اگر می خواهید یک قفل اتومبیل خوب انتخاب کنید، باید ابزار مناسب این کار را داشته باشید. برای انتخاب قفل خودرو، لازم است که بدانید انواع مختلفی از قفل خودرو وجود دارد. چیزهای بسیاری را باید مدنظر داشته باشید. شما نیاز دارید کمی در مورد قفل های ماشین بدانید و قبل از اینکه ابزارهای مورد نظر را برای ای کار تهیه کنید، لازم است آگاه باشید که با چه نوع قفلی می خواهید کار کنید.

ابتدا سطح مهارت خود را مشخص کنید و تعیین کنید که آیا این ابزارها را برای کار حرفه ای نیاز دارید، یا صرفا برای سرگرمی می خواهید چیزی جدید در این زمینه یاد بگیرید.

فقط در این صورت است که می توانید انتخاب درستی در مورد مجموعه ابزارهای لازم برای انتخاب قفل خودرو داشته باشید.

همیشه قوانین برداشتن قفل را مد نظر داشته باشید و هرگز مهارتتان را برای کارهای غیر قانونی صرف نکنید.

فهرست مطالب

درباره قفل‌های خودرو

هنگامی که در مورد قفل‌های خودرو صحبت می کنیم، عمدتا بحث در حول و حوش سیلندرهای قفل درب خودرو و قفل های بدنه است.

سیلندرهای احتراق خودرو، به علت پروتکل های قفل الکترونیکی اضافی که برای جلوگیری از سرقت خودرو ساخته شده اند، به ندرت برداشته می شوند.

با این حال، قفل های بیرونی اغلب امنیت کمتری دارند. انواع مختلفی از این قفل ها وجود دارند، اما برخی از آنها محبوب تر از دیگران هستند.

انواع محبوب قفل خودرو که معمولا مشاهده می کنید، قفل های وافر یا قفل های کشویی هستند. هر دوی این قفل ها، عمومیت دارند و این دلیلی است که کلیدهای bump  دیگر روی خودروها بکار گرفته نمی شوند.

خرید قفل های الکترونیکی هوشمند یوکا-نوآوران هوشمند

اما باید گفت که سبک های مختلفی از این قفل وجود دارند که در گذشته مورد آزمایش قرار گرفته اند.

برخی از تولید کنندگان مانند فورد و جگوار، در گذشته از قفل های نگهدارنده دیسک استفاده می کردند.

و در دوران بسیار قدیمی، برخی از اتومبیل های کلاسیک حتی از قفل های چرخنده پین نیز استفاده می کردند.

با توجه به تولید انبوه قفل خودرو، کیفیت تا حدودی قربانی کمیت شده است. اما باید گفت که با توجه به تمرکز کمپانی های خودرو سازی روی امنیت قفل، راه های متعددی در این رابطه بدون دستکاری سیلندر شکل گرفته است.

تمرکز برای امنیت خودرو، تقریبا همیشه روی آلام ها، لوجَک و سایر امکانات الکترونیکی بوده است.

چه قفلی را می خواهید انتخاب کنید؟

از آنجا که در مورد قفل های خودرو، بیشتر رده بندی قفل مد نظر قرار می گیرد تا سبک مکانیزم قفل کردن، بنابراین زمانی که شما مجموعه ابزارهای برداشتن قفل خودرو را انتخاب می کنید باید درکی از قفلی که می خواهید روی آن تمرکز کنید را داشته باشید.

اگر شما می خواهید که بتوانید هر نوع قفلی را بردارید، باید روی تعداد زیادی از ابزارهای این کار سرمایه گذاری کنید. هر قفل و مجموعه ابزارها، به تمرینات و دانش متفاوتی نیاز دارد. برای درک انواع مختلف قفل های خودرو و درک نحوه عملکرد آنها، این مقاله را دنبال کنید:

قفل های وافر (Wafer Locks)

قفل های وافر، عمدتا از دو وافر تشکیل می شوند که نیاز به یک مکانیزم داخلی برای فشرده شدن و باز شدن دارند.

اگر کلید خودرو، bitting (قسمت پایین کلید که وارد قفل می شود) روی هر دو طرف تیغه کلید داشته باشد، به احتمال قوی قفل وافر دو گانه خواهید داشت.

این قفل؛ یکی از محبوبترین انواع قفل های درب خودرو است.

yucca digital smart electronic locks tehran

زمانی که مدل هایی با قیمت متوسط از سوی تولید کنندگان ارائه می شوند، این قفل برای قفل کردن سیلندر مطرح می شود.

در برخی از خودرو های کلاسیک، این سبک از قفل، با bitting  روی فقط یک طرف تیغه استفاده می شود و ممکن است مانند یک کلید خانگی تامبلر پین استاندارد به نظر برسد.

 

قفل های کشویی (Slider Locks)

شما احتمالا کلید های کشویی را روی خودروهایی که از FOB ورودی بدون کلید استفاده می کنند، ولی هنوز سیلندرهای قفل دارند را مشاهده کرده اید.

پروفایل مستطیل شکل این قفل خودرو، این قابلیت لغزیدن به داخل شکاف های پیش ساخته در  یک ریموت یا fob کلید را فراهم می کند.

Bitting اغلب، ظاهری شبیه مار یا کرم دارد و برش ها در پایین هر دو طرف تیغه کلید وجود دارند. این کلید ها را به راحتی می توانید پنهان کنید.

آنها به احتمال زیاد، با مدل های لوکس تر و سطح بالاتری از انواع تولید کنندگان قابل یافتن هستند. خودروهای جدید بسیاری با این سبک از قفل ساخته می شوند، البته اگر آن خودروها اساسا قفلی روی ماشین داشته باشند.

قفل نگهدارنده دیسک (Disk Detainers Locks)

بستن این قفل ها روی خودروها، کمی نادر است. فورد از آن ها برای مدتی استفاده کرد، اما آنها برای تولید کنندگان خودرو جگوار محبوب تر هستند.

خودرو هایی که از نگهدارنده دیسک استفاده می کنند، دارای پروفایل کلید متفاوت نسبت به نگهدارنده های دیسک قفل درب خانه یا پدلاک هستند.

این خودروها، دارای بخش متحرک دیسک مربوط به کلید هستند که در قسمت پایینی بخش میله ای شکل قرار گرفته است، به جای اینکه برش هایی در طول تیغه (یا حتی بیشتر از آن) داشته باشند.

قفل های تامبلر پین (Pin Tumbler Locks)

شما بارها و بارها، خودروهایی را خواهید یافت که مجهز به سیلندر قفل تامبلر پین پایه هستند. این قابلیت، تقریبا برای خودروهای قدیمی کلاسیک صدق می کند. کلیدهای مربوطه، اغلب شبیه کلیدهای قفل وافر تکی خودرو هستند.

این قفل های خودرو، همچنین مانند قفل های وافر تکی قابل برداشته شدن هستند. در حال حاضر، به ندرت می توانید خودرویی را با قفلی پیدا کنید که از چنین سیستمی پیروی می کند.

در حقیقت تلاش های تولید کنندگان در مقیاسی بزرگ، در همان اوایل تاریخ مونتاژ خودرو، منجر به ساخت سوئیچی برای سیستم وافر شد.

 

مهارت شما در چه سطحی است؟

یادگیری در مورد قفل خودرو، تا حدی دشوار است. اکثر منابع آنلاین، اطلاعاتی را با عموم مردم راجع به برای برداشتن قفل خودرو به اشتراک نمی گذارند.

این بدان معنا است که وجود یک قفل ساز حرفه ای، می تواند راه هایی را برای کسب اطلاعات بیشتر برای شما باز کند.

باید گفت که بدون وجود یک راهنما، شما مجبور هستید با وجود اطلاعات کم روی این قفل های خودرو کار کنید و منابع کمی برای کار و برطرف کردن پرسش ها و مسائل تان موجود است.

برای یادگیری در مورد جزئیات برداشتن قفل خودرو، شما نیاز به داشتن یک پیشینه ای نسبتا قدرتمند در این رابطه دارید تا بتوانید چیزهای خاصی را با یکدیگر ترکیب کنید.

حتی آگاهی کافی و ایده از جایی که باید تحقیقاتتان را شروع کنید نیز بسیار مهم است. قفل های خودرو، نقطه شروع مناسبی برای یادگیری برداشتن قفل خودرو نیستند.

عمدتا به دلیل این که اطلاعات به سادگی به دست نمی آیند، بهتر است که در بدو امر و قبل از اینکه شروع به یادگیری در مورد قفل خودرو کنید، در مورد انواع قفل های مورد استفاده در پدلاک ها و قفل های خانگی مطالعه کنید.

حرفه ای یا سرگرمی

هنگامی که بحث سرگرمی به میان می آید، شما از مزایای داشتن زمان کافی برای درک قفل و انتخاب ابزار مناسب برداشتن قفل خودرو، برخوردار خواهید شد.

قفس سازان حرفه ای و سایر کارکنان فیلد امنیت، اغلب روی گرفتن نتایج سریع تمرکز دارند.

زمانی که برای یک مشتری کار می کنید، داشتن روشی که بیشتر مرتبط با صنعت است و اتکای به آن منجر به انجام سریع تر کار می شود، ضرورت دارد. بعنوان یک شخص حرفه ای، شما همچنین مجبورید اطلاعات بیشتری از قفل، نظیر نحوه برش یک کلید خودرو جدید داشته باشید.

حرفه ای ها

برای حرفه ای ها، من مجموعه ابزارهایی را برای برداشتن قفل خودرو پیشنهاد می کنم که عمدتا پروفایل کلید در انواع مختلف را شامل می شوند. مجموعه هایی در این رابطه در دسترس است که چندین پروفایل مختلف را برای هر نوع از تولید کنندگان خودرو فراهم می کند. بسته به هر مجموعه، ادبیاتی برای توضیح بهترین راه استفاده ابزار وجود دارد.

یکی از بهترین حقایق در مورد jiggler و راکرها این است که شما می توانید آنها را بدون استفاده از آچار ایجاد فشار، برای برداشتن قفل خودرو استفاده کنید.

این امر، به شما امکان می دهد تا با آزادی عمل  بیشتری کار کنید و قادر به نگهداشتن ابزار کمتری باشید و به طور بالقوه از طریق چندین پروفایل کلید، چرخه را مدیریت کنید.

این روش ها، نسبت به سایر ابزارهای باز کردن حرفه ای خودرو، کندتر هستند.

علاوه بر ابزارهایی که صرفا برای برداشتن قفل خودرو مورد استفاده قرار می گیرند، داشتن یک ابزار رمزگشا بسیار مفید خواهد بود. رمزگشا، کارهایی شبیه برداشتن قفل استاندارد را انجام می دهد با این تفاوت که برای شما امکان آگاهی از عمق های مورد استفاده جهت برش یک کلید را فراهم می کند. همچنین مشابه کلید jiggle، این ابزار فشار احتمالی مورد نیاز را فراهم می کند و نیازی به ابزار دیگر در این رابطه نیست.

سرگرمی

هنگامی که از روی سرگرمی اقدام به برداشتن قفل خودرو می کنید و یا می خواهید به نحوی تبدیل به انجام دهنده این کار شوید، می توانید هر زمان که مایل بودید روی این قضیه فوکوس کنید.

این بدان معنا است که شما می توانید، مجموعه ابزارهای برداشتن قفل خودرو را انتخاب کنید که به بهترین وجه به شما در کسب مهارت مورد نظرتان کمک می کنند.

این مزایا، می توانند شامل آشنایی شما با روش های تخصصی ورود به این حرفه و رمزگشایی باشند که در بالا به آنها اشاره شد.

شما زمان کافی دارد که با سیلندرهای قفل خودرو از طریق برداشتن پین تکی قفل ها، آشنا شوید و حرکت هر یک از اجزا به موقعیت صحیح را درک کنید.

اگر به دنبال امکانی هستید ک به شما در مورد SPP قفل کمک کند، می توانید این نوع کار را با مجموعه ابزارهای برداشتن قفل استارتر انجام دهید. این نوع ابزارها، با قفل های وافر و کشویی به خوبی کار می کند.

برای خودروهای خاصی که از سیلندرهای قفل نگهدارنده دیسک استفاده می کنند، شما نیاز به ابزارهای ویژه ای برای این نوع قفل دارید.

نقطه شروع کار، بستگی به این دارد که شما در نهایت می خواهید به چه نتیجه ای برسید. آیا می خواهید از نظر شغلی، یک قفل ساز شوید و یا صرفا به دنبال تبدیل شدن به شخصی هستید که بتواند به خوبی قفل ها را بردارد؟ نقطه شروع ویژه شما، هم بستگی به علاقه و هم سطح مهارت شما دارد. آیا شروع به یادگیری یک مهارت جدید کرده اید، بدون این که تجربه ای قبلی در رابطه با برداشتن قفل خودرو داشته باشید؟ هر شخصی از جایی شروع می کند، اما قبل از این که شروع کنید بهتر است که بیشتر یاد بگیرید.

در اولین مجموعه ابزارهای برداشتن قفل خودرو، به چه چیزی نیاز دارید؟

بعضی از ابزارهای پایه وجود دارند که در مجموعه ابزارهای برداشتن قفل خودرو، از اهمیت و ارزش برخوردارند. البته بسته به اینکه چه نوع قفل خودرویی را می خواهید بردارید و اینکه آیا آنرا برای یک شغل می خواهید یا خیر، ممکن است که نیاز به همه آن ابزارها نداشته باشید. بعنوان یک شخص حرفه ای، شما باید هر ابزاری که موجود است را داشته باشید و نحوه استفاده از آن را بدانید.

این امر، به شما کمک می کند تا به آنچه در مورد امنیت می دانید اکتفا نکنید و نشان می دهد که روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها بهره بگیرید. در یک جایگاه حرفه ای و زمانی که در این حرفه مشغول به کار می شوید، ممکن است که صرفا ابزارهایی را استفاده کنید که با آنها احساس راحتی بیشتری دارید. بنابراین، بهتر است که نگاهی به این ابزارهای متداول برداشتن قفل خودرو بیندازید و آنچه مورد نیاز شماست را انتخاب کنید.

۱- بردارنده پین تکی

اکثر انواع ابزارهای برداشتن قفل خودرو که در اختیارتان قرار می گیرند، گزینه هایی استاندارد در این رابطه هستند که به شما اجازه می دهند هر مولفه ای را در قفل به طور جداگانه حرکت دهید.

یک هوک استاندارد، یکی از بهترین انتخاب ها برای برداشتن پین تکی خودرو است. شما می توانید یک هوک را، برای حرکت دادن وافر و اسلایدرها استفاده کنید.

و باید گفت که به ندرت پیش می آید قفل خودرویی استفاده کنید که از یک سیستم تامبلر پین استفاده کند. در واقع یک هوک، بهترین ابزاری است که دارید.

هنگامی که هوک به قفل های نگهدارنده دیسک متصل می شود، ابزار خاصی برای برداشتن دیسک ها وجود دارد.

از آنجا که اجزا، حرکت چرخشی دارند و به سمت عقب و جلو حرکت نمی کنند، داشتن ابزاری که امکان چرخش کنترل شده را به سادگی فراهم کند بسیار مفید است.

شما می توانید نگهدارنده دیسک عمومی را خریداری کنید و یا روی بخش رمزگشایی این قسمت متمرکز شوید و با ابزارهای که به این روش کار می کنند و به طور خاص برای قفل خودرو ساخته شده اند، کار کنید.

تکنیک های مورد استفاده برای برداشتن قفل خودرو، در قفل های مختلف متفاوت خواهد بود، اما فرض اولیه این است که شما همه آنچه باید در مورد اجزای داخلی نظیر دیسک ها، اسلایدرها، وافرها و یا پین ها  بدانید را می دانید.

هنگامی که احساس می کنید یکی از این موارد با بقیه هماهنگ نیست، لازم است که با آن کلنجار بروید تا در جای واقعی خود قرار گیرد و عملکرد درستی داشته باشد و این کار را به ازای تک تک اجزا مورد بررسی قرار دهید.

اگر همه چیز سر جای خودش باشد، قفل خودرو به طور کامل و یا با حداقل خطا قابل برداشته شدن است.

بعید است که با موارد امنیتی مواجه شوید که شما را با مجموعه ای از اشکالات در رابطه با قفل خودرو روبرو کنند. مواردی نظیر گیت های خطا نیز یک مساله نادر هستند.

۲- رمزگشاها

محبوب ترین رمزگشاهای قفل خودرو، برای قفل های وافر و نگهدارنده های دیسک خودرو در نظر گرفته شده اند.

رمزگشاها ، ابزارهای برداشتن قفل خودرو هستند که به یک سیستم یادگیری آسان بازکردن قفل و همچنین یافتن bitting کلید مجهز هستند. این ابزارها در باز کردن قفل های خودرو در این فیلد کاری و تحت فشارهای حرفه ای تاثیر گذارند.

شما می توانید به یادگیری و روش تجویز شده برای ارتباط با قفل تکیه کنید و خودتان را بسنجید.

همچنین اگر مساله ای برای کد کلید خودروی شما پیش بیاید، توانایی رمزگشایی قفل بسیار به نفع تان خواهد بود.

دلایل متعددی وجود دارند که می توانند عامل ایجاد مشکل برای کد کلید خودرو باشند، نظیر مواردی که می توانند باعث اشکال در تجهیزات شوند، خدمات شبکه اینترنت افت پیدا کند، سیلندرهای قفل درب خودرو ممکن است جایگزین شوند و بنابراین اطلاعات از بین بروند و یا ممکن است که نیاز به مسیر ارتباطی آنالوگ برای مشتریان خود داشته باشید.

اشخاصی که در کار برداشتن قفل خودرو هستند، معمولا کلکسیونرهایی می باشند که علاقمندند انواع کلیدها را برای هر کاربردی در کلکسیون خود داشته باشند. اگر شما نیز چنین هستید، یک رمزگشا می تواند علاقه شما را به خود جلب کند.

زمانی که قفل از خودرو برداشته می شود، هیچ راه ساده ای برای یافتن کد کلید وجود ندارد. داشتن توانایی رمزگشایی قفل، حتی به شما امکان بریدن آن را می دهد، البته به شرطی که یک کاتر کلید مناسب داشته باشید.

مهم این است که از نحوه عملکرد رمزگشا روی قفل خاصی که با آن کار می کنید، آگاه باشید. باید بدانید که نحوه ثبت داده ها، از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است.

۳- ابزارهای برداشتن کلید

در این بخش می خواهیم در مورد همه ابزارهای برداشتن قفل انواع کلیدهای مختلف صحبت کنیم.

بهتر است از کلیدهای محبوب jiggle شروع کنیم. این کلیدها، به jiggle های خودرو و سایر هم خانواده های آن اشاره دارند.

مجموعه کلید های jiggle ، روی برخی از قفل های وافر خودرو کار می کنند.

همچنین بعنوان راهی برای امنیت پایه ای موتورسیکلت ها موثر هستند و دیده شده است که برای استارت برخی موتورسیکلت ها به خوبی کار می کنند.

اگرچه این کلیدها می توانند برخی وسایل نقلیه را استارت بزنند، اما توصیه نمی شوند، زیرا این نوع از ابزارها می توانند به سرعت منجر به خرابی قفل های خودرو شوند.

ابزارهای برداشتن قفل راکر (Rocker pick) بسیار شبیه کلیدهای jiggle هستند، با این تفاوت که اغلب یک طیف گسترده تری از پروفایل ها را در بر می گیرند، در حالی که jiggler ها معمولا از چندین پروفایل های مشابه در بسیاری از مجموعه های تولیدی استفاده می کنند.

همچنین بسیار محتمل است که راکرها، از فلزات ضخیم تر استفاده کنند و مسیر کلید بیشتری را پر کنند.

این امر، از آنها گزینه بهتری برای استفاده می سازد که ابزارهای اضافی ایجاد فشار را بکار نمی گیرند.

هر چند که jiggler ها می توانند خودشان فشاری ایجاد کنند، اما برای اینکه طول عمر آنها را افزایش دهید، می توانید در کنار آنها از آچارهای ایجاد فشار استفاده کنید.

نوع دیگری از ابزار، کلیدهای آزمایشی tryout هستند.

این موارد، صرفا کلید هستنند. جایی که راکرها و jiggler ها، به شما درکی در مورد نحوه حرکت در مسیر کلید را می دهند، کلید های tryout به سادگی وارد شده و می چرخند.

شما از این کلیدها تا زمانی که سالم بودند استفاده می کنید و زمانی که دیگر کار نمی کنند، مانند همه ابزارهای برداشتن پروفایل کلید، سایر گزینه های مختلف دیگر را به کار می گیرید.

مجموعه های راکر، نسبت به سایرین تطبیق پذیرتر هستند زیرا آنها اغلب نه مانند کلید های  tryout بسیار ویژه هستند و نه مانند کلیدهای jiggle، عمومیت دارند.

۴- ابزارهای ایجاد فشار

ابزار هایی برای ایجاد فشار مخصوص به قفل های خودرو وجود دارند. آنها شبیه انبرک هستند و با مسیر کلید متناسب می باشند. این ابزارها با استفاده از اسپرینگ موجود، با ایجاد فشار و رعایت ایمنی قفل از هر دو طرف بالا و پایین در مسیر کلید قرار می گیرند.

این ابزارها، به دلیل وجود انواع نادری از شکل های خارج از تعادل و یا واردینگ روی قفل های خودرو، استفاده می شوند.

مسیرهای کلید تا حدودی باز هستند، به استثناء یک پوشش مسیر کلید اسپرینگ که با استفاده از یک آچار ایجاد فشار، به سمت بیرون مسیر حرکت می کند.

ابزارهای فشار اضافی، با برداشت کننده پروفایل کلید اختیاری هستند، با بردارنده پین تکی اجباری می باشند و برای اکثر ابزارهای رمزگشایی علی السویه هستند.

اگر شما در حال برداشتن قفل خودرو از فشار استفاده نمی کنید، فقل باز نخواهد شد.

بنابراین اگر ابزار این امکان را به شما نمی دهد که به قفل فشار بیاورید، پس شما نیاز به فرم های دیگری از دستگاه های ایجاد فشار دارید.

لازم نیست از آچار ایجاد فشار خودرو خاصی استفاده کنید، بلکه می توانید از هر آچاری در این زمینه که متناسب با مسیر کلید باشد استفاده نمایید.

با توجه به طیف گسترده ای از مسیرهای کلید خودرو، مواردی نظیر ابزار ایجاد فشار، گریپ مورد نیاز برای افزودن گشتاور به سیلندر را فراهم می کنند.

پروفایل های نوار دیلم، احتمالا بیش از حد باریک هستند.

شما نیاز به چیزی شبیه یک آچار خمشی L مانند دارید که دارای بست برای قرار گیری در مسیر کلید باشد.

نتیجه گیری

هنگامی که شما بیشتر در مورد قفل های خودرو و انواع مختلف مکانیزم های داخلی که استفاده می کنند می دانید، هنوز لازم است که موارد بیشتری را مدنظر داشته باشید.

سطح مهارت شما تعیین می کند که از کجا باید شروع به تلاش برای برداشتن قفل خودرو تان کنید.

اینکه آیا می خواهید بعنوان یک حرفه ای، اقدام به برداشتن قفل های خودرو نمایید و یا این کار برای شما صرفا جنبه سرگرمی دارد، میزان آزادی عمل شما را برای مبادرت به این امر مشخص خواهد کرد.

در زمانی که دقیقا می دانید چه قفلی را می خواهید بردارید، فقط لازم است که ابزارهای درست را انتخاب کنید.

با توجه به این اصول، شما مشکلی در برداشتن قفل خودرو نخواهید داشت.

مطمئن شوید که با هدف درست و قانونی وارد این عرصه می شوید و انتخابی درست در مورد مجموعه ابزارهای برداشتن قفل خودرو جدید خود داشته باشید.

 

 خرید قفل دیجیتال یوکا