فهرست مطالب

بزرگ‌ترین مزایا و چالش‌های زندگی در یک خانه هوشمند

 

خانه هوشمند

خانه هوشمند

در این مقاله، خانه هوشمند و مزایا و چالش‌های آن را بررسی می‌کنیم:

نسل ما در زمانی بسیار جالبی زندگی می‌کند که تمام توهمات تکنولوژی دوران کودکی به واقعیت تبدیل شده‌اند. خوب تله پورتیشن هنوز هم در حوزه علمی-تخیلی است، اما همه چیز در نظر گرفته می‌شود، به حتم با این سرعت در پیشرفت تکنولوژی، طی چند سال دیگر پیشتازان فضا را هم پشت سر خواهیم گذاشت.

اینکه این تکنولوژی گسترده توانسته راهی به خانه‌های ما پیدا کند و شیوه زندگی ما را عمیقا تحت تاثیر قرار دهد امری طبیعی است. بنابراین، “زندگی در یک خانه هوشمند چه معنایی دارد”، و چه چیزهایی وجود دارد که باید در مورد ان‌ها آگاه باشیم؟ بیایید سعی کنیم بفهمیم.

 

 

 

خانه هوشمند چگونه خانه ای است؟

به طور خلاصه، عبارت “خانه هوشمند هر خانه یا آپارتمانی را پوشش می‌دهد که در آن دستگاه‌ها و وسایل را می‌توان‌ از راه دور از هر نقطه با دسترسی به اینترنت در سرتاسر جهان کنترل کرد. تمام این وسایل به یک واحد مرکزی متصل می‌شوند که به عنوان هاب آن‌ها عمل می‌کند.

پس از ظهور اینترنت اشیا، این ایده به سرعت تبدیل به یک واقعیت شد و سپس به یک نوع گرایش کامل مشتری پسندانه همراه با تنظیمات روز مدرن که قادر به به اشتراک گذاری داده‌ها بین دستگاه‌ها و مطابق با تجربه کاربر بود،تبدیل شد.

مزایای خانه‌های هوشمند

بدیهی است که این مفهوم آینده‌نگری بسیاری از احتمالات را ایجاد می‌کند که فراتر از یک حیله ساده می‌رود.

بهبود امنیت

امنیت همواره یکی از نگرانی‌های اصلی بوده‌است و اتوماسیون هوشمند به ما بیش از یک راه برای از بین بردن به این ترس می‌دهد. به عنوان مثال، قفل‌های هوشمند یک مسیر تکاملی طولانی از اجداد دیجیتالی خود را گذرانده‌اند و اکنون یکی از امن‌ترین سیستم‌های موجود هستند.

گذشته از این امکان،شما هم چنین گزینه‌ای برای نظارت بر این که چه کسی وارد خانه شما می‌شود را دارید و می‌توانید کدهایی با زمان محدود برای دوستان و دیگر بازدیدکنندگان را ایجاد کنید. هر گونه تلاش برای شکستن در یک اعلان مستقیماً به گوشی هوشمندتان ارسال می‌کند.

قیمت قفل الکترونیکی در مقاسه با امنیتی که به خانه‌های ما می‌دهد بسیار مناسب است.

قفل دیجیتال در خانه هوشمند

قفل دیجیتال در خانه هوشمند

و این تازه آغاز کار است. دستگاه‌های هوشمند دیگر مثل دوربین، سنسورهای حرکت و هشدارهای آتش می‌توانند به شما سطح کنترل و حس امنیت را که یک دهه حتی نمی‌توانستید رویایش را ببینید، فراهم کنند.

بهره‌وری انرژی

تکنولوژی هوشمند به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا با کم‌ترین انرژی ممکن کار کنند. این روزها حتی اجاق گازها وقتی که یک ماهی‌تابه فلزی روی آن‌ها قرار دهید, هوش کافی دارند.

به عبارت دیگر, بهبودهای پیشرفته‌تر کنترل دقیقی بر روی حرارت, سرمایش و نورپردازی ارائه می‌دهند و حتی موثرترین تنظیمات در طول روز را پیشنهاد می‌کنند. البته, شما همیشه یک گزینه برای خاموش‌کردن لوازمی که به طور تصادفی بدون خاموش کردن رها کرده‌اید، دارید.

صرفه‌جویی‌های طولانی‌مدت

در نتیجه بهره‌وری انرژی، قبض‌های ماهانه شما به شدت کاهش خواهند یافت. راه‌های دیگری که اتوماسیون می‌تواند به شما کمک کند صرفه‌جویی کنید، کم‌تر بدیهی هستند.

به عنوان مثال، اگر خانه شما مجهز به سیستم هشدار دهنده نظارت شده باشد، برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه آمریکایی تخفیف ویژه (تا ۲۰ %) ارائه می‌کنند. این تخفیف به تنهایی می‌تواند بخش عظیمی از هزینه‌های نصب را پوشش دهد.

سطح بالای هدف‌گذاری

البته، اگر بخواهید، می‌توانید تعداد بسیار کمی از این ارتقاها را همان‌طور که می‌خواهید انتخاب کنید. سیستم‌های خانگی هوشمند به شدت قابل تنظیم هستند و می‌توانند برای اهداف خاص هر خانه طراحی شوند. به عنوان مثال، بسیاری از خانه‌های سالمندان در سراسر جهان ترکیبی از اعلان‌های صدایی، اتوماسیون و سنسورهای پزشکی پوشیدنی را برای بهبود زندگی ساکنان خود استفاده می‌کنند.

سهولت

در نهایت باید ذکر کرد که ارتقا هوشمندی زندگی ما را راحت می‌کند. برخی ممکن است استدلال کنند که گوشی‌های هوشمند خیلی زیاده‌روی کرده‌اند, اما همین مساله می‌تواند زمانی در مورد اسکنرهای اثر انگشت گفته شود که امروزه به استاندارد صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند. وجود هر ذره, هر ابزاری که می‌تواند زندگی شما را سریع‌تر، راحت‌تر و موثرتر کند، مفید است.

چالش‌های خانه‌های هوشمند

خانه هوشمند

خانه هوشمند

البته, ادغام محکم همه این سیستم‌های مختلف به خانه شما بدون چالش نیست. در اینجا برخی از بزرگ‌ترین نگرانی‌هایی که باید در ذهن داشته باشید وجود دارد.

فقدان استانداردهای گسترده در صنعت در رابطه با امنیت

برخی از تولید کنندگان رده پایین دارای سابقه فقدان پیشینه قوی در رابطه با امنیت صنایع خود میباشند. در بدترین شرایط ممکن، هیچ راهی وجود ندارد که بتوان آن‌ها را با استانداردهای پذیرفته‌شده صنعت مورد پذیرش قرار داد.

قیمت گزاف

قیمت سیستم‌های هوشمند پیشرفته و یا حتی برخی از ابزارها هنوز هم بسیار زیاد است. می‌توان استدلال کرد که چشم انداز بلند مدت این واقعیت را جبران می‌کند, اما مساله قیمت بالا همچنان باقی می‌ماند.

منحنی یادگیری

ادغام تمام این وسایل مختلف به یک گروه منسجم می‌تواند برای مبتدیان چالش برانگیز باشد.

اعتماد به اینترنت

شما فقط تا زمانی که یک جریان داده برای ردو بدل اطلاعات بین خود و خانه هوشمند داشته باشید، روی همه چیز کنترل دارید.

همان‌طور که می‌بینید، سیستم‌های هوشمند بسیار مفید و مناسب هستند. مطمئناً، مدتی طول می‌کشد تا برخی از محصولات با کیفیت بالا از نردبان قیمت پایین بیایند و به طور گسترده در دسترس قرار بگیرند. اما حتی در حال حاضر، میزان سفارشی سازی شما می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. امتحان کنید، شما واقعاً چیزی برای از دست دادن در دراز مدت ندارید.

خرید قفل دیجیتال یوکا