آنچه به راحتی جایگزین نمی‌شود، داشتن احساس امنیت و آرامش در محیط منزل است. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانیم جلوی سرقت از خانه را بگیریم، اما چه تمهیداتی برای این کار نیاز است؟

قبل از این که ما راه‌های پیشگیری از سرقت خانه را بگوییم، باید باید در نظر داشته باشید اکثر دزدی‌ها در طول سال اتفاق می‌افتند، طبق گفته‌های مقامات امنیتی، اکثر مناطق کشور در طول تعطیلات عید نوروز شاهد افزایش چشمگیر جرم هستند.

از آنجایی که بیشتر سارقان می‌خواهند ظرف چندین دقیقه یا کمتر وارد خانه شما شوند، هر کاری که لازم است را انجام دهید تا ورود آنها جلوگیری کنید. ما با مقاله‌ای دیگر از یوکـا راهکارهایی را برای پیشگیری از سرقت خانه را شرح می‌دهیم.

فهرست مطالب

راه‌های پیشگیری از سرقت خانه

چندین مورد اساسی برای پیشگیری از سرقت منزل را زیر آورده ایم، هر یک از این موارد که با نیازهای محیطی شما تطابق داشت را انجام دهید:

جلوگیری از سرقت منزل

به داشتن یک سگ فکر کنید

سگ‌ها اغلب یکی از مؤثرترین سیستم اعلام خطر هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. سارقان حرفه‌ای اغلب می‌دانند که چگونه با سیستم‌های الکترونیکی کار کنند و حتی سارقان مبتدی هم در صورت عدم وجود سیستم هیچ مشکلی با شکستن پنجره ندارند!

اما سگ‌ها غیرقابل پیش بینی هستند و ممکن است افراد غریبه را نیز گاز بگیرند. اغلب اوقات سارقان خانه‌ای را انتخاب می‌کنند که بدون سگ باشد. بنابراین، اتخاذ تصمیم برای گرفتن یک سگ، به خوبی می‌تواند منزل شما را از سرقت پشتیبانی کند.

اما ما پیشنهاد می‌کنیم برای خانه‌های ویلایی یک یا دوطبقه اقدام به گرفتن سگ کنید، وگرنه برای آپارتمان‌ها نیازی به این کار ندارید. فقط یادتان باشد سگ‌های نگهبان را انتخاب کنید تا به خوبی از محوطه و منزل شما حفاظت کنند.

همچنین بخوانید:

از قفل هوشمند استفاده کنید

کارشناسان می‌گویند: «بیشترین درصد سرقت از خانه‌ها و آپارتمان‌ها از طریق درب ورودی خانه انجام می‌شود» پس به نظر می‌رسد بهترین راه ممکن، استفاده از قفل هوشمند دیجتال است.

این قفل‌ها اغلب از طریق فناوری‌های روز کار کنند، برای مثال به یک قفل اثرانگشتی نگاه کنید، این قفل از طریق سیستم بیومتریک بدن انسان یعنی اثر انگشت کار می‌کند، پس آیا اثر انگشت هر انسان در این کره خاکی منحصربه فرد نیست؟ یا به یک قفل صفحه لمسی یا صفحه کلید فشاری دقت کنید، این قفل با استفاده از پین کد یا رمز عبور اجازه دسترسی به داخل منزل را صادر می‌کند.

پس کاملاً آشکار است که سارقان برای باز کردن این قفل‌ها کار بسیار سخت و تا جایی غیرقابل انجام را دارند. برای تمام خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌ها این قفل‌ها کاربردی و مفید هستند. پس جایگزین کردن قفل مکانیکی با قفل هوشمند جهت پیشگیری از سرقت خانه را در اولویت قرار دهید.

دوربین‌های امنیتی را نصب کنید

در حالی که سیستم‌های امنیتی در خانه ابزاری عالی برای جلوگیری از سرقت هستند، اما می‌توانند بسیار گران باشند. در این بین استفاده از دوربین‌های امنیتی می‌توانند به طور کامل مسائل مالی را پوشش دهد، به این معنا که با هزینه اولیه می‌توانید از داشتن یک سیستم امنیتی پویا اطمینان کامل داشته باشید.

این دوربین‌ها می‌توانند از طریق گوشی همراه قابل کنترل و نظارت باشند، به طوری که کاربر می‌تواند از هر مکانی با استفاده از موبایل شرایط منزل خود را مشاهده و بررسی کنید. حتی می‌توان دوربین‌های امنیتی را به قفل هوشمند وصل کرد و هرگونه تجاوز و ورود ناخواسته را به صورت اعلان از طریق موبایل مطلع شد.

سرقت از منزل

از محوطه‌سازی استراتژیک استفاده کنید

اغلب برای خانه‌های ویلایی استفاده از گیاهان خاردار برای پیشگیری از سرقت خانه می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر باشد. بوته‌های گل سرخ زیر پنجره‌ها باعث می‌شوند سارقان نتوانند از پنجر خانه منزل شوند.

همچنین، بوته‌ها و پرچین‌های بلند را دورتادور منزل تزئین کنید و در زمان‌های مشخص آنها را کوتاه و هرس کنید. اما از تراکم گیاهان محوطه بکاهید، زیرا تراکم بیشتر می‌تواند به معنای پنهان شدن راحت سارقان شود.

استفاده از سنگ‌ریزه‌های شنی نیز در کف حیاط می‌تواند به شما هشدار دهند که فردی در حال نزدیک شدن به منزل شما است. در پایان مطمئن شوید که حیاط شما در طول شب به خوبی روشن بوده و از نورپردازی اصولی پیروی می‌کند.

وسائل با ارزش خود را از جلوی چشم بردارید

آیا از وسائل گران قیمت در محیط خانه خود استفاده می‌کنید؟ اطمینان حاصل کنید که اشیاء با ارزش شما از جلوی چشم به دور هستند. از پرده‌های ضخیم استفاده کنید تا فضای داخل خانه دیده نشود.

سعی کنید طلا، پول و هر وسیله با ارزش را در جایی خاص در خانه پنهان کنید و یا آنها در بانک امانت بگذارید. حتی در نحوه چیدمان دکوراسیون منزل نیز سعی کنید وسائل گران همانند سینمای خانگی، تلویزیون، دستگاه‌های الکتریکی لوکس، مجسمه و هر وسیله ‌که احساس می‌کنید در جلوی پنجره و دید سارقین قرار دارند را در جایی مناسب که از نظر پنهان هست قرار دهید.

درب پارکینگ و گاراژ را ایمن کنید

درب پارکینگ‌ها محل ورود مشترک برای سارقین هستند، زیرا اغلب دارای قفل معمولی بوده و ممکن است برای بستن درب آن افراد دچار فراموشی شوند. بنابراین، صاحبان خانه باید اطمینان حاصل کنند که درب پارکینگ مجهز به قفل هوشمند باشد تا در نهایت تکنولوژی و سادگی بتوان به داخل پارکینگ دسترسی داشت. همچنین می‌توان در جلوی درب پارکینگ نیز از دوربین امنیتی استفاده کرد تا بتوان سرقت از خانه را در حد زیادی کاهش داد.

امنیت منزل

تبلیغات نکنید!

اگر به مدت یک هفته در حال رفتن به مسافرت هستید، به هر فردی که سر راه شما سبز می‌شود نگویید که در حال سفر هستید. پلیس می‌گوید که با کمال تعجب، بسیاری از سارقان شماره شما را پیدا می‌کنند و با شما تماس می‌گیرند تا ببینند آیا در خانه هستید یا نه!

اگر می‌خواهید بر مدتی از خانه دور شوید، حتماً یک تایمر خریداری کنید که هنگام تاریک شدن هوا، به طور خودکار لامپ‌های منزل را روشن کند. همچنین تنها به دوستان نزدیک و خانواده خود درباره سفرتان مطالبی را بیان کنید تا آنها از رفت شما باخبر بوده و بتوانند برخی اوقات سَری به خانه شما بزنند.

آماده هر اتفاقی باشید

اطمینان حاصل کنید که در صورت سرقت از خانه از رایانه و لپ تاپ خود پشتیبان تهیه کرده‌اید. بسیاری از افراد این کار را انجام نمی‌دهند، در نتیجه ممکن است عکس‌های خانوادگی و اسناد با ارزش دیگر از بین بروند. همچنین، اطمینان حاصل کنید فایل‌های با ارزش در که هارد دیسک (هارد اسکترنال) بوده و آن را مکانی امن در منزل خود پنهان کرده‌اید.

صندوق با پاکت پول را در جلوی چشم قرار ندهید، اگر پول نقد دارید، آنرا مخفی نگه دارید. خود را آماده هر شرایطی کنید تا بتوانید از آن سربلند بیرون بیایید. کلام آخر برای پیشگیری از سرقت خانه هر کاری از دست‌تان بر می‌آید بهتر است انجام دهید، زیرا شما بر تک تک وسائل منزل خود هزینه کرده‌اید.

در این بین سعی کنید از بهترین شیوه جلوگیری از سرقت خانه استفاده کنید، پیشنهاد ما خرید قفل هوشمند است. شما می‌توانید برحسب مقدار بودجه و نیاز محیطی خود، قفل هوشمند مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در این بین می‌توانید به سراغ بهترین برند قفل هوشمند بازار یعنی یوکا بروید، محصولات این برند از بالاترین کیفیت و فناوری‌های روز تولید می‌شوند و دارای قابلیت‌های گوناگون اعم از تشخیص از طریق کف دست، تشخیص از طریق چهره، تشخیص از طریق اثر انگشت و موارد دیگر است.

خرید قفل دیجیتال یوکا