهتر است یک دست تان را محکم روی دستگیره یا قفل بگذارید و با دست دیگر به آرامی سعی کنید که کلید شکسته درون قفل را حرکت بدهید تا کلید در قفل بچرخد و درب باز شود .

اما اگر به جز این کلید یک کلید یدک برای باز کردن درب دارید بهتر است تمام تلاش خود را بگذارید که کلید گیر کرده در قفل را بیرون بکشید . و فقط باید مراقب باشید که دم باقی مانده کلید نشکند .

یکی دیگر از ابزاری که مانند انبردست می تواند برای در آوردن کلید گیر کرده در قفل استفاده شود موچین است . به کمک این ابزار هم می توانید از دو طرف سر کلید بیرون زده از قفل را بگیرید و کلید را با چند حرکت آهسته از قفل بیرون بکشید.

باز کرن کلید شکسته در قفل با انبردست

جهت دریافت راهنمای خرید محصولات قفل دیجیتال هوشمند یوکا کلیک کنید

 

همیشه می‌توان به کمک راهکارهایی هوشمند مانع ورود سارقین شد

۲-در آوردن کلید گیرد کرده در قفل با استفاده از پیچ گوشتی

در صورتی که دم کلید شکسته در قفل بیرون نمانده باشد کمی کار سخت تر می شود و نمی توانید از انبردست برای در آوردن کلید گیر کرده در قفل استفاده کنید . در این صورت یک پیچ گوشتی بردارید و دقیقا مانند زمانی که می خواهید یک پیچ را ببندید یا باز کنید نوک پیچ گوشتی را وارد سوراخ قفل کنید و کمی فشار بدهید و پیچ گوشتی را بپیچانید .

در صورتی که درب قفل شده باشد و بخواهید قبل از در آوردن کلید از قفل ، درب را باز کنید فقط کافی است کمی بیشتر دقت کنید و در جهت درست پیچ گوشتی را در سوراخ کلید به آهستگی حرکت بدهید . به این شکل به کمک کلید شکسته در قفل و همین طور پیچ گوشتی که پشت آن قرار گرفته می توانید قفل درب را باز کنید .

اگر هم در زمانی که کلید در قفل شکسته است عجله دارید و باید زودتر خانه یا محل کار را ترک کنید می توانید به همین  طریق به صورت معکوس به کمک پیچ گوشتی درب را قفل کنید و بروید به کارتان برسید بعد برگردید و فکری به حال کلید شکسته در قفل بکنید .

باز کردن کلید شکسته در قفل با پیچ گوشتی

۳-در آوردن کلید شکسته با استفاده از تیغه اره مویی یا اره منبت کاری

در صورتی که در ابزار و وسایل دم دست تان اره مویی یا اره نازک منبت کاری دارید می توانید از این ابزار هم برای بیرون کشیدن کلید شکسته در قفل استفاده کنید . اره های مویی به خاطر دندانه های ریزی که دارند می توانند به دندانه های کلید گیر کنند و آن را از داخل قفل بیرون بکشند . در صورتی که طول اره بزرگ بود می توانید به کمک یک انبردست آن را بشکنید تا کوتاهتر شود و راحت تر بتوانید از آن استفاده کنید.

۴– در آوردن کلید شکسته با چسب قطره ای

این روش یکی از روش هایی است که اگر نتوانید به درستی آن را انجام دهید می توانید به قفل آسیب بزنید . پس با دقت بیشتری باید این روش را به کار ببرید . برای درآوردن کلید شکسته از درون قفل به کمک چسب قطره ای لازم است یک سوزن لحاف دوزی یا یک سیم نازک را بردارید و سر آن را به میزان کافی چسب قطره ای بزنید . اما باید حواستان باشد که بیش از حد چسب نزنید چون علاوه بر کلید این سیم هم داخل قفل گیر می کند . بعد از چسب زدن سر سیم یا سوزن آن را داخل قفل بفرستید چند لحظه صبر کنید تا انتهای سیم به کلید بخورد و به آن بچسبد . بعد به آرامی سعی کنید کلید چسبیده به سیم را بیرون بکشید .

درآوردن کلید شکسته در قفل با چسب قطره ای

۵- استفاده از دریل برای در آوردن کلید گیر کرده در قفل

این راه ، آخرین راه در آوردن کلید شکسته از قفل است . با این روش دیگر باید به احتمال زیاد قید قفل را بزنید و غیر قابل استفاده تصورش کنید . و شاید تنها مزیت این روش این باشد که دیگر نیازی نیست که هزینه کلید ساز بدهید تا در در آوردن کلید گیر کرده در قفل به شما کمک کند. مته ای که می خواهید برای در آوردن کلید شکسته در قفل استفاده کنید باید بسیار نازک باشد .

 

۶– یک راه هوشمندانه برای جلوگیری از شکستن کلید در قفل!

همه این راه هایی که در بالا گفتیم برای زمانی است که شما هنوز هم در خانه یا محل کارتان از قفل های کلیدی قدیمی و پر دردسر کلیدی استفاده می کنید . اما زمانی که با پیشرقت تکنولوژی قفل دیجیتال اثر انگشتی یا تشخیص چهره در بازار موجود است چرا باید همچنان خودتان را درگیر دردسرهای کلیدها بکنید ؟

قفل دیجیتالی

و پیشنهاد ما این است که بدون داشتن اطلاعات کافی و دانستن مزایا و ویژگی های قفل دیجیتال اصلا اقدام به خرید نکنید !

ولی شاید بسیاری از ما تصور کنیم که قفل دیجیتالی و هوشمند ممکن است بسیار گران باشد و ما قادر به خرید آن نباشیم . اما با مشاوره با کارشناسان و پرسیدن قیمت قفل دیجیتال خودتان متوجه می شوید که شاید مثلا خرید یک قفل دیجیتال اثر انگشتی با قابلیت های بسیار زیاد معادل چند بار هزینه شام در یک رستوران معمولی باشد !!

خرید قفل الکترونیک یوکا