سبک دکوراسیون روستیک به دکوراسیون خانه‌های روستایی دارد. روستیک برای بسیاری از سبک‌های مختلف طراحی اصطلاحی فراگیر است. اصطلاح روستیک بسیار گسترده است اما بسیاری از سبک‌های مختلف طراحی می‌توانند در آن قرار بگیرند.

در ابتدایی‌ترین تعریف، روستیک سبکی از طراحی را توصیف می‌کند که طبیعی و ساده است. برای شناخت بیشتر سبک دکوراسیون روستیک با بلاگ تخصصی ساختمان و دکوراسیون یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

تعریف سبک دکوراسیون روستیک

چه به یک خانه روستایی شیک و زیبا نگاه کنید و چه به یک کلبه از راه دور در جنگل، از کجا می‌دانید چه چیزی باعث روستایی شدن یک سبک دکوراسیون می‌شود؟ برای داشتن خانه‌ای به سبک روستیک، نیازی به زندگی در یک اتاقک چوبی نیست، فقط باید بر طبیعی و ارگانیک بودن عناصر تأکید کنید.

اکثر قطعات روستایی از چوب طبیعی ساخته می‌شوند و الهام گرفته از طبیعت هستند. طراحی روستایی یا روستیک، به سبک طبیعی، قدیمی و ارگانیک اشاره دارد. سبک‌های طراحی مانند خانه‌های روستایی را نیز می‌توان به صورت روستیک توصیف کرد. سبک روستیک نقطه مقابل طراحی مدرن است.

دکوراسیون روستایی نوعی از طراحی است که به طرز باورنکردنی قابل دسترس و آرام است و باید با استقبال و راحتی همراه با یک پالت رنگی آرامش بخش و سنتی همراه باشد. رنگ‌های طبیعی و خنثی مانند بژ، سفید، قهوه‌ای و خاکستری همه مهم هستند اما رنگ‌های گرم‌تری را می‌توان برای این سبک انتخاب کرد.

ویژگی‌های مهم سبک دکوراسیون روستیک

  • چوب طبیعی: هنگام طراحی خانه روستایی خود، چوب واقعی را به جای چوب مصنوعی انتخاب کنید. از انتخاب قطعات که کمی فرسوده شده نترسید. سطح نهایی چوب قرار نیست کاملاً صاف و تمیز باشد، خطوط طبیعی چوب نیز می‌توانند حالتی طبیعی ایجاد کنند.

 

  • بافت: از آنجا که دکوراسیون به سبک روستیک از مواد طبیعی زیادی استفاده می‌کند، انتظار می‌رود که از نظر بافت نیز بسیار متنوع باشد. چوب‌های ناهموار با لکه‌هایی آشکار، فرش‌های ساخته شده از پوست حیوانات یا شومینه‌های سنگی همه از عناصر رایج دکوراسیون روستایی هستند. از عناصر براق خودداری کنید و به سادگی پایبند باشید.

 

  • دست ساز: عناصر تزئینی روستیک اغلب منحصر به فرد هستند، پس اگر می‌توانید قطعات مختلف مانند میز ناهارخوری یا تختخواب را به صورت دست ساز انتخاب کنید. این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید چند لوازم جانبی یا تأکیدی را از فروشگاه‌های بزرگ تهیه کنید اما وقتی صحبت از وسایل خانه می‌شود، سعی کنید چیزی با کمی شخصیت متفاوت را خریداری کنید.

 

  • سنگین: برخلاف سایر سبک‌های دکوراسیون مرسوم مانند مدرن و معاصر، طراحی روستایی اغلب سنگین توصیف می‌شود. به میزهای آشپزخانه چوبی با پایه‌های مربعی بزرگ یا کاناپه‌هایی با چرم‌های عمیق و تیره فکر کنید.

 

  • ساده: تمرکز روستیک باید روی مواد باشد نه طرح، بنابراین بسیاری از قطعات فوق العاده ساده هستند. میزها و صندلی‌های ساده به چشم این امکان را می‌دهند تا به جای شکل، روی متریال متمرکز شوند.

جزئیات سبک دکوراسیون روستیک

سادگی

در سبک روستیک، وسایل مدرن یا روشنایی هندسی پر زرق و برق را پیدا نخواهید کرد اما همچنین به کمبود مواد مدرنی مانند الیاف فلزی، پلاستیکی یا مصنوعی پی خواهید برد. باز هم عناصر طبیعی کلید اصلی در این سبک هستند.

با این حال، سبک روستایی معاصر در حال حاضر لحظه‌ای را سپری می‌کند، جایی که عناصر خاکی در این سبک با یک طراحی مدرن با خطوط تمیز برای زیبایی بیشتر ترکیب شده است.

دکوراسیون به سبک روستیک، به خودی خود سنگین‌تر، تیره‌تر و کمتر پراکنده می‌باشد، بنابراین ادغام این دو سبک چیزی سبک و باز ایجاد می‌کند اما هنوز هم بسیار طبیعی است.

رنگ

در این سبک پالت رنگ به شدت به سمت خنثی تغییر می‌کند اما رنگ‌های شاد هم در این سبک وجود دارند. سبز، آبی و خاکستری در این سبک رایج هستند. به طور کلی، این سبک رنگ‌های گرم را پوشش می‌دهد، بنابراین خیلی سرد و بی‌احساس نخواهد بود.

بافت

مبلمان و پارچه‌های روستایی کمی ‌زبری دارند. این طرح هرگز بی‌نقص نیست زیرا بیشتر آن از چوب خام و سنگ ساخته شده است. اشکال، بافت‌ها و رنگ‌های متنوع از مواد طبیعی تضمین می‌کنند که قطعات بی‌نظیر هستند. در مورد منسوجات باید گفت که بیشتر پارچه‌هایی از پوست حیوانات را پیدا می‌کنید.

دعوت کننده

دقیقاً مانند پالت رنگ گرم، سبک دکوراسیون روستیک به دنبال ایجاد فضایی راحت و جذاب است. حتی اگر همه چیز کمی خام باشند اما رنگ‌های گرم، بافت به صورت سبد یا فرش بافته شده و منسوجات طبیعی باعث می‌شوند که فضای داخلی ظاهری طبیعی‌تر به خود بگیرد.

عناصر روستایی را می‌توان در هر سبک طراحی گنجانید، به شرطی که محاسبه شده و به خوبی اندازه گیری شده باشند.

متریال

در طراحی به سبک روستیک، همه چیز در مورد عناصر طبیعی است. چوب طبیعی و فرآوری نشده، سنگ‌ها و آجرها، همه مهمترین متریال های طراحی سبک روستیک هستند.

در قسمت منسوجات، تعداد زیادی از عناصر در سراسر خانه به صورت فرش و تکه‌های تاکیدی را مشاهده خواهید کرد. در اتاق خواب، تختخواب‌ها از پارچه یا پنبه ارگانیک را در نظر بگیرید. همه ایم منسوجات در رنگ‌های خنثی پیدا می‌شوند.

کلام آخر

در حالی که پیشنهاد ما تهیه یک میز ناهار خوری دست ساز یا میز قهوه خوری است، چندین فروشگاه عرضه لوازم خانگی وجود دارند که می‌توانید در آن دکوراسیون منزل روستایی خانه خود را پیدا کنید.

دکوراسیون به سبک روستایی یکی از ساده‌ترین سبک‌های طراحی برای بازسازی است. فقط به دنبال رنگ و مواد طبیعی و خاکی بروید تا این سبک را بدون پیچیدگی، از آن خود کنید.

منبع: housebeautiful.com

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های درب دیجیتال با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد.