چند بار تا به حال پیش آمده که کلیدهای‌تان را گم کنید و ساعت‌ها همه جا را بگردید اما اثری از آن‌ها پیدا نکنید؟ مشخصا گم کردن کلیدهای خانه یا محل کار یکی از گم کردن‌هایی است که می‌تواند ساعت ها وقت ما را تلف کند و یک روز بسیار بد و پر از استرس را برای ما رقم بزند.

بنابراین باید راهکارهایی را بلد باشیم که به حافظه‌مان کمک کنیم تا کلیدها را گم نکنیم یا اگر گم کردیم سریع بتوانیم آن‌ها را پیدا کنیم.

فهرست مطالب

۵ راهکاری که باید به کار بگیرید تا کلید های تان را گم نکنید (این راهکارها ۱۰۰% جواب میدهند)

۱- برای کلیدها یک خانه زیبا درست کنید!

یکی از راه‌های ساده برای این‌که حداقل در زمانی که در خانه هستید بین شلوغی‌های خانه کلیدهای‌تان را گم نکنید و ساعت‌ها به دنبال کلیدها در جیب لباس و کیف و کمد اتاق خواب و… نگردید، این است که در یک مکان مناسب در خانه یک فضای مناسب چهت قرار دادن کلید یا به عبارتی جا کلیدی درست کنید.

جاکلیدی

جاکلیدی

جای کلیدها باید این ویژگی ها را حتما داشته باشد 

  • جاکلیدی یا لیوان یا ظرفی که قرار است تمامی کلیدها را در آن قرار بدهید باید جایی نزدیک درب خانه تعبیه شده باشد نه مثلا در آشپزخانه یا جایی دور افتاده در گوشه‌ای از اتاق خواب !
  • ظرف یا فضایی که برای جا کلید در نظر می‌گیرید باید رنگی  و مشخص باشد تا در زمانی که شما قصد خروج از خانه را دارید حتما به چشم شما بخورد و جلب توجه کند تا مانع جا گذاشتن کلیدها شود
  • باید همه اعضای خانواده حتی کودکان به آن دسترسی داشته باشند و برای همه قابل مشاهده باشد. مثلا نباید جاکلیدی روی دیوار در ارتفاعی بلندتر از قد کوچکترین عضو خانواده نصب شود که در مواقع ضروری عضو کوچک خانواده نتواند از کلیدها استفاده کند
  • بهتر است روی جا کلیدی برچسب‌گذاری انجام شود و برای هر کلید جای مشخصی در نظر گرفته شود. یک جا کلیدی استاندارد و خوب باید قسمت‌های مختلفی داشته باشد تا سوئیچ ماشین، کلیدهای اتاق خواب، کلید اصلی درب ورودی و… هر کدام در فضای مشخصی در دسته بندی خودشان قرار بگیرند تا در موقع لزوم اعضا خانواده دچار سردرگمی نشوند.

آموزش (تصویری) نحوه تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت – به زبان ساده

 

۲-  در زمانی که بیرون از خانه هستید هم یک جای مشخص برای کلیدها در کیف یا جیب‌تان تعیین کنید

احتمالا شما هم مثل من این تجربه را دارید که زمانی که از خانه خارج می‌شوید به خاطر عجله کلیدهای‌تان را در کیف‌تان می‌اندازید اما زمانی که شب به خانه می‌رسید هر چی به دنبال کلیدها می‌گردید آن‌ها را پیدا‌نمی کنید!!

شما مطمئن هستید که صبح موقع خارج شدن از خانه کلیدها را در کیف‌تان گذاشته‌اید و در طول روز هم آن‌ها را بیرون نیاورده‌اید اما هر چه قدر کیف‌تان  را زیر و رو می کنید آن‌ها را پیدا نمی‌کنید!

جالب است بعد از معطل شدن زیاد و بیرون ریختن کل وسایل از کیف‌تان متوجه می‌شوید که پارچه داخلی کیف‌تان سوراخ بود و کلیدها به قسمت داخلی رفته‌اند !

جا کلیدی روی کیف

جا کلیدی روی کیف

برای این‌که گرفتار این موضوع نشوید و کلیدهای‌تان را گم نکنید بهتر است از قلاب یا جا کلیدی‌های بزرگ برای کلیدها استفاده کنید و آن‌ها را در زیپ یا قسمت مشخصی از کیف‌تان بگذارید که در زمانی که به خانه می‌رسید بتوانید سریع آن‌ها را پیدا کنید.

قلاب جا کلیدی در کیف

قلاب جا کلیدی در کیف

 

اگر شما همیشه لباس‌هایی می‌پوشید که جیب‌های زیادی دارد، با خودتان قرار بگذارید که کلیدهای‌تان را حتما و همیشه مثلا در جیب سمت راست کت‌تان بگذارید. با رعایت این قانون احتمال اینکه زمانی که جلوی درب خانه یا محل کار می‌رسید برای پیدا کردن کلیدها معطل شوید مشخصا کمتر می‌شود و سریع‌تر می‌توانید کلیدها را پیدا کنید.

جلوگیری از گم شدن کلیدها در بیرون از خانه

جلوگیری از گم شدن کلیدها در بیرون از خانه

۳- از کلیدها یک آویز گردنی درست کنید !

گم کردن کلید ها

گم کردن کلید ها

شاید شما هم به خاطر بیاورید که در گذشته‌هایی نه چندان دور مادربزرگ‌ها کلیدهای صندوقچه‌های خودشان را در یک نخ یا بندی می‌بستند و دور گردن‌شان می انداختند.

به این شکل همیشه و همه جا کلیدها با خودشان بود و احتمال این‌که آن‌ها را گم کنند کمتر می‌شد. شما هم اگر جز افرادی هستید که در هفته چندین بار به خاطر گم کردن کلیدهای‌تان پشت درب می‌مانید و ساعت‌ها وقت‌تان تلف می‌شود، یکی از راه‌های سنتی اما غیرهوشمندانه این است که به جای گردنبندهای تزئینی گردن بند کلیدی به گردن‌تان بیاندازید.

شاید کمی خنده‌دار به نظر برسد اما مشخصا بهتر از پشت درب ماندن است!

آموزش باز کردن درب ماشین بدون کلید ( معرفی ۲ روش ساده + ویدئو + عکس هر مرحله)

۴- مدرن باشید و از تکنولوژی استفاده کنید

قفل دیجیتال

قفل دیجیتال

در زندگی مدرن، تکنولوژی راه‌کارهای بهتری پیش روی ما گذاشته است که هیچ وقت نگران گم کردن کلیدهای‌مان نباشیم. به این شکل درصد زیادی از استرس روزانه ما کم می‌شود و تمرکزمان روی کارهای روزانه و مهم بیشتر می‌شود.

اگر شما هم در طول ماه چندین بار کلیدهای خودتان را گم می‌کنید یا پشت درب خانه جا می‌گذارید شاید بهتر باشد که کمی اصولی‌تر و هوشمندانه‌تر اقدام کنید و قفل های کلیدی را با قفل دیجیتال جایگزین کنید.

این راه‌کار قطعا گران‌تر از راهکارهای دیگر است اما همیشگی و طولانی مدت است. با جایگزینی قفل دیجیتال به جای قفل های کلیدی شما بدون این‌که نیاز باشد زمانی که پشت درب خانه یا محل کار رسیدید دنبال پیدا کردن کلیدهای‌تان باشید می‌توانید فقط با اثر انگشت‌تان و یا یک برچسب کوچکی که پشت گوشی موبایل‌تان نصب می‌شود درب خانه یا محل کار را باز کنید.

می خواهم از این راهکار استفاده کنم و قفل دیجیتالی بخرم

۵- حداقل از هر کلید ۳ تا کلید یدک بسازید

کلید یدک

کلید یدک

این کار شاید در ابتدا کار راحتی به نظر برسد اما هم برای شما هزینه اضافی زیادی دارد و هم اینکه ممکن است شما جای کلیدهای یدک را هم فراموش می کنید!

اما اگر خواستید از این تکنیک برای جلوگیری از گم شدن کلیدهای‌تان استفاده کنید بهتر است از هر کلید حداقل ۳ کلید یدک بسازید و هر کدام را در جای مشخصی بگذارید مثلا یکی را در داشبود ماشین‌تان بگذارید، یکی را در جا کفشی درب ورودی و… اما مشخصا در این روش امنیت خانه شما کاهش می‌یابد و ممکن است سارقین به این کلیدها دسترسی پیدا کنند.

۱۱ راهکار ساده برای جلوگیری از ورود سارقین به خانه یا محل کار

۶- حافظه‌تان را تقویت کنید!

خوراکی هایی که باعث تقویت حافظه میشوند

خوراکی هایی که باعث تقویت حافظه میشوند

مشخصا یکی از راهکارهایی که باعث می‌شود کمتر وسیله‌هایتان و از جمله کلیدهای‌تان را گم کنید این است که حافظه‌تان را تقویت کنید.

برای تقویت حافظه راهکارهای زیادی وجود دارد و مواد غذایی خاصی هستند که با خوردن آن‌ها می‌توانید حافظه‌تان را تقویت کنید و کمتر اتفاق بیافتد که چیزی گم کنید.

از جمله مواد غذایی‌ای که می‌تواند باعث تقویت حافظه شوند می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم: گردو، زردچوبه، ماهی سالمون، رزماری، کلم بروکلی، روغن زیتون، زرده تخم مرغ، شکلات تلخ، روغن نارگیل، کرفس، لبو، آووکادو و…

اما باید بدانیم که فراموشی طبیعت مغز است و نمی‌توان به صورت مطلق مانع فراموشی شویم، پس باید به فکر راهکارهایی هوشمندانه برای گم نکردن وسایل‌مان باشیم

تماس با کارشناسان یوکا