شما با شنیدن « رنگ طلایی » چه چیزی در ذهن تان تداعی میشود ؟ قطعا تجملات ، لوکس و اشرافی بودن یک فضا ! رنگ طلایی رنگ فلزی است که همیشه یکی از گران ترین فلزها در دنیا است و بدون شک همیشه نشان از ثروت و دارندگی است . اما آیا واقعا برای داشتن خانه ای لوکس و اشراف همیشه لازم است هزینه های هنگفت و دور از ذهن کرد ؟

من برای نوشتن این مقاله به مجله های دکوراسیون و سایت های مربوط به دکوراسیون معروف دنیا سرک کشیدم و شاید بیشتر از ۱۷۰ عکس مختلف مربوط به خانه های لوکس و اشرافی و یا ساختمان های برند و آپارتمان های سوپر لوکس را با دقت بررسی کردم . در همه آنها یک نقطه مشترک دیدم و آن هم استفاده جزئی یا زیاد از رنگ طلایی در دکوراسیون این خانه های لوکس و سوپر لوکس بود .

مشخصا یکی از دلایلی که ما هم رنگ طلایی را به عنوان رنگ اصلی در طراحی سایت یوکا و تمامی کاتالوگ های محصولات مان به کار بردیم همین جلوه لوکس و اشرافی بودن این رنگ است . چون هدف برند ما و آرزوی قلبی همه ما این است که همه شما روزی در خانه ای لوکس ، زیبا و هوشمند زندگی کنید و از لحظه لحظه زندگی تان در این خانه گرم تان لذت ببرید .

فهرست مطالب

خرید قفل های دیجیتال و الکترونیکی هوشمند یوکا-نوآوران هوشمند

yucca digital smart electronic locks tehran

پس اگر شما هم تمایل دارید خانه تان را با به کار بردن رنگ طلایی و به کمک ترفندهای خاصی به خانه ای لوکس و مدرن ! ( ما اشتباها رنگ طلایی را فقط نمادی از در دکوراسیون سنتی و کلاسیک می دانیم ) تبدیل کنید با من همراه باشید تا این ترفندهای تجربه شده را به شما بگویم :

روانشناسی رنگ طلایی

روانشناسی رنگ طلایی

۴ ایده چشمگیر تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی و ورودی برای سال جدید ( با هزینه بین ۵۰۰ هزارتومان تا ۳ میلیون )

در مورد روان شناسی رنگ طلایی بیشتر بدانیم

رنگ طلایی از رمان های بسیار دور نشان از زرق و برق و تجملات بوده است . علاوه بر این رنگ طلایی همیشه نشان از رفاه ، شجاعت ، فراوانی ، جسارت ، گرمی و لوکس بودن دارد . .در داستان های قدیمی و تاریخی هم نویسندگان برای توصیف کردن زندگی شاهانه همیشه از وصف اشیا با رنگ های طلایی صحبت میکردند .

بررسی بهترین قفل های دیجیتال و الکترونیکی هوشمند بازار در سال ۲۰۲۲

این روزها روان شناسان زیادی اعتقاد به رنگ درمانی و یا شناخت شخصیت افراد به کمک رنگ مورد علاقه شان دارند . در روانشناسی رنگ ها و شخصیت شناسی کسانی که رنگ طلایی همیشه انتخاب اول آنها در بین رنگ های دیگر است این طور می گویند که : طلایی رنگ پیروزی و موفقیت است . این رنگ نشانه ای از انرژی و قدرت خورشید است و قدرت و صلابت را نشان می دهد . در هر مکانی که حتی جزئی از رنگ طلایی استفاده میشود خوشبینی و افکار مثبت در محیط و در ذهن افراد ساکن در آن محیط بیشتر میشود و در کنار آن گرمی و صمیمیت خاصی هم بین افراد حاضر در آن محیط شکل میگرد . اگر شما هم جزو طرفداران رنگ طلایی هستید باید بدانید که در بین افراد دیگر از کاریزمای بالایی برخوردار هستید و قطعا شخصیت مقتدر و محکمی دارید .

افراد علاقه مند به رنگ طلایی می توانند تاثیر بسیار خوبی روی دیگران و محیط اطرافشان بگذارند و می توانند حتی در بدترین و سخت ترین شرایط  هم از زندگی لذت ببرند و به دیگران انرژی مثبت بدهند .

روش ساخت رنگ طلایی

روش ساخت رنگ طلایی

چگونه خودمان بسازیم : روش ساخت رنگ طلایی برای وسایل خانه تان

اما قبل از اینکه وارد بحث شیرین کاربرد رنگ طلایی در دکوراسیون منزل شویم جالب است که در مورد نحوه ساختن رنگ طلایی هم بدانیم . آیا همیشه لازم است رنگ طلایی را آماده از رنگ فروش ها بخریم یا خودمان می توانیم با هزینه کم خانه مان را با رنگ طلایی شاهانه و لوکس کنیم ؟

ساختن رنگ طلایی برای ساختمان و یا رنگ کردن وسایل اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست .

مواد لازم برای ساختن رنگ طلایی :

  • کیلر روغنی یا روغن جلا به مقدار لازم
  • تینر به میزان لازم
  • پودر رنگ طلایی

۱- روش ساخت رنگ طلایی بسیار خوش رنگ و با جلوه فوق العاده با این وسایل ساده یه این شکل است که در ابتدا در یک ظرف به درد نخور مقداری از پودر رنگ طلایی که برای ساختن رنگ مورد نیازتان هست را بریزید ( بهتر است مقدار پودر کافی برای ساخت رنگ طلایی بریزید چون اگر در این مرحله صرفه جویی کنید و به مقدار کافی پودر رنگ طلایی استفاده نکنید ممکن است رنگ شما بعد از یکسال جلوه و زیبایی خود را از دست بدهد )

۲-در این مرحله تینر روغنی را با کیلر یا روغن جلا مخلوط کنید تا کمی رقیق شود

۳-در این زمان موقع اضافه کردن روغن جلا یا کیلر رقیق شده به مخلوط پودر رنگ طلایی است . شاید یکی از زیباترین صحنه هایی که تا به حال دیده اید را در این مرحله تجربه کنید . یک ترکیب با جلای فوق العاده نتیجه کار شما می شود که می تواند برای هر سطحی که دوست دارید در خانه تان یا هر شی ای استفاده کنید و از رنگ طلایی ساخت دست خودتان و جلوه شاهانه و لوکسی که به خانه تان می دهد لذت ببرید .

رنگ طلایی دکوراسیون خانه

رنگ طلایی دکوراسیون خانه

با این ۱۱ پیشنهاد نقره ای،دکوراسیون خانه تان را سوپر لوکس و اشرافی کنید( همراه با ۱۶ عکس نمونه)

چه رنگ هایی را می توانیم با طلایی ست کنیم ؟

ترکیب مشکی – طلایی در دکوراسیون خانه

می توانیم با اطمینان بگوییم که در میان ترکیب رنگ ها کمتر ترکیبی را می توانیم پیدا کنیم که به این میزان شیک و لوکس و تاثیر گذار باشد . در گذشته های دور پادشاهان و درباریان از ترکیب رنگ طلایی با مشکی به میزان زیادی در کاخ ها و قصرهای خودشان استفاده میکردند با این تفاوت که در آن زمان از طلای اصل برای زیبایی دکوراسیون استفاده میشد . اما این روزها ما با تکنیک های مختلف می توانیم همان زیبایی اصلی طلا را با رنگ آمیزی قسمت هایی از خانه مان و ترکیب آن با رنگ مشکی در ذهن هر بیننده ای تداعی کنیم .

ترکیب رنگ مشکی طلایی در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ مشکی طلایی در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ مشکی طلایی هیچ زمانی تازگی و نو بودن خودش را از دست نمی دهد به شرط اینکه به درستی از رنگ طلایی در ترکیب دکوراسیون منزل تان اشتفاده کنید .

احتیاط : اگر شما و ساکنین خانه به شدت مخالف دکوراسیون کلاسیک هستید و جزو طرفداران پر و پا قرص سبک دکوراسیون مدرن هستید باید بگوییم که در استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون خانه تان باید کمی محتاط تر پیش بروید و در حجم کم و وسایل جزئی تر از رنگ طلایی استفاده کنید اما دلیل ندارد آن را به کل در دکوراسیون به سبک مدرن حذف کنید.

ترکیب رنگ مشکی طلایی در دکوراسیون

ترکیب رنگ مشکی طلایی در دکوراسیون

ترکیب رنگ طلایی و مشکی فقط مختص کاغذ دیواری ، رنگ مبلمان ، رنگ کاشی ها و کابینت روشویی و.. نیست و حتی می توان این ترکیب رنگ خاص را در تجهیزات خانه هوشمند و مدرن هم دید . مثلا در بین قفل های دیجیتالی ، قفل هایی با ترکیب رنگ مشکی – طلایی طرفدارهای زیادی دارد و معمولا همه افرادی که قصد دارند در کنار استفاده از به روزترین تکنولوژی های روز مانند قفل هوشمند ، خانه ای اشرافی و کلاسیک داشته باشند قفل دیجیتالی مشکی طلایی می تواند بهترین انتخاب باشد .

راهنمای خرید قفل دیجیتال : در هنگام خرید قفل دیجیتال حتما به این ۳ نکته توجه کنید

ترکیب رنگ آبی طلایی در دکوراسیون خانه

ترکیب رنگ طلایی آبی در دکوراسیون خانه

ترکیب رنگ طلایی آبی در دکوراسیون خانه

ترکیب رنگ طلایی با آبی در دکوراسیون به جرئت می توانیم بگوییم یک زیبایی عجیب و غریبی به خانه شما می دهد . برای انتخاب تناژ رنگ آبی دست تان باز است چون همه ترکیب های آبی با طلایی جزو زیبا ترین رنگ های دکوراسیون در خانه های اشرافی و لوکس هستند.

ترکیب رنگ طلایی با آبی را حتما لازم نیست به صورت محض و به تنهایی در دکوراسیون به کار بگیرید بلکه می توانید برای تعادل کمی هم از رنگ سبز پر طاووسی ، قهوه ای یا زرد هم استفاده کنید که جلوه این ترکیب رنگی در دکوراسیون را ده ها برابر میکنند .

ترکیب رنگ طلایی – سفید در دکوراسیون منزل

ترکیب طلایی سفید رد دکوراسیون داخلی خانه

ترکیب طلایی سفید رد دکوراسیون داخلی خانه

استفاده از ترکیب رنگ طلایی با سفید می تواند خانه شما را دلباز و روشن کند و به فضا جلوه خاصی بدهد . رنگ طلایی در کنار سفید در تمام ساعات روز خانه شما را مانند تلالو خورشید گرم و نورانی و زیبا میکند . در اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی خانه ها اگر رنگ سفید با طلایی ترکیب شود و در کنار آنها کمی هم قهوه ای استفاده شود می تواند یکی از بهترین صحنه ها در دکوراسیون منزل را برای شما رقم بزند .

ترکیب رنگ طلایی فیروزه ای در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ فیروزه ای طلایی در دکوراسیون خانه

ترکیب رنگ فیروزه ای طلایی در دکوراسیون خانه

رنگ فیروزه ای یکی از رنگ های مناسب برای دکوراسیون خانه ها است که می تواند منجر به زیبایی و آرامش ساکنین خانه شود . در صورتی که علاقه زیادی به رنگ فیروزه ای دارید می توانید دیوارهای منزل تان را به این رنگ کنید و تجهیزاتی مانند ساعت یا تابلو و کوسن ها را به رنگ طلایی انتخاب کنید . اما اگر دوست ندارید به حجم زیاد از رنگ فیروزه ای در دکوراسیون استفاده کنید می توانید در حجم کم مانند یک مبل تک نفره ،کوسن ، گلدان و وسایل تزئینی خانه را به رنگ فیروزه ای انتخاب کنید .

۹ ترفند در دکوراسیون اداری مدرن که حداقل ۲۰ % باعث افزایش بهره وری و تمرکز شما میشوند

در چه قسمت هایی از خانه می توانید از رنگ طلایی استفاده کنید ؟

مبلمان را به رنگ طلایی انتخاب کنیم

مبلمان طلایی در دکوراسیون خانه

مبلمان طلایی در دکوراسیون خانه

شاید بتوانیم بگوییم مبلمان طلایی یکی از رنگ ها در مبلمان است که همیشه به روز و مد است . اگر شما هم علاقه زیادی به این موضوع دارید که دکوراسیون خانه تان را دقیقا مطابق مد روز بچینید باید بگوییم طلایی یکی از رنگ هایی است که اگر به درستی در مبلمان استفاده شود می تواند همیشه نو و به روز باشد .

احتیاط : البته اینکه میگوییم مبلمان طلایی نه اینکه کل چوب و پارچه و خلاصه همه قسمت های مبلمان را طلایی انتخاب کنید !! قطعا نه . منظور از مبلمان طلایی استفاده از پارچه هایی است که در آنها رگه های درخشان طلایی استفاده شده یا چوب و پایه آنها طلایی است .

میز جلو مبلی یا ناهارخوری طلایی ، درخشان در زمان غذاخوردن

ترکیب رنگ مشکی طلایی در دکوراسیون خانه

ترکیب رنگ مشکی طلایی در دکوراسیون خانه

استفاده از هر میزی که پایه های آن طلایی شده یا کل چوب یا فلز بدنه میز به رنگ طلایی در آمده است می تواند جلوه مبلمان و دکوراسیون خانه شما را چند برابر کند .

قفل دیجیتال طلایی ، زندگی مدرن در خانه ای اشرافی !

قفل دیجیتالی

قفل دیجیتالی

مشخصا نمی توانیم در عصر تکنولوژی زندگی کنیم و بخواهیم دکوراسیون منزل مان را اشرافی کنیم و همچنان از قفل های کلیدی برای درب هایمان استفاده کنیم !! اگر دوست دارید که دکوراسیون خانه تان را در حد یک خانه سوپر لوکس ارتقا بدهید و همان ابتدای ورود هر فردی به خانه تان او را محو زیبایی خانه تان کنید پیشنهاد ما این است که در کنار اجزای طلایی دیگر از یک قفل دیجیتالی طلایی مشکی یا حتی قفل درب اثر انگشتی طلایی خالص برای درب های ورودی خانه یا آپارتمان تان استفاده کنید .

مثلا می توانید یکی از این نمونه قفل دیجیتالی های طلایی و خیره کننده را برای اشرافی کردن دکوراسیون خانه تان استفاده کنید .

دیدن انواع قفل دیجیتالی مشکی طلایی

در قسمت های دیگر ما تخصصی نداشتیم و هیچ لینکی برای معرفی نگذاشتیم . ولی در بخش انتخاب قفل دیجیتال ما می توانیم به شما کمک کنیم تا انتخاب هوشمندانه و بهتری داشته باشید و دقیقا قفل درب ورودی آپارتمان تان را با دکوراسیون خانه تان ست کنید .

می خوام در مورد انواع قفل دیجیتالی درب آپارتمان مناسب با دکوراسیون خانه ام بیشتر بدانم

وسایل دکوراتیو طلایی زیبایی خانه شما را دو چندان میکنند

وسایل دکوری طلایی در دکوراسیون منزل

وسایل دکوری طلایی در دکوراسیون منزل

حتما دلیلی ندارد اگر عاشق استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون خانه تان هستید به حجم زیاد از آن استفاده کنید . بلکه گاهی استفاده از یک سری وسایل تزئینی و کوچک یا گلدان های طلایی زیبا یا شمع های خوشبو طلایی می تواند دکوراسیون خانه شما متحول کند .

لوسترهای طلایی درخشندگی خانه شما را چند برابر میکنند

لوستر طلایی در دکوراسیون خانه

لوستر طلایی در دکوراسیون خانه

شاید همه ما با شنیدن لوستر طلایی یاد لوسترهای سبک قدیمی و از مد افتاده قدیمی بیافتیم که خیلی هم زشت و تکراری شده اند . اما باید بدانیم برای انتخاب رنگ طلایی در لوستر حتما نیاز نیست به سراغ سبک های قدیمی و از مد افتاده برویم . بلکه در طرح های جدید و مدرن لوسترها که شاید همه قسمت های آن هم فلزی نباشد می توانید لوسترهای طلایی شیک و مدرن هم پیدا کنید که نور و زیبایی خانه شما را چند برابر میکنند .این لوسترهای طلایی قشنگ و درخشان را می توانید علاوه بر اتاق نشیمن و پذیرایی در اتاق خواب طلایی تان یا حتی آشپزخانه به کار بگیرید .

پرده های طلایی زیبایی اتاق نشیمن را چند برابر میکنند

پرده طلایی در دکوراسیون خانه

پرده طلایی در دکوراسیون خانه

یکی از قسمت هایی که اگر در دکوراسیون خانه شما طلایی شود خیلی به چشم می آید همین پرده ها هستند .  پارچه های پرده ای طلایی خوش رنگ شاید به سختی پیدا شوند اما اگر کمی حوصله کنید و وقت بگذارید می توانید بهترین قسمت خانه تان را به رنگ طلایی در آورید . برای طلایی کردن پرده ها می توانید هم قسمت رویه پرده ها را طلایی کنید یا می توانید در کنار آن چوب پرده ها را هم طلایی انتخاب کنید تا زیبایی پرده تان را چند برابر کنید .

قاب عکس های طلایی محلی برای عکس های زیبای خانوادگی تان

قاب عکس های طلایی یکی از ساده ترین راه های استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون خانه تان است . اگر دوست ندارید هزینه زیادی بکنید همانطور که در قسمت ” چگونه رنگ طلایی بسازیم ؟ “یاد دادیم می توانید یک رنگ طلایی خوش رنگ و براق بسازید و هر قابی که اضافی در خانه تان دارید و گوشه ای بلا استفاده افتاده است را به رنگ طلایی رنگ کنید .

چگونه خانه خود را گران تر و سریع تر بفروشیم؟! ( ۴ راهکار تجربه شده با کمترین هزینه)

آیا استفاده از رنگ طلایی فقط در دکوراسیون سبک کلاسیک مجاز است یا در سبک مدرن هم می توانیم استفاده کنیم ؟

دکوراسیون طلایی خانه

دکوراسیون طلایی خانه

شاید رنگ طلایی یک رنگ شناخته شده و پر کاربرد در دکوراسیون سبک کلاسیک باشد اما قطعا کاربرد آن فقط به سبک کلاسیک محدود نمیشود و می توانید در سبک مدرن هم از آن استفاده کنید .

چگونه از رنگ طلایی در سبک مدرن دکوراسیون استفاده کنیم ؟

در سبک مدرن دکوراسیون شما مجاز نیستید از رنگ طلایی برای دیوارها یا روی منبت های چوبی مبلمان یا قسمت هایی مانند این ها استفاده کنید . در دکوراسیون سبک مدرن فقط می توانید از در یک قاب عکس ، یک وسیله تزئینی فلزی یا یک سطح صاف از طلایی استفاده کنید .

در دکوراسیون خانه از رنگ طلایی مات استفاده کنیم یا براق ؟

رنگ طلایی در دکوراسیون مدرن

رنگ طلایی در دکوراسیون مدرن

مشخصا هیچ رنگی در طیف رنگی نمی تواند مانند رنگ طلایی ابهت و لوکس بودن خانه شما را به رخ بیننده بکشد . اما استفاده از رنگ طلایی براق و مات هر کدام یک جلوه و ذهنیت خاصی در بیننده ایجاد میکنند . رنگ طلایی مات یکی از بهترین انتخاب ها برای سبک دکوراسیون مدرن است اما رنگ طلایی براق در زمان هایی که بخواهیم به میزان بیشتری از این رنگ در دکوراسیون استفاده کنیم یا جلوه ای کلاسیک تر داشته باشد می تواند استفاده شود .

از رنگ طلایی مجاز هستیم در کدام قسمت های دکوراسیون خانه مان استفاده کنیم ؟

یکی از واقعیت هایی که حتما باید در هنگام استفاده از رنگ های گرمی مانند طلایی در نظر بگیرید این است که در کوراسوین خانه تان باید حداکثر استفاده را از رنگ های سرد بکنید و حداقل استفاده از رنگ های گرم . رنگ طلایی در سالن پذیرایی و نشیمن می تواند به میزان زیادی استفاده شود و جلوه ای زیبا داشته باشد . همین طور در اتاق خواب هم می توانید تعدادی از وسایل کوچک مانند گلدان ها یا کوسن ها را طلایی در نظر بگیرید یا برای یک تکه از دیوار اتاق تان کاغذ دیواری طلایی در نظر بگیرید اما حواستان باشد که در استفاده از رنگ طلایی در دکوراسوین اتاق خواب تان زیاده روی نکنید .

دکوراسیون طلایی در خانه کلاسیک و مدرن

دکوراسیون طلایی در خانه کلاسیک و مدرن

فضای ممنوع برای استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون خانه

یکی از فضاهایی که منطقه ممنوعه در استفاده از رنگ طلایی است قلب خانه یعنی آشپزخانه است . آشپزخانه یکی از فضاهایی در خانه است که بهتر است از رنگ طلایی  در حد مقدور در آن استفاده نکنید یا اینکه در حجم بسیار بسیار کم مانند یک نوار باریک بین کاشی ها استفاده کنید.

 

خرید قفل یوکا