آیا می دانید دزدها برای ورود به یک خانه یا دفتر کار فقط ۳ دقیقه وقت لازم دارند؟

آیا می دانید بر خلاف تصور ما اتفاقا بیشتر سرقت‌ها در طول روز و روشنایی هوا اتفاق می افتد؟ و مشخصا هم اطلاع دارید که هر ساله آمار سرقت و دزدی رو به افزایش است و طبق آمار ۴۰ % کل سرقت‌ها بدون هیچ دردسر و به‌راحتی انجام می‌شود دقیقا مانند این‌که سارق به خانه خود رفته است!!

و همه ما می‌دانیم که گم کردن و از دست دادن هر چیزی چه گران‌بها از لحاظ مادی و چه ارزشمند از لحاظ معنوی و نوستالژی می‌تواند برای سال‌ها ذهن ما را آشفته کند و منجر به حجم باورنکردنی‌ای خشم درونی و غم شود.

پس دانستن راه‌کارهایی که بتوانیم به کمک آن‌ها از ورود سارقین به خانه یا محل کارمان جلوگیری کنیم می‌تواند مانع سرقت و از دست دادن چیزهایی شود که دوست داریم.

پس بیایید  ۱۱ راهکار امنیتی برای جلوگیری از ورود سارقین به خانه یا محل کار را با هم مرور کنیم

فهرست مطالب

روش های جلوگیری از ورود سارقین به خانه و محل کار از بیرون ساختمان

با یک بررسی کلی اطراف ساختمان، حیاط و محیط بیرونی ساختمان به‌راحتی می‌توانیم محل نفوذ سارقین را پیدا کنیم و  در اولین فرصت آن‌ها را غیر قابل نفوذ کنیم. بهترین راه پیدا کردن محل‌های نفوذ به خانه از خارج ساختمان این است که برای چند دقیقه دزد شوید!

نترسید دستگیر نمی‌شوید، فقط کافی است چند دقیقه خودتان را جای سارق بگذارید و از چشم او محل‌هایی که ایمن نیستند و امکان نفوذ هست را پیدا کنید.

جلوگیری از سرقت خانه و محل کار

جلوگیری از سرقت خانه و محل کار

مثلا شاید در همان نگاه اول یک پنجره جلوی چشم‌تان بیاید که نزدیک حیاط و در ارتفاع کم است و به‌راحتی هر سارقی با یک دیلم یا وسیله مشابه می‌تواند آن را باز کند. پس مشخصا در اولویت اول باید آن پنجره را برای سارقین غیر قابل نفوذ کنید.

یا شاید اگر خانه یا دفتر کار شما در طبقات پایینی است، زمانی که از بیرون نگاه می‌کنید در کمال تعجب می‌بینید که به‌راحتی هر شخصی می‌تواند از بیرون ساختمان مبلمان گران‌قیمت، تابلوهای هنری گران‌قیمت یا حتی لپ‌تاپ شما را روی میز ببیند!

مشخصا هر سارقی با دیدن این وسایل کنترل از دستش خارج می‌شود و حتی اگر به هدف دزدی در آن محل نباشد جرقه دزدی به ذهن اش می زند و اقدام به سرقت می‌کند. پس اولویت با این است که از یک پوشش مناسب برای پنجره‌ها خصوصا اگر در طبقات اول زندگی می‌کنید استفاده کنید.

۱- درختان حیاط یا ورودی خانه را حتما کوتاه نگه دارید

یکی از راه‌های ورود به خانه یا دفتر کارها مخفی شدن سارقین در محل‌های امن و پیدا کردن فرصت مناسب برای ورود به ساختمان است. پس باید در اولویت اول تمام مخفی‌گاه‌های سارقین را از بین ببرید. یکی از جاهایی که سارقین به آن خیلی علاقه دارند درختان و شمشادها و بوته‌های پرپشت است که می‌تواند مخفی‌گاه خوش آب و هوایی هم برای سارقین باشد!!

کوتاه کردن درختان حیاط برای جلوگیری از ورود سارقین به خانه

کوتاه کردن درختان حیاط برای جلوگیری از ورود سارقین به خانه

پس در اولین فرصت درخت‌ها را کوتاه و مرتب کنید به شکلی که مخفی شدن سارقین پشت آن‌ها امکان‌پذیر نباشد.

۲– از فنس ها و حصارها در اطراف ساختمان استفاده کنید

مشخصا فنس‌ها و حصارها از قدیم و سال‌های دور یکی از راه‌های محافظت و افزایش امنیت خانه‌ها بوده است. این روزها انواع فنس تزئینی هم به بازار آمده است که منظره ظاهری خوبی هم دارند و نصب آن‌ها اتفاقا باعث شیک شدن فضای خارجی ساختمان می‌شود.

۳– وسایل گران قیمت را در دید دزدها قرار ندهید

وسایل گران بها را در دید سارقین نگذارید

وسایل گران بها را در دید سارقین نگذارید

این روزها بیشتر پارکینگ‌ها در طبقات زیرین ساختمان هستند و معمولا ماشین و وسایل دیگر از دید سارقین دور هستند. اما اگر حیاط یا فضایی در اطراف ساختمان دارید که ماشین، دوچرخه‌ها، باربیکیو … را در آن‌جا نگه می‌دارید باید بگوییم تا همین الان هم شانس آورده‌اید که گزینه سرقت دزدها نبوده‌اید.

پس بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید و این نوع وسیله‌های گران‌قیمت را از دید سارقین دور کنید تا وسوسه نشوند که آن‌ها را بدزدند! حتی نصب دستگیره‌های گران قیمت خارجی ساختمان می‌تواند باعث جلب توجه سارقین شود.

۴– سنسور درب و پنجره هوشمند نصب کنید

مشخصا یکی از راه‌های ورود به ساختمان ورود از طریق شکستن یا باز کردن پنجره‌های طبقه اول ساختمان است که دسترسی راحت‌تری دارند. یکی از راه‌هایی که به وسیله آن می‌توانید مانع ورود سارقین به ساختمان شوید نصب سنسورهای حرکتی درب و پنجره است.

سنسور هوشمند درب و پنجره

سنسور هوشمند درب و پنجره

با نصب سنسورهای پنجره، در صورتی که شخصی بدون اجازه قصد ورود به ساختمان یا شکستن پنجره را داشته باشد آلارم سنسور شروع به فعالیت می‌کند و به ساکنین اخطار می‌دهد.

۵-از سیستم روشنایی هوشمند برای فضای بیرونی ساختمان استفاده کنید

شاید دزدها جزو معدود انسان‌هایی باشند که از نور متنفرند! پس مشخصا یکی از راه‌های ممانعت از ورود سارقین به خانه و محل کار روشن نگه داشتن فضای خارجی ساختمان است.

البته اینکه دائما چراغ‌هایی در داخل یا خارج ساختمان روشن باشند نه از لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه است و نه از لحاظ مصرف انرژی. پس راهکار روشن نگه‌داشتن هدف‌مند محیط بیرونی ساختمان، نصب روشنایی هوشمند است که با وجود سنسورها و تایمرها در زمان‌های خاصی که لازم است روشن می‌شوند و در زمان‌های دیگر خاموش هستند.

اگر دوست دارید در مورد سیستم روشنایی هوشمند بیشتر بدانید: چگونه سیستم روشنایی هوشمند می تواند باعث کاهش هزینه‌های قبض برق شود؟

۶– با همسایگان‌تان دوست باشید. آن‌ها چشم‌های اضافی شما هستند!

همسایه های فضول راهی برای ممانعت از دزدی

همسایه های فضول راهی برای ممانعت از دزدی

شاید یک همسایه کنجکاو و فضول در نگاه اول آزار دهنده به نظر برسد، اما بدون شک یکی از موانع اصلی ورود دزدها به داخل ساختمان هستند. بعضی از این همسایگان فضول که همیشه سرشان در خانه همسایه است می توانند گاهی حتی از دوربین‌های امنیتی هم قوی‌تر عمل کنند و زودتر به شما حضور یک فرد ناشناس را اطلاع بدهند. پس در اولین فرصت طرح دوستی با همسایگان‌تان بریزید تا به چشم‌های اطراف که خانه شما را می‌پایند اضافه شود!

روش های جلوگیری از ورود سارقین به خانه و محل کار از داخل ساختمان

۷- قفل های کلیدی ناامن را دور بریزید!

مشخصا هر دزدی برای ورود به خانه یا محل کار در اولویت اول فقط دنبال قفل های ضعیف و ناایمن است. سارق با پیدا کردن یک قفل ضعیف حتی بدون اینکه نیاز به هیچ دردسری باشد با خیال راحت دقیقا مانند اینکه خانه شما خانه خودش است وارد می شود و هر چیز با ارزشی که دارید را با خود می برد.

قفل دیجیتال و افزایش امنیت

قفل دیجیتال و افزایش امنیت

پس راهکار چیست؟

تنها راهکار جلوگیری از ورود سارقین به خانه در اولویت اول حذف قفل های کلیدی و قوی کردن سیستم قفل ورودی است. در گذشته برای افزایش امنیت در درب‌های ورودی آپارتمان‌ها از نرده‌های آهنین استفاده می‌کردند که اتفاقا سارقین را یاد میله‌های زندان می‌انداخت! و آن‌ها را بیشتر ترغیب می‌کرد که از این سد رد شوند.  رد شدن از این سد هم کار سختی برای دزدان حرفه‌ای نبود و شاید فقط در حد چند دقیقه ورود آن‌ها را به تاخیر می‌انداخت.

اما این روزها ما راهکار هوشمندانه‌تری پیش روی‌مان داریم: جایگزینی قفل‌های کلیدی پر دردسر و ناامن با قفل دیجیتال.

قفل های هوشمند این روزها تنها مانعی هستند که سارقین با دیدن آنها پا به فرار می‌گذارند چون مطمئن هستند حتی اگر فوق‌حرفه‌ای هم باشند زمان زیادی را برای سر و کله زدن با این قفل‌ها باید سپری کنند که حتما در این زمان گیر می‌افتند و دستگیر می‌شوند و حتی اگر کسی هم اطراف نباشد و آن‌ها با خیال راحت به تلاش خودشان ادامه بدهند در نهایت تلاش‌شان بی‌نتیجه است و نمی‌توانند این قفل‌ها را باز کنند.

این روزها انواع  متنوعی از قفل‌های دیجیتالی به بازار عرضه شده‌اند که از جمله آن‌ها می توان به قفل درب اثر انگشتی و قفل دیجیتالی تشخیص چهره اشاره کنیم.

در این نوع قفل های‌الکترونیکی شما برای ورود به خانه یا محل کارتان حتما باید اثر انگشت‌تان را روی سنسور قفل دیجیتالی بگذارید یا قفل چهره شما را تشخیص دهد تا درب باز شود یا در قفل رمزدار حتما باید رمز مورد نظر را وارد کنید تا مجوز ورود به شما داده شود.

راه های جلوگیری از سرقت خانه و محل کار

راه های جلوگیری از سرقت خانه و محل کار

حالا خودتان قضاوت کنید درب‌هایی با قفل های کلیدی که حتی غیر حرفه‌ای ترین دزدها هم می‌توانند با شاه کلید آن‌ها را باز کنند امن هستند یا قفل دیجیتالی؟

دیدن نمونه قفل های دیجیتالی که از سرقت خانه یا محل کار شما جلوگیری میکنند

 اگر مستاجر هستید بهتر است در اولین فرصت قفل‌های خانه را تعویض کنید

یکی از اولین اقداماتی که بعد از نوشتن اجاره نامه و گرفتن کلیدهای ساختمان باید انجام بدهید تعویض مغزی قفل درب‌ها است. اما مشخصا باز هم برای افزایش امنیت بهتر است این قفل درب را باز کنید و بگذارید انباری برای زمانی که می‌خواهید خانه را سال بعد به صاحب خانه تحویل بدهید و بعد اقدام به خرید یک قفل دیجیتالی مناسب بکنید و جالب اینکه سال بعد هم به‌راحتی می‌توانید این قفل را همراه خودتان به خانه جدید ببرید.

اگر دوست دارید در مورد قفل دیجیتالی بیشتر بدانید می توانید این راهنما را بخوانید : راهنمای خرید قفل دیجیتال : در هنگام خرید قفل دیجیتال حتما به این ۳ نکته توجه کنید

۸- برای اشیای گران قیمت و با ارزش در خانه یا محل کار از گاو صندوق دیجیتالی استفاده کنید

اشیای گران قیمت خود را در گاو صندوق دیجیتالی بگذارید

اشیای گران قیمت خود را در گاو صندوق دیجیتالی بگذارید

شاید نگه داری پل نقد در خانه این روزها غیر منطقی به نظر برسد اما حتما زمان‌هایی هست که ما مجبور می‌شویم برای کوتاه مدت یا حتی بلند مدت جواهرات، طلا یا هر شی گران‌بها دیگری را در خانه نگه داریم یا حتی وسایل با ارزشی داریم که یادگاری هستند و دوست نداریم هیچ زمانی آن‌ها را از دست بدهیم.

پس برای اینکه هیچ وقت حس بد از دست دادن را تجربه نکنیم و سارقین را از رسیدن به هدف‌شان ناامید کنیم بهتر است برای خانه یک گاو صندوق خانگی دیجیتالی (سیف باکس) بخریم. این روزها حتی دیگر گاو صندوق‌ها هم با سیستم کلیدی سنتی ناایمن کار نمی‌کنند و بیشتر به صورت گاو صندوق اثر انگشتی یا گاو صندوق رمزدار هستند که هم برای مصارف خانگی و هم اداری می توانند استفاده شوند.

شادی دوست داشته باشید در مورد خرید گاو صندوق خانگی دیجیتالی بیشتر بدانید: راهنمای خرید گاو صندوق خانگی : ۵ سوال و ۱۱ ویژگی مهم که حتما قبل از خرید گاوصندوق خانگی باید به آنها فکر کنید

روش های جلوگیری از ورود سارقین به خانه و محل کار در زمانی که در سفر هستید

۹- حتما قبل از سفر یک ساعت را برای چک کردن موارد امنیتی در نظر بگیرید

مشخصا همه ما تجربه داریم که ساعت‌های قبل از سفر خصوصا سفرهای طولانی همه دچار هیجان جمع کردن چمدان و جمع و جور کردن کارهایمان هستیم و معمولا لحظات آخری که می‌خواهیم حرکت کنیم یادمان می‌افتد که درب‌ها و پنجره‌ها و تجهیزات امنیتی را چک کنیم.

برای جلوگیری از سرقت قبل از سفر تجهیزات امنیتی را چک کنید

برای جلوگیری از سرقت قبل از سفر تجهیزات امنیتی را چک کنید

اگر خانه شما هوشمند است که مشخصا نیازی به چک کردن و هیچ اقدام دیگری ندارید و فقط کافی است سناریوی سفر را در خانه هوشمند‌تان فعال کنید. در یک خانه هوشمند در صورتی که حتی درب یا پنجره هم باز بماند شما هیچ نگرانی ای ندارید و از فاصله دور می‌توانید نسبت به بستن درب ها و پنجره ها و تنظیمات دیگر اقدام کنید و یا حتی خود سیستم به صورت خودکار این کارها را انجام می‌دهد.

اما اگر در یک خانه هوشمند زندگی نمی‌کنید بهتر است حتما حدود نیم تا یک ساعت قبل از حرکت را برای چک کردن درب و پنجره ها در نظر بگیرید.

۱۰-  به شکل واضحی از خانه برای رفتن به سفر خارج نشوید

حتما لازم نیست در هنگام رفتن به سفر با بی‌احتیاطی کاری کنید که کل منطقه از سفر رفتن شما مطلع شوند! شاید بهتر باشد برای بار زدن ماشین و گذاشتن وسایل حتما از پارکینگ استفاده کنید و به شکلی کاملا بی‌سروصدا و عادی از خانه خارج شوید خصوصا برای سفرهای طولانی چند هفته یا چند ماه بهتر است بیشتر احتیاط کنید.

خودتان با لو دادن سفر در شبکه های اجتماعی باعث دزدی نشوید

خودتان با لو دادن سفر در شبکه های اجتماعی باعث دزدی نشوید

۱۱- سفر رفتن خود را در شبکه‌های اجتماعی جار نزنید!

مشخصا این هم یکی از ایرادات شبکه‌های اجتماعی و حضور تکنولوژی در زندگی ما است که عادت داریم از صبح که از خواب بلند می‌شویم آمار همه اقدامات و تصمیمات خودمان را در شبکه‌های اجتماعی به  گوش همه برسانیم. ولی نمی‌دانیم که سارقین و دزدها هم این روزها ترفندهای کارشان را آپدیت کرده اند!

پس بهتر است کم‌تر در شبکه‌های اجتماعی پز سفر رفتن‌مان را بدهیم و حداقل بگذاریم از سفر به خانه برگردیم و بعد شروع کنیم به خبر رسانی برای سفرمان!

در انتها شما می‌توانید با اضافه کردن محصولات هوشمند به مانند قفل دیچیتال، چشمی دیجیتال، سیف باکس هوشمند و دوربین‌های امنیتی تا حد زیادی خطرات ناشی از دزدی منزل را کاهش دهید و در صورت عدم حضورتان امنیت خانه‌اتان را حتی از فواصل دور کنترل کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان برای خرید محصولات هوشمند برای امنیت بیشتر منازل‌تان، می‌توانید با کارشناسان یوکا در تماس باشید.

تماس با کارشناسان یوکا