در جهان مدرن و ماشینی امروز ورزش کردن و تحرک داشتن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که برای بسیاری از افراد این مهم از طریق باشگاه‌های ورزشی محقق می‌گردد. باشگاه‌های ورزشی به یکی از مکان‌های عمومی پرتردد تبدیل شده‌اند که افراد زیادی ساعات طولانی از هفته را در این مکان‌ها سپری می‌کنند.

زمان مطالعه : 

بنابراین توجه به طراحی دکوراسیون داخلی و امکاناتی که ارائه می‌شود، هم برای موسسان باشگاه‌های ورزشی و هم مخاطبین آن‌ها در استفاده از این فضا و تجهیزات، بسیار مهم می‌باشد.

مسلما توجه به نکات زیبایی شناسی و طراحی اصولی یک باشگاه ورزشی، در کنار جنبه‌های آموزشی و امکانات، عوامل تاثیرگذاری در انتخاب باشگاه به عنوان مکانی برای گذران اوقات فراغت به حساب می‌آیند.

فهرست مطالب

در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

چیدمان نامناسب، عدم وجود تهویه طبیعی و بسته بودن فضای باشگاه می‌تواند از دلایل اصلی هر شخص برای انصراف از یک باشگاه ورزشی باشد. بنابراین با ما باشید تا با بررسی ۱۰ نکته در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی، ویژگی‌های یکی محیط مناسب ورزشی را نیز برشماریم.

  1. استفاده از رنگ های روشن در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه

توصیه می‌شود در طراحی دکوراسیون سالن ورزش‌های کششی مانند یوگا یا پیلاتس از رنگ‌های روشن استفاده شود؛ رنگ‌های سفید، کرم، قهوه‌ای روشن و … .

  1. بهره گیری از نور طبیعی

از نکات کلیدی در طراحی یک فضای ورزشی، بهره‌گیری از نور طبیعی است که رعایت آن می‌تواند فضای مذکور را به محیطی ایده‌آل برای تمرینات ورزشی روزانه تبدیل سازد.

با بهره گیری از نور طبیعی نه تنها روشنایی مورد نیاز محیط در ساعات روز تامین می‌شود بلکه انرژی آن نیز در محیط جریان می‌یابد. در نظر گرفتن پنجره‌های بزرگ در طراحی دکوراسیون داخلی یک باشگاه می‌تواند این نور و روشنایی طبیعی را فراهم کند.

پنجره‌های بزرگ علاوه بر تامین روشنایی در تهویه مطبوع محیط نیز تاثیر گذار خواهند بود.

10 نکته در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی - قفل الکترونیکی کمد

  1. اجرای نور پردازی

اجرای نور پردازی اصولی یکی از ارکان اصلی طراحی دکوراسیون داخلی هر محیط است که لازم است در فضاهایی که از نور طبیعی بی‌بهره‌اند یا خدمات خود را در ساعات پایانی روز و عصر ارائه می‌دهند، حتما به آن توجه شود.

نه تنها در سالن‌های اصلی باشگاه بلکه در رختکن و محیط‌هایی که برای استراحت در نظر گرفته شده اجرای نور پردازی مناسب پر اهمیت می‌باشد.

بهتر است از منبع نور نقطه‌ای و خیره کننده با شدت زیاد استفاده نشود و نور به صورت یکنواخت در محیط بخش شود.

  1. استفاده از آینه

حتما در باشگاه‌های ورزشی با آینه‌های قدی مواجه شده‌اید که دیواره‌های باشگاه را پوشانده یا در مقابل هر دستگاه یک آینه نصب شده است. این آینه سبب می‌شود تا هر فرد با تمرکز بر تمرینات، با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد.

  1. دستگاه‌ها در جای مناسب خود قرار گرفته‌اند

نحوه چیدمان دستگاه‌ها نکته دیگری است که لازم است در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی بدان توجه شود. چیدمان دستگاه‌های باشگاه‌های ورزشی باید به گونه‌ای باشد که نگاه افراد به هنگام انجام تمرینات به یکدیگر تلاقی نکند و تمرکزشان بر تمرین خود باشد.

همان‌طور که اشاره شد آینه‌هایی که در مقابل هر دستگاه نصب می‌شود می‌تواند در تمرکز و توجه بیشتر افراد در انجام تمرینات منظم‌تر موثر باشد. با این حال دستگاه‌ها نباید به گونه‌ای چیده شوند که در رفت و آمد افراد خللی ایجاد کنند که این امر خود سبب حواس پرتی می‌گردد.

  1. در نظر گرفتن مکان مجزای استراحت

در نظر گرفتن مکان مناسب استراحت یکی از عوامل وجود نظم بیشتر در باشگاه می‌باشد و این نظم تجربه‌ای بهتر برای افراد به جای می‌گذارد؛ بنابراین در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی به مکانی مناسب استراحت نیز توجه نمایید تا برنامه‌های تمرینی افراد با تداخل مواجه نشده و حواس پرتی و بی‌نظمی ایجاد نگردد.

  1. رختکن‌های مجهز

یکی از بخش‌های هر باشگاه ورزشی که لازم است به آن توجه ویژه‌ای شود رختکن است. افراد قبل و بعد تمرینات خود به این مکان مراجعه می‌کنند بنابراین وجود رختکن‌های مجهز با تعداد کمدهای متناسب با تعداد مشتریان باشگاه، توجه به امنیت کمدها و وسایل افراد در مدتی که در باشگاه شما حضور دارند، در جلب رضایت مخاطبان شما بسیار موثر است.

در ارتباط با امنیت کمدهای باشگاهی بخوانید: امنیت بالا و سوددهی بیشتر باشگاه‌های ورزشی با قفل الکترونیکی کمد

  1. تجهیزات صوتی و تصویری

تجهیزات صوتی و تصویری و کیفیت آن یکی از مواردی است که برای برخی مشتریان مهم بوده و در انتخاب یک باشگاه در کنار دیگر امکانات و ویژگی‌ها به آن نیز توجه می‌کنند. پس برای داشتن یک باشگاه ورزشی ایده آل به این دسته تجهیزات نیز توجه نمایید.

  1. طراحی فضا متناسب با کاربری آن

در یک سالن یوگا که بیشتر تمرینات ذهنی انجام می‌شود لازم است فضایی آرامش بخش فراهم شود در حالیکه در سالن‌هایی که افراد برای ادامه تمرینات به هیجان بالایی احتیاج دارند متناسب با آن دکوراسیون و صدای محیط تغییر می‌کند.

توجه به این نکته از جمله مواردی است که در جلب رضایت کاربران بسیار مهم بوده و تجربه‌ای خوشایند از ورزش در باشگاه مورد نظر در ذهن‌شان باقی می‌ماند.

10 نکته در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی - قفل الکترونیکی کمد

  1. استفاده از کف پوش‌های مناسب

در برخی رشته‌های ورزشی افراد برای تمرینات خود به کفش احتیاج ندارند و پای آن‌ها در تماس مستقیم با کف خواهد بود. بنابراین انتخاب کف پوش‌هایی مناسب که پای آن‌ها را اذیت نکند، نرم باشد، قابلیت پاک سازی داشته باشد و میزان جذب و رشد باکتری و میکروب در آن حداقل باشد از نکات ضروری در هر باشگاه ورزشی است.

در این مقاله به ۱۰ نکته در طراحی دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی اشاره شد که عامل موفقیت بسیاری از باشگاه‌های بزرگ و معروف است.

بسیاری از این باشگاه‌های ورزشی برای تامین امنیت خود و جلب رضایت مشتریان، کمدهای خود را به قفل‌های ارائه شده نوآوران هوشمن ، قفل الکترونیکی کمد مجهز کرده‌اند. برخی نیز علاوه بر آن، قفل درب‌های ورودی را با قفل دیجیتال جایگزین کرده که امنیت را به میزان قابل قبولی برای آن‌ها فراهم نموده است.

در مقالات بعدی جزییات بیشتری از دکوراسیون و طراحی برتر باشگاه‌های ورزشی ارائه می‌دهیم و همواره آماده پاسخ‌گویی به سوالات و پیشنهادات شما هستیم.

چنانچه علاقه‌مند هستید با قفل‌های باشگاهی برند یوکا آشنا شوید ضمن مراجعه به صفحه قفل الکترونیکی کمد می‌توانید با ما در تماس باشید.

تماس با کارشناسان یوکا