وقتی شرکت شما برای سیستم کنترل دسترسی سرمایه گذاری می‌کند، پس می‌خواهد مطمئن شود که بهترین ارزش را از آن دریافت می‌کند. وقتی صحبت از امنیت تجاری می‌شود، این سیستم‌های پیشرفته مزایای قابل توجهی را ایجاد می‌کنند؛ با یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

سیستم‌های کنترل دسترسی چیست؟

کنترل دسترسی به یک سیستم عامل مدیریت واحد متصل به چندین قفل و دستگاه مجاور برای امنیت کارآمد متکی است. پلت فرم مدیریت واحد اطلاعاتی را در مورد زمان ورود به چه مکان‌ها و چه زمانی ارائه می‌دهد و می‌تواند از راه دور برنامه‌ریزی شود. درها به طور خودکار قفل می‌شوند و اجازه می‌دهند تا افراد با استفاده از طیف وسیعی از دستگاه‌ها، از مجاورت ساده یا قفل درب کنترل شده با صفحه کلید گرفته تا کارت خوان‌ها و اسکنرهای بیومتریک پیشرفته، وارد شوند.

هدف از کنترل دسترسی این است که با مدیریت مجوزهای کاربر در نقاط ورود و بازه‌های زمانی ورود، یک لایه امنیتی اضافی به سازمان‌ها ارائه دهد. به عنوان مثال، شرکت‌ها می‌توانند در ساعات غیر کاری از ورود جلوگیری کنند. امکانات تجاری همچنین می‌توانند به بازدیدکنندگان و کارکنان اجازه دسترسی به ورودی‌های اصلی را بدهند، در حالی که دسترسی به مناطق خاصی که نیاز به مجوز ویژه دارند را محدود می‌کنند. به طور کلی، آن‌ها یک روش عالی برای تقویت امنیت تجاری و افزایش پاسخگویی هستند.

اعتبارنامه کنترل دسترسی

سیستم‌های کنترل دسترسی تجاری را می‌توان برای کار با انواع مختلف اعتبار طراحی کرد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بیومتریک

دسترسی بیومتریک در سیستم کنترل دستی

ورود بیومتریک از داده‌های فیزیکی خاص برای تأیید کاربران و اعطای اجازه ورود استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها معمولاً به اسکنر اثر انگشت متکی هستند. از اسکن شبکیه و دستگاه‌های تشخیص چهره نیز با فرکانس بیشتری استفاده می‌کنند.

دسترسی به کارت‌

کارت‌های بدون تماس و دکمه‌های کلیدی، دستگاه‌های کوچکی هستند که برای جفت شدن با دستگاه‌های مجاور تنظیم می‌شوند. هنگامی که از آن‌ها به عنوان کلید استفاده می‌شود، با یک کد منحصر به فرد برای هر کاربر برنامه ریزی می‌گردد.

صفحه کلید

صفحه کلید گران‌تر از سایر گزینه‌ها است. آن‌ها از کاربران می‌خواهند تا برای باز کردن قفل درب و دسترسی به مناطق خاص ساختمان، کدهای شناسایی فردی خود را به صورت دستی وارد کنند.

برنامه‌های کاربردی

کنترل دسترسی برای ساختمان‌های تجاری، دفاتر، تأسیسات تولیدی، سازه‌های مسکونی، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها ایده‌آل است.

مزایای کنترل دسترسی برای ساختمان‌های تجاری

این نوع راه حل امنیت تجاری نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی دارد. چرا شرکت ما باید آن را در نظر بگیرد؟

امنیت بهتر

کنترل دسترسی الکترونیکی به عنوان مفهومی برای بهبود اقدامات امنیتی ایجاد شده است. برخلاف کلیدهای سنتی که می‌توان به راحتی آن‌ها را کپی کرد، کارت‌های مجاورت، کدهای ورودی و ورودی بیومتریک که برای دستیابی به آن‌ها استفاده می‌شوند، منحصر به فرد و قابل ردیابی برای تک تک کاربران هستند.

کنترل دسترسی نظارت فوری بر آنچه در مبادی ورودی کسب و کار شما اتفاق می‌افتد را فراهم می‌کند. هر بار که شخصی با استفاده از کلید دسترسی الکترونیکی ورود می‌کند، استفاده از آن در سیستم وارد می‌شود. این ویژگی سازمان شما را قادر می‌سازد تا فعالیت‌های مجرمانه ای مانند سرقت، تخلف و تخریب را مورد بررسی قرار دهد.

صاحبان مشاغل یا مدیران از سیستم کنترل دسترسی برای محدود کردن نقاط ورود فقط برای افراد مجاز در ساعات تعیین شده استفاده می‌کنند تا امنیت در مناطق محدود را تقویت کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از آن برای از بین بردن دسترسی دائمی شخص در موارد خاتمه بدون نیاز به صدور مجدد کارت برای کل کارکنان استفاده کنند. در صورت گم شدن یا جا گزاشتن کارت دسترسی، می‌توان آن کد اصلی را مسدود کرد و سپس مجوزهای دسترسی جدیدی را اعطا نمود و دیگر نیازی به بازسازی ساختمان یا تغییر همه قفل‌ها نیست.

راحتی

راحتی استفاده در سیستم های کنترلیدستی در ادارات

برای کاربران، دیگر نیازی به ورشکستگی با حلقه‌های کلیدی بزرگ نیست. با به روزرسانی مجوزهای مرتبط با کارت اصلی یا کد ورود به سیستم، می‌توانید دسترسی خاصی را برای کارمندان در داخل ساختمان فراهم کنید. با یک کشیدن سریع می‌توانند به راحتی جابجا شوند.

برای مدیران، این سیستم‌ها مدیریت مجوزها و حتی اعطای دسترسی از راه دور را ساده می‌کنند.

حقوق و دستمزد کارکنان کارآمد

یکی از راه‌های صرفه جویی در هزینه و وقت با ارزش استفاده از سیستم کنترل دسترسی است که با برنامه‌های حقوق و دستمزد همگام سازی می‌شود. دسترسی به داده‌ها، نیاز به ورود دستی داده‌های کارت‌های زمانی را از بین می‌برد. این به معنای دقت بیشتر و مشکلات کمتر در زمینه بزهکاری است. این معادل زمان کمتری است که برای پردازش حقوق و دستمزد کارمندان صرف می‌شود.

انعطاف پذیری

سیستم‌های کنترل دسترسی متناسب با حرفه شما طراحی و نصب می‌شوند. آن‌ها راه حل‌های انعطاف پذیری هستند. مجوزهای دسترسی برای تک تک کاربران، زمان‌ها و روزهایی که ورود محدود است و تنظیمات برخی از درها و ورودی‌ها را برای پاسخگویی به نیازهای خاص تجارت شما می‌توان برنامه ریزی کرد.

مصرف کمتر

سیستم‌های دسترسی پیشرفته با هم عمل می‌کنند تا از صرفه جویی در انرژی پشتیبانی کنند. می‌توان آن‌ها را طوری برنامه ریزی کرد که به طور خودکار چراغ‌ها را خاموش کرده و در صورت خالی بودن گرمایش یا تهویه مطبوع در هر اتاق یا محلی آن را تنظیم کنند.

نحوه انتخاب کنترل دسترسی مناسب برای ساختمان‌های تجاری

انتخاب کنترل دسترسی مناسب برای ساختمان‌های تجاری

 

اگر شرکت شما به دنبال خرید سیستم کنترل دسترسی جدید یا به روزرسانی سیستم جدیدتر است، فاکتورهای زیادی وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. برای سهولت در تصمیم گیری، لیستی از سوالات اصلی را که باید هنگام انتخاب سیستم بپرسید، تهیه کرده ایم:

۱- آیا شرکت من قادر به مدیریت آسان سیستم کنترل دسترسی خواهد بود؟

اولین عاملی که باید در انتخاب سیستم کنترل دسترسی تجاری مناسب مورد توجه قرار گیرد، این است که آیا کسب و کار شما در استفاده و اجرای آن با مشکلی روبرو خواهد شد یا خیر؟ سرمایه گذاری در سیستمی که نادرست است یا اصلاً استفاده نخواهد شد، منطقی نیست زیرا متناسب با نیازهای شرکت نمی‌باشد.

مالکان و مدیران باید زودتر از موعد تصمیم بگیرند که چه کسی سیستم را مدیریت خواهد کرد و چه سیاست‌های دسترسی عملیاتی اعمال خواهند شد. این موارد باید شامل پروتکل پردازش مجدد استخدام‌های جدید و غیرفعال کردن امتیازات دسترسی برای کارکنانی باشد که از شرکت خارج می‌شوند. در مورد مدت زمان لازم برای مدیریت این شغل و اجرای سیاست‌ها واقع بین باشید.

۲- شرکت شما به چه عملکردها و ادغام‌هایی نیاز دارد؟

شما باید توابع ایده آل متناسب با تجارت خود را تعریف کنید. در مورد نیاز به یک رابط کنترل دسترسی از طریق سایت، تحت وب یا از راه دور فکر کنید. بحث کنید که کدام نقاط دسترسی و مناطق تأسیسات به سطح بالاتری از امنیت نیاز دارند. لیستی از گزینه‌ها و سیستم‌های یکپارچه ایجاد کنید که به کسب و کار شما در تقویت امنیت کمک می‌کند. این‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • دسترسی به گزارش
  • نظارت از راه دور از طریق برنامه تلفن همراه یا رایانه
  • اعلان‌های بی درنگ
  • دوربین‌های مدار بسته
  • اعلان‌های خروج اضطراری
  • ادغام با برنامه‌های مدیریت منابع انسانی
  • تشخیص و هشدارهای آتش سوزی
  • هشدارهای تشخیص سرقت و امنیت

از ویژگی‌های اضافی می‌توان به فروش بی نقد یکپارچه، نظارت بر وقت کارکنان و ردیابی حضور و غیاب اشاره کرد.

۳- سیستم کنترل دسترسی چقدر از ترافیک عبور می‌کند؟

یافتن نوع مناسب سیستم کنترل دسترسی بستگی زیادی به مقاومت مورد نیاز دارد. این تعداد کارمندان و کارکنانی که نیاز به اجازه ورود دارند و همچنین میزان ترافیکی که باید هر بار مدیریت شود را در نظر می‌گیرد. بسته به ساختار شرکت شما، ممکن است لازم باشد دسترسی برای تحویل کالا و بازدید کنندگان را نیز در نظر بگیرید.

به جریان رفت و آمد افرادی که در ساعات اداری، عصر و آخر هفته وارد ساختمان می‌شوند، فکر کنید. سیستم‌های دسترسی باید در حالی که داده‌های ورودی، مهر زمان، کاربران، اعتبارنامه‌ها و مجوزها را در یک پورتال متحد می‌کند، متناسب با تعداد نقاط ورودی ساختمان نیز باشد.

۴- کدام روش ورود برای کسب و کار شما بهتر خواهد بود؟

از نظر روش‌های ورودی، گزینه‌های زیادی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. خواننده‌های مجاوری که با کارت‌های دسترسی یا fobs ، صفحه کلید و سیستم‌های ورود بیومتریک کار می‌کنند، سطح امنیت و سرعت استفاده مختلفی را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، سیستم‌های بیومتریک ایمن تر در نظر گرفته می‌شوند، زیرا ورودی را نمی‌توان با سایر کاربران به اشتراک گذاشت. با این حال، از آنجا که تمایل به ترافیک ورودی دارند، سیستم‌های بیومتریک بهترین راه حل برای ساختمان‌هایی نیستند که توسط تعداد زیادی از کارمندان استفاده می‌شوند.

۵- سیستم کنترل دسترسی تا چه اندازه مقیاس پذیر است؟

درست است که سیستم‌های کنترل دسترسی را می‌توان متناسب با امکانات کوچک تر یا بزرگ تر با نیازهای مختلف از نظر ترافیک انتخاب کرد، اما شرکت شما باید رشد آینده را نیز در نظر بگیرد. اگر پیش بینی افزایش تعداد کارمندان یا اندازه تسهیلات در سال‌های آینده را داشته باشید، سیستم دسترسی باید انعطاف کافی داشته باشد تا بتواند این رشد را تأمین و ایجاد کند. هنگامی که مقیاس پذیری را در نظر می‌گیرید، به چشم انداز کسب و کار ۵ تا ۱۰ سال آینده فکر کنید.

۶- عملکرد سیستم در شرایط اضطراری چگونه است؟

سیستم‌های کنترل دسترسی معمولاً با سخت افزار خودکار برق دار یا قفل‌های الکترومغناطیسی کار می‌کنند. نوع مشاغل و قوانین مربوط به ساختمان و مقررات ایمنی در برابر آتش به تعیین نوع سخت افزار مورد نیاز کمک خواهد کرد. در صورت قطع برق، سخت افزار ایمن در برابر خرابی قفل باز می‌شود و امکان خروج آسان از آن فراهم می‌گردد. متناوباً، اگر به هر دلیلی برق از کار بیفتد، سخت افزار ایمن از بیرون قفل می‌شود. هنگام انتخاب سیستم دسترسی، مهم است که آن با سخت افزار موجود کار کند و تمام استانداردهای ساختمان و ایمنی را داشته باشد.

۷- آیا می‌توان سیستم دسترسی را به راحتی ارتقا و سرویس داد؟

برای بودجه طولانی مدت شرکت و استانداردهای امنیتی تسهیلات، از زمان لازم برای به روزرسانی و تعویض قطعات سوال کنید. یک سیستم دسترسی کنترل شده باید متناسب با نیازهای کسب و کار شما رشد و تکامل یابد. با بهبود فناوری موجود برای کنترل دسترسی، شرکت شما همچنین می‌خواهد سیستم را به روز نگه دارد تا از امنیت بالایی برخوردار شود. قفل سازان به مشتریان توصیه می‌کنند که هر سه تا پنج سال یکبار ارتقا آن‌ها را در نظر بگیرند.

سیستم‌ها باید در طی سال‌ها در برابر سایش و پارگی ارتقا یابند، به ویژه در مواردی که استفاده از آن‌ها زیاد است. هنگامی که به سیستم‌های مختلف کنترل دسترسی تجاری موجود نگاه می‌کنید، شرکت شما همچنین باید مدت ضمانت یا دوره خدمات ارائه شده توسط سازنده و نصب کننده را در نظر بگیرد.

تماس با کارشناسان فنی یوکا