اگر در حال حاضر دنبال خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد یخچال مینی بار جور و کارا برای دفتر کار، خوابگاه دانشجویی، اتاق هتل و یا حتی به‌عنوان کمکی برای یخچال اصلی خانه‌ خود هستید، به صفحه‌ای درست هدایت شدید.

ما در این مقاله قصد داریم  بررسی کامل و جامعی برای انواع یخچال مینی، انواع مینی بار هتل، راهکارهای خرید بهترین مینی یخچال و همین طور بررسی و مقایسه قیمت مینی یخچال داشته باشیم.

فهرست مطالب

جهت مشاهده تمامی محصولات قفل های دیجیتال یوکا کلیک کنید

یخچال مینی بار هتلی

قبل از خرید یخچال مینی بار به چه چیزهایی باید حتما فکر کنید؟

قبل از خرید هر وسیله‌ای باید هدف و همین طور شرایط محیطی و سبک زندگی خود را مدنظر داشته باشید. در مورد یخچال مینی بار هم قبل از هرگونه اقدام به خریدی باید بدانید که هدف‌تان از خرید مینی یخچال چست؟

آیا تصمیم دارید در خانه از یخچال مینی بار به عنوان یخچال کمکی، زمانی که بار یخچال اصلی خانه زیاد است استفاده کنید یا هتل‌دار هستید و برای اتاق‌ها به یخچال هتلی نیاز دارید؟  شاید دانشجوی خوابگاه هستید یا به‌تازگی دفتر کاری برای خودتان گرفته‌اید و می‌خواهید یخچال کوچک اتاقی بخرید.

بعد از پاسخ دادن به این سوال‌ها باید به این سوال هم فکر کنید: ذوست دارید در مینی یخچال بیشتر غذا نگه‌داری کنید یا تنقلات و نوشیدنی؟

دمای متوسط یک مینی بار هتلی یا یخچال مینی حدود ۵ تا ۱۸ درجه سانتی گراد است. بنابراین لازم است قبل از انتخاب مینی بار مورد نظرتان حتما درنظر بگیرید که هدف‌تان از خرید یخچال مینی بار نگه داری چه نوع مواد غذایی است.

با پرس‌وجو و تحقیق درمورد شرایط دمایی یخچال مینی یا هتلی که قصد خرید دارید، حتما شرایط دمایی مناسب برای نگه‌داری مواد غذایی موردنظرتان را انتخاب کنید تا هیچ‌گاه دچار مسمومیت غذایی نشوید.

آیا می خواهید در مورد ویژگی های یخچال مینی بار اطلاعات بیشتری داشته باشید؟

از کارشناسان بپرسید

یخچال مینی بار کودک

۴ موردی که باید قبل از اقدام به خرید یخچال مینی تعیین کنید

بودجه

طبق قانونی کلی مینی یخچال‌ها نسبت به یخچال‌های معمولی قیمت پایین‌تری دارند. علاوه‌براین قیمت یخچال کوچک اتاقی، باتوجه به نوع یا جنس بدنه متفاوت خواهد بود.

مثلا اگر تمایل داشته باشید که درب یخچال از  استیل ضد خش یا شیشه‌ای باشد؛ باید بودجه بیشتری را در نظر بگیرید.

ظرفیت

ظرفیت یخچال مینی بار خانگی براساس فوت مکعب محاسبه می‌شود و براین اساس می‌توانید ایده‌ای کلی از اندازه و تعداد اقلامی که برای نگهداری درنظر دارید و سایز یخچال داشته باشید.

توضیح محاسبه اندازه یخچال  بر اساس فوت مکعب:

هر فوت مکعب یا Cubic Foot = 28.316 لیتر

فضایی که هر لیتر اشغال می‌کند = یک مکعب ۱۰*۱۰*۱۰

۱ فوت مکعب = ۲۸ مکعب ۱۰*۱۰*۱۰ سانتی متر

محفظه فریزر

معمولا مینی بارها محفظه‌ای کوچک برای خنک نگه داشتن نوشیدنی و مواد غذایی دارند و فضای فریزری جداگانه با درب جدا ندارند. تعدادی از مینی یخچال‌ها هم که  قسمت فریزری کوچک، مثلا در حد نگه داشتن یک پیتزای یخ زده دارند، کارایی فریزرهای معمولی را ندارند.

پس نباید از یخچال کوچک اتاقی انتظار فریز کردن مواد غذایی داشته باشید.

اندازه

معمولا یکی از ملاک‌های افرادی که به‌دنبال خرید یخچال مینی هستند، کوچک بودن این یخچال‌ها و اشغال فضای کم است. پس قبل از هر اقدامی برای خرید یخچال مینی بار اندازه فضایی که می خواهید را به دقت اندازه‌گیری و یادداشت کنید و هنگام خرید به آن دقت کنید.

جهت مشاهده محصولات قفل های دیجیتال هوشمند یوکا کلیک کنید

یخچال مینی بار اتاقی

با انواع یخچال مینی بار آشنا شوید

ترمو الکتریک

در یخچال‌های ترمو الکتریک از قطعه‌ای به نام ترمو الکتریک که از دو فلز غیر همجنس تشکیل شده است، استفاده می‌شود. این قطعات مانند ترموکوپل در وسایل دیگر عمل می‌کنند؛ با این تفاوت که در ترموالکتریک جریان برق تبدیل به سرما یا گرما می‌شود، درصورتی‌که در ترموکوپل گرما باعث ایجاد برق می‌شود.

چون در این نوع یخچال مینی بار از کمپرسور برای سرد کردن فضا استفاده نمی‌شود، صدای کمتری دارند و تنها صدایی که ممکن است از آنها شنیده شود صدای فن آن‌ها است. این نوع مینی بارها برای نگه‌داری مواد برای مدت زمان کم مناسب هستند.

کمپرسور دار

حتما شما این نوع یخچال‌ها را بارها در آشپزخانه‌های دیده‌اید. در این نوع یخچال‌ها از مایع و کمپرسور برای خنک کردن فضای یخچال استفاده می‌شود و بنابراین این نوع مینی بارها کمی پر سر و صداتر هستند. اگر  تصمیم دارید که یخچال مینی را در اتاق خواب یا اتاق هتل بگذارید این نوع را توصیه نمی‌کنیم.

جذبی

در این مدل مینی بار خانگی هم مانند نوع ترمو الکتریک از یک منبع حرارتی استفاده می‌شود و چون هیچ نوع موتوری ندارد، نسبت به هر دو نوع یخچال مینی کمپرسوردار و ترمو الکتریک بی‌سروصداتر است.

این نوع مینی بارها خصوصا برای اتاق خواب یا اتاق هتل به‌عنوان مینی بار هتلی بسیار مناسب است.

انواع یخچال مینی بار

انواع یخچال مینی بار بر اساس شکل ظاهری

یخچال مینی مکعبی

یکی از انواع متداول و پر طرفدار یخچال مینی یا مینی بار هتلی شکل مکعبی آن است؛ چون طراحی این نوع مینی یخچال به شما اجازه می‌دهد حتی در کوچکترین فضا ها هم بتوانید آن را جای بدهید.

در این یخچال‌های اتاقی سایز کوچک حدود ۲۸ تا ۵۹ لیتر فضای ذخیره کردن مواد غذایی دارید. این نوع مینی بارها سبک و به راحتی قابل حمل هستند.

این نوع از مینی بارها، نسبت به بقیه انواع مینی یخچال دیگر قیمت کمتری هم دارند؛ اما در کنار قیمت پایین و سبکی ممکن است از لحاظ پوشش عایق مانند انواع دیگر بهینه نباشند.

یخچال مینی سایز متوسط

این نوع مینی بارها کمی بزرگتر از مینی یخچال مکعبی هستند.از آن‌ها به عنوان مینی بار هتلی و همین طور برای دفاتر کار به میزان زیادی استفاده می‌شود.

ظرفیت این نوع یخچال هتلی حدود ۸۰ تا ۹۶ لیتر است. شاید سایز آنها بزرگتر از مینی بار مکعبی باشد، اما همچنان نقل و انتقال آن‌ها آسان است . بعضی از انواع سایز متوسط داری کلید و محفظه های فریزر هم هستند.

مینی یخچال زیر کانتری

می توانیم بگوییم این نوع مینی یخچال ها بزرگ‌ترین سایز مینی بار محسوب می‌شوند. فضای داخلی آنها ۹۹ تا ۱۲۷ لیتر است و نسبت به مابقی یخچال مینی بار ها مصرف انرژی بیشتری دارند و البته گران‌تر هم هستند.

معمولا از این نوع مینی یخچال‌ها در رستوران، فست‌فودها و همین طور هتل ها برای زیر کانتر استفاده می‌شود.

مینی بار مخصوص نوشیدنی

همان‌طور که از اسم این مینی یخچال‌ها مشخص است، برای خنک کردن انواع نوشیدنی طراحی شده‌اند؛ نه مواد غذایی و گوشتی. قفسه‌بندی این نوع مینی یخچال برای نگه‌داری تعداد زیادی بطری نوشیدنی بهینه شده است.

یخچال مینی مسافرتی

این نوع مینی بارهای مسافرتی کوچکترین سایز یخچال هستند. آن‌ها از لحاظ نوع سیستم سرمایش دقیقا مانند مینی بارهای ترموالکتریک است. شما با خرید این نوع مینی بارها می توانید هم غذا و هم نوشیدنی را خنک نگه دارید اما مشخصا در طول مدت سفر نه برای طولانی مدت.

قیمت یخچال مینی بار

نحوه محاسبه هزینه کارکرد یخچال مینی در هر ساعت

هر نوع مینی یخچال که قصد دارید بخرید، دارای میزان مصرف انرژی مشخصی به صورت وات در ساعت است. برای محاسبه هزینه کارکرد مینی بار فقط کافی است این وات در ساعت را تقسیم بر ۱۰۰۰ بکنید و نتیجه حاصل را در هزینه هر کیلو وات در ساعت برق ضرب کنید.

قیمت مینی یخچال، یخچال‌های هتلی و مینی بار یخچالی اتاقی

برای خرید یخچال مینی بار متناسب با میزان بودجه ای که در نظر گرفتید و همین طور میزان نیاز سرمایی، نوع موادی که می‌خواهید در این یخچال‌ها نگه‌داری کنید و همین طور نوع مکانی که قرار است یخچال را قرار دهید، باید به بازار بروید و ساعت ها و شاید روزها وقت بگذارید تا شاید بتوانید با مشورت با فروشنده‌های مختلف، آنچه مناسبتان است را پیدا کنید.

اما راه دیگری پیش‌روی شما وجود دارد. شما می‌توانید با صرف زمان کمتر نتیجه‌ بهتری بگیرید. کافی است که به‌صورت آنلاین از کارشناسان خبره مشاوره بگیرید تا به گزینه‌ای مناسب برسید. اگر شما هم با این جمله موافق هستید و قصد خرید آنلاین مینی یخچال دارید، می‌توانید به صفحه مینی بار هتلی بروید و در آنجا با انواع مینی یخچال آشنا شوید.

دیدن نمونه های متنوع مینی بار هتلی یا یخچال مینی

در صورتی‌که می‌خواهید لیست قیمت مینی بار هتلی را مشاهده کنید تا بتوانید مقایسه بهتری داشته باشید هم می‌توانید از کارشناسان فروش ما درخواست کنید قیمت را برایتان ارسال کنند.

مشاوره خرید یخچال مینی بار