وقتی صحبت از خانه می‌شود، برداشت اول به معنای همۀ چیز است! به همین دلیل انتخاب و طراحی درب جلو خانه بسیار مهم است. خواه چیزی ساده برای تکمیل زیبایی شناسی مدرن بخواهید یا چیزی با حال و هوای کلاسیک، طراحی‌های بسیاری برای درب جلو خانه وجود دارند.

یک درب زیبا باید نگاهی اجمالی به سبک داخلی صاحب خانه آن داشته باشد. انتخاب یک درب ورودی که معماری منزل را تکمیل کند مهم است و می‌تواند در دید مهمانان و خریداران تأثیر شگفت بگذارد؛ با یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

در طراحی درب جلو خانه اندازه چقدر مهم است؟

اولین چیزی که باید هنگام انتخاب درب جلو خانه به آن فکر کنید، اندازه است. در حالی که اکثر درهای تک ورودی دارای عرض استاندارد ۸۲۰ میلی متر و ارتفاع ۲۰۴۰ میلی متر هستند، درب‌های جلو بزرگ تر به طور مداوم از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. بسیاری از خانه‌های نوساز و بازسازی شده، برای ارائه بیانیه، طراحی درب محوری را انتخاب می‌کنند.

آسان است که با یک ارتقاء ساده و نصب یک درب مناسب، ورودی خانه خود را از حالت آرام به بزرگ تبدیل کنید. یک درب محوری، پهن تر و بلندتر است، وزن درب به جای قرار گرفتن بر روی درزهای لولایی سنتی، از بالا و پایین حمل می‌شود.

اگر می‌خواهید یک درب ورودی بزرگ تر و سنگین تری را نصب کنید، یک محور برای تحمل وزن اضافی مناسب تر است و دهانه ای صاف و ایمن را ایجاد می‌کند. به علاوه، جذابیت دوچندانی را نیز به خانه شما می‌بخشد.

چگونه می‌خواهید درب جلو خانه را قاب کنید؟

قدم بعدی برای طراحی درب جلو خانه، قاب است که اغلب به اندازه ورودی یا معماری خانه بستگی خواهد داشت. قاب درب‌‌ها تنوع بسیاری دارند از جمله تک، یک نفره با نور جانبی، دو نفره با چراغ‌های کناری دوتایی!

درهای ورودی با چراغ‌های فرعی نه تنها مد و چشم نواز هستند بلکه از مزایای نور طبیعی اضافی نیز برخوردار می‌باشند. شیشه‌های مات یا صفحه‌های شیشه ای شفاف باعث می‌شوند که نور خورشید از بین برود و فضای سبک و تازه تری را در سمت داخلی ایجاد می‌کند.

کدام ماده بهترین کارآیی را خواهد داشت؟

هنگامی که اندازه و قاب خود را انتخاب کردید، مرحله بعدی در طراحی درب جلو خانه انتخاب متریال مناسب است. انتخاب متریال نه تنها از نظر زیبایی شناسی، بلکه از لحاظ عملی نیز مهم می‌باشد. برای کسانی که در مناطق مستعد آتش سوزی قرار دارند، باید درب ضد حرارت خریداری کننند.

حتی برای جلوگیری از دزد نیز خرید درب ضد سرقت پیشنهاد می‌شود. در کنار درب می‌توانید برای ایجاد ظاهری شکیل و افزایش امنیت، یک مدل قفل دیجیتال بر روی نصب کنید.

اگر می‌خواهید درب ورودی خود را رنگ آمیزی نمایید، به دنبال درب‌های ورودی با پوست درب منجمد باشید که سطح صاف و مناسبی برای رنگ آمیزی ایجاد می‌کنند یا اگر قصد دارید یک رنگ طبیعی تری به دست آورید، درهای چوبی و روکش‌های چوبی با کیفیت بالا را انتخاب کنید. اطمینان حاصل نمایین که در مورد کیفیت یک ظاهر طراحی شده در خانه خود تحقیق کرده اید.

کدام طراحی درب جلو خانه مناسب است؟

یک طراحی درب هیجان انگیز، پیش نمایشی جذاب از فضای زیبای داخل خانه است. همچنین فرصتی عالی برای صاحبان خانه می‌باشد که آرایش داخلی خانه خود را آزاد کرده و طرح و رنگ را به نمایش بگذارند. شما حتی می‌توانید با پالت رنگ‌ها بازی کرده و رنگ خاص و ویژه ای را تولید کنید.

اگر خانه ای به سبک آرت دکو دارید، با استفاده از دربی با طراحی جالب، ویژه بودن فضای زندگی خود را بیان کنید. برای خانه‌های سبک میراثی یا ساحلی، یک طراحی کلاسیک در سایه‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و بژ بهترین است. خانه‌های مدرن با طراحی‌های ساده ای مانند یک قاب چوبی با یک درج شیشه ای بزرگ به خوبی کار می‌کنند.

خانه خود را با یک رنگ ویژه ای مانند درب ورودی زرد یا قرمز رنگ شده یا از لکه ای شفاف برای برجسته سازی رنگ‌های طبیعی چوب استفاده کنید. این یک ویژگی متفاوت و برجسته ای به خانه شما ارائه می‌دهد.

نکات مراقبتی دربارۀ درب جلو خانه

  • درب‌های ورودی را با استفاده از مواد با کیفیت در دهانه‌های محافظت شده از هوا نصب کنید تا اثرات قرار گرفتن در معرض هوا را کاهش داده و از باطل شدن ضمانت خود جلوگیری کنید.
  • از مرطوب نگه داشتن درهای خارجی خود، حتی پس از اتمام یا آب بندی، برای جلوگیری از دردسرهای موجود جلوگیری کنید.
  • هرگز از شلنگ برای تمیز کردن درب ورودی خود استفاده نکنید. برای تمیز کردن، بهتر است با یک پارچه مرطوب آن را پاک کرده و از استفاده از مواد شیمیایی قوی یا شوینده‌ها خودداری کنید.
  • بازرسی منظم از درب ورودی شما ضروری است. به دستگیره درها و خرابی احتمالی رنگ در اطراف دهانه‌های شیشه و نازک کاری‌ها توجه ویژه داشته باشید. هنگامی که سیستم رنگ آمیزی شروع به نقصان کرد، وقت آن است که به فکر تعمیر درب خود باشید.

کلام آخر

یک تصمیم مهم در هنگام خرید خانه جدید این است که آیا در آن احساس امنیت و راحتی می‌کنید یا خیر! سرمایه گذاری در جهت امنیت خانه، نه تنها به شما آرامش می‌بخشد بلکه ممکن است در آینده باعث جذب خریداران بالقوه نیز شود.

قفل‌های الکترونیکی پیشرفته ترین سیستم‌هایی هستند شامل بسیاری از گزینه‌های امنیتی اضافی هستند. ما در شرکت نوآوران هوشمند همیشه در مورد بهترین گزینه امنیتی به شما مشاوره خواهیم داد تا در طراحی درب جلو خانه خود نهایت زیبایی و امنیت را ایجاد کنید.

خرید قفل دیجیتال یوکا