آیا می دانید طراحی دفتر کار با ترفندهای حرفه ای می تواند حداقل ۲۰%  بهره وری و تمرکز کارکنان را افزایش دهد ؟ و می دانید این میزان افزایش کارایی و تمرکز در دنیایی که پر از عوامل مخرب تمرکز و حواس پرتی است چه قدر می تواند در موفقیت کسب و کار شما موثر باشد ؟

یکی از مسائلی که شاید بسیاری از کارفرماها یا مدیران شرکت ها به آن کم ترین توجه را می کنند و علاقه ای ندارند هیچ هزینه ای بابت آن پرداخت کنند بحث دکوراسیون دفتر کار و محیط اداری است . و این قطعا یکی از اشتباهات رایج مدیران است که به طور غیر مستقیم نتیجه کار و فعالیت های کارکنان شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد . اینکه ما در چه فضایی کار کنیم چه در محیط خانه چه فضای اداری قطعا در میزان تمرکز و توانایی ما تاثیر گذار است .

پس با توجه به تحقیقات انجام شده و تاثیرات جادویی ای که دکوراسیون اداری می تواند در بهره وری ما داشته باشد بیایید با هم چند نکته مهم در مورد طراحی دکوراسیون اداری مدرن و شیک را که می تواند باعث افزایش بهره وری کارکنان شود را بررسی کنیم :

فهرست مطالب

 ۱- نورپردازی و نور طبیعی در طراحی داخلی اداری را جدی بگیرید

نور یکی از منابع مهم در افزایش بهره وری در فضای اداری و کاری می باشد که معمولا هم توسط ما نادیده گرفته میشود . کارکردن در یک محیط تاریک یا با نور پردازی بد می تواند باعث خستگی چشم ، سردرد و احساس خستگی زودهنگام شود.

نورپردازی در دکوراسیون اداری مدرن

نورپردازی در دکوراسیون اداری مدرن

راهکار چیست ؟

در صورتی که در یک شرکت یا دفتر کار کار میکنید که کارفرما یا مدیر شرکت هیچ علاقه ای به هزینه کردن برای سلامتی شما ندارد پس بهتر است خودتان دست به کار شوید و نگذارید نور کم یا بی نوری باعث افسردگی و کاهش کارایی شما در محیط کار شود . اما اگر در دفتر کار خانگی یا Home Office کار میکنید یا اینکه در یک شرکت اتاق کار شخصی خودتان را دارید حتما در طول روز پرده ها را کنار بزنید و از نور طبیعی استفاده کنید شاید باور نکنید که حضور نور طبیعی در دفتر کارتان چه جادویی می تواند بکند و چه قدر در میزان بهره وری و موفقیت در کسب و کارتان می تواند موثر باشد .

البته این روزها برای افرادی که گاهی تنبلی میکنند یا حتی فراموش می کنند که با ورود به اتاق شان پرده ها را کنار بزنند در خانه هوشمند یا دفتر کار هوشمند پرده برقی یا کرکره و پرده هوشمند کار گذاشته میشود که طراحی آن بسیار جالب است . شما در زمانی که مشغول به کار هستید و یا حتی در جلسه هستید بدون نیاز به بلند شدن از جای تان و فقط با لمس یک دکمه از روی گوشی موبایل تان می توانید به پرده ها دستور بدهید که کنار بروند و نور طبیعی به داخل اتاق شما بتابد .

شاید دوست داشته باشید در مورد پرده برقی بیشتر بدانید : پرده برقی هوشمند چیست؟

۲- از خرید میز و صندلی اداری ارگونومیک و مناسب برای دفتر کار غافل نشوید

اگر شما هم این تجربه را دارید که بعد از حدود ۱-۲ساعت پشت میز نشستن دچار کمردرد شدید و کاهش کارایی در طول روز می شوید یا اینکه در طول نشتن پشت میز و صندلی بارها جا به جا می شوید و هیچ تمرکزی روی کارتان ندارید مطمئن باشید که میز و صندلی اداری شما مشکل دارد نه خود شما !

میز و صندلی ارگونومیک در طراحی دکوراسیون اداری

میز و صندلی ارگونومیک در طراحی دکوراسیون اداری

پس بهتر است در اولین فرصت به فکر چاره ای برای تعویض یا اصلاح میز و صندلی باشید . اگر امکان تعویض یا خرید میز و صندلی جدید را ندارید اصلا ناراحت نشوید چون برای هر بهبودی در طراحی داخلی اداری حتما راهکار ارزان و راحتی هم هست که خودتان می توانید انجام دهید .

مثلا خرید یک کوسن و یا بالشتک برای پشتی صندلی یا یک زیر پایی برای اینکه در هگام کار کردن پای تان به زمین برسد شاید در حد یک شام یک نفره در یک رستوران معمولی برای تان هزینه داشته باشد اما نمی دانید که تا چه حد می تواند بهره وری شما در کارهای روزانه را افزایش دهد .

پس میز و صندلی دو جزء مهم در دیزاین دفتر کار شما هستند که علاوه بر جنبه زیبایی باید به مسئله ارگونومی و راحتی آنها هم توجه کنید .

۳- نظم فضای داخلی اتاق شما می تواند باعث نظم ذهنی و تمرکز بیشتر شما شود

نظم در دکوراسیون اداری

نظم در دکوراسیون اداری

یکی از مسائلی که در فضاهای اداری به آن کم تر توجه می شود نظم و تمیزی فضای کار است . در محیط های اداری معمولا افراد فقط به همان تمیز کردن پرسنل خدمات روزی یک یا دو بار اکتفا میکنند و گاهی روی میزها انقدر برگه و وسیله هست که خودشان در میان آنها گم میشوند و نمی دانم چه طور توقع دارند که در ذهن شان همه چیز سر جای خودش باشد و هیچ حواس پرتی ای نداشته باشند و با تمرکز به کارشان ادامه بدهند !!

فقط ۱۰ دقیقه در هر روز کافی است که در پایان روز کاری به تمیز کردن و مرتب کردن میز کار و اتاق تان بپردازید و مطمئن باشید فردا صبح با انرژی بیشتری سر کار می آیید و همه چیز به خوبی پیش می رود .

بهتر است از پوشه ها و ارگانایزر کشو و کمد استفاده کنید تا همه چیز در سر جای خودش باشد و برای پیدا کردن یک برگه یا وسیله مجبور نباشید هر روز اتاق تان را زیر و رو کنید .

۴- انتخاب یک رنگ مناسب برای دکوراسیون دفتر کار می تواند در عملکرد مغز شما تاثیر جادویی داشته باشد

همیشه  یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در هر نوع طراحی داخلی یا طراحی دکوراسیون معجزه رنگ در دکوراسیون است و متاسفانه یکی از فضاهایی که در جامعه ما به هیچ عنوان از لحاظ ترکیب رنگ مورد توجه قرار نمیگرد فضاهای اداری می باشد . در فضای اداری متعارف معمولا از دیوارهای سفید و میز و صندلی های مشکی و تیره استفاده میشود که قطعا تاثیر منفی روی عملکرد کارکنان دارد .

رنگ سبز در دکوراسیون اداری شیک

رنگ سبز در دکوراسیون اداری شیک

یک پیشنهاد : در دکوراسیون اداری مدرن یکی از رنگ هایی که کاربرد زیادی دارد و بر اساس تحقیقات می تواند تاثیر زیادی در تمرکز و افزایش بهره وری داشته باشد رنگ سبز است . شما می توایند قسمتی از دیوار اتاق کارتان را سبز رنگ کنید یا حتی اگر رنگ سبز را در حجم زیاد دوست ندارید می توانید یک قطعه کوچکتر از دکوراسیون اتاق کار تان را سبز انتخاب کنید . مثلا صندلی چه طور است ؟ یا حتی یک جا مدادی روی میز ؟

۵-اتاق کار گرم تر بهره وری شما را به میزان زیادی افزایش می دهد

اگر در فصل زمستان به میزان بهره وری خودتان نگاه کنید می بینید که فقط کافی است کمی اتاق کار تان سرد باشد قطعا در پایان روز از نتیجه کارتان راضی نیستید و همیشه دنبال علت می گردید . البته یک دمای مناسب برای دفتر کار حدود ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است . کمتر و بیشتر از این دما قطعا باعث اختلال در کارکرد بدن ما و افزایش حواس پرتی و عدم تمرکز می شود .

البته تکنولوژی این روزها باز هم برای آسایش و رفاه بیشتر به کمک ما آمده و ما به کمک ترموستات هوشمند یا تعریف سناریو در دفتر کار هوشمند می توانیم میزان دما را در طول روز و ساعت های کاری در حد متعادل و مناسب خود تنظیم کنیم .

اگر دوست دارید در مورد خانه هوشمند یا دفتر کار هوشمند بیشتر بدانید : خانه هوشمند چیست؟

۶- بوی اتاق و دفتر کارتان می تواند روی خلق و خوی شما و همین طور میزان بهره وری تان تاثیر بگذارد

دقیقا مانند جادوی رنگ ها ، بوها هم به میزان زیادی می توانند در موفقیت شما در یک روز کاری موثر باشند . با معطر کردن هوایی که در آن کار می کنید می توانید ذهن خود را به میزان زیادی متمرکز کنید . برای معطر کردن دفتر کار خودتان می توانید از روغن های معطر و یا خوشبو کننده های طبیعی محیط کار استفاده کنید . همین طور از شمع های خوشبو هم می توانید روی میز کارتان استفاده کنید .

بوی مطبوع در فضای اداری

بوی مطبوع در فضای اداری

پیشنهاد برای معطر کردن فضای دفتر کار :

عطر کاج : افزایش هوشیاری در فضای کاری

عطر دارچین : افزایش تمرکز در محیط اداری

اسطوخودوس : افزایش آرامش در محیط های اداری

عطر مرکبات : باعث افزایش هوشیاری و کاهش خواب آلودگی

۷- در دکوراسیون اداری مدرن حتما فضایی برای نگه داری گل و گیاه به منظور تصفیه هوا تعبیه کنید

کیفیت هوایی که در آن نفس میکشیم مشخصا در سلامت بدن و ذهن ما موثر است . خصوصا در روزهایی که آلودگی هوا شدت بیشتری دارد استفاده از یک دستگاه تصفیه کننده هوا در دفتر کار یا حتی به صورت شخصی روی میز کار اتاق تان می تواند تمرکز و کارایی شما را در محیط کار به میزان زیادی افزایش دهد .

گل و گیاه مخصوص دکوراسیون اداری

گل و گیاه مخصوص دکوراسیون اداری

علاوه بر این در زمان طراحی دکوراسیون مدرن دفتر کار تان می توانید فضایی را برای پرورش گل و گیاه در نظر بگیرید یا اینکه از گلدان های رنگارنگ در محیط کارتان استفاده کنید . گل و گیاه می تواند میزان اکسیژن فضای اتاق کارتان را بالا ببرد و میزان کارایی مغز شما را افزایش دهد .

۸– حتما در دکوراسیون اتاق کارتان یک تخته سفید یا بورد مخصوص ایده ها نصب کنید .

یکی از چیزهایی که در حین کار کردن ممکن است منجر به حواس پرتی شود ایده های زیادی است که در حین گشت و گذار در اینترنت یا حتی انجام کارهای روزمره به ذهن مان می رسد و دوست داریم آنها را اجرا کنیم . اما اگر آنها را به یک صفحه کاغذی یا صفحه ای در گوشی موبایل مان یا برد ایده ها روی دیوار منتقل نکنیم تا پایان ساعت کاری ذهن مان آشفته میشود و به هیچ کارمان نمی رسیم .

۹- دکوراسیون اداری مدرن با تجهیزات مدرن و به روز را فراموش نکنید

نقش قفل دیجیتال در دکوراسیون اداری مدرن

نقش قفل دیجیتال در دکوراسیون اداری مدرن

مشخصا یکی از جذابیت های تکنولوژی در روزهای اخیر افزایش میزان بهره وری ما و سرعت در انجام کارهاست . اگر ما در طول روز بتوانیم با به کارگیری تکنولوژی در زندگی ،کارهای روزمره ی تکراری را سریع تر و بهینه تر انجام دهیم مشخصا هم مدیریت زمان بهتری می توانیم داشته باشیم و هم بهره وری مان در کار و احتمال موفقیت مان بیشتر می شود .

علاوه بر این دکوراسیون فضای اداری و  کاری به صورت زیبا و شیک می تواند در روحیه و خلق و خوی شما بسیار تاثیر گذار باشد و قعا موجب میشود همه کارکنان و مدیران برای رسیدن به محیط کارشان لحظه شماری کنند و از بودن در فضای کاری به هیچ وجه خسته نشوند .

یکی از قسمت هایی از دکوراسیون که می تواند در شیک و لوکس شدن فضا خصوصا فصای اداری تاثیر گذار باشد قفل ها هستند . حذف قفل های کلیدی و جایگزینی آن با قفل دیجیتالی یا قفل هوشمند می تواند یکی از بهترین راه ها در شیک و زیبا شدن محیط کاری باشد. با حذف کردن کلیدها شما بدون اینکه نیاز باشد هر بار در زمان رسیدن جلوی درب در کیف یا جیب تان دنبال کلید هایتان بگردید فقط به کمک اثر انگشت یا تشخیص چهره می توانید درب دفتر کار تان را باز کنید و حتی منشی شرکت با نصب قفل ریموت دار و به کمک ریموت کنترل می تواند بدون نیاز به جا به جایی و کاهش بهره وری درب را را از راه دور باز کند .

نمونه قفل ریموت دار  هوشمند

نمونه قفل های دیجیتالی برای نصب در فضای اداری مدرن

خرید قفل یوکا