فهرست مطالب

افزایش سن و پیری ، در تعدادی از کشورهای توسعه یافته جهان ، نادر نیست.

استفاده از ابزارهای هوشمند برای سالمندان 

سازمان بهداشت جهانی گزارش داده است که مردم این روزها زندگی طولانی تری دارند. این یک پدیده در سراسر جهان است و مطالعات نشان می دهد که بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۵۰ ، افراد بالای ۶۰ سال ، ۲۲٪ از جمعیت جهان را تشکیل می دهند – تقریباً دو برابر از مقدار ۱۲٪ ثبت شده در گذشته.
برخی از مردم ، زندگی انفرادی را بخاطر اینکه می خواهند استقلال را در سالهای طلایی خود حفظ کنند ، انتخاب کرده اند. برخی دیگر ممکن است با فرزندان خود زندگی کنند. افزایش سن ، کاهش تحرک ، بینایی و شنوایی بر توانایی زندگی مستقل تأثیر می گذارد.
با این حال ، به دلیل پیشرفت تکنولوژی ، وسایل و گجت ها ، برای سالخوردگان، تکامل یافته اند. ما چند محصول هوشمند را گردآوری کرده ایم که زندگی سالمندان و افراد اطرافشان را بهبود می بخشد:

۱- قفل های هوشمند

فقل هوشمند

فقل هوشمند

قفل هوشمند ، مشابه بلندگوهای هوشمند ، راحتی بیشتری را برای افرادی که این فناوری را پذیرفته‌اند به ارمغان آورده است. چه کسی می‌گوید این به نفع سالمندان نیز نخواهد بود؟ با افزایش سن ، تمایل به فراموشی نیز افزایش می‌یابد. این وضعیت ناامنی است وقتی عزیزان ما فراموش می‌کنند که در را پشت سر خود قفل کنند یا کلیدها را بر روی آن جا بگذارند، که ان‌ها را مستعد دزدی و شکستن می‌کنند.

خرید قفل اثر اتگشتی هوشمند درب برای خانه یا محل شما به معنای نگرانی کمتر در بسیاری از موارد است. به علاوه بدون کلید، دیگر هیچ زحمتی برای جایگزین کردن گمشده‌ها وجود ندارد. باز کردن درهای قفل با وجود تعداد زیادی از حالت‌های دسترسی آسان‌تر است و بسیاری از ویژگی‌های امنیتی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ایمن نگه داشتن عزیزان خود استفاده کنید.

قفل هوشمند را می توان از طریق پین کدها، بلوتوث، برچسب‌های RFID و برچسب‌های کلیدی باز کرد. برچسب‌های RFID را می‌توان روی وسایل آن‌ها قرار داد. به این ترتیب، برای باز کردن درب فقط باید برچسب را بر روی کارت‌خوان بزنند و این کار را برای آن‌ها ساده‌تر کند.

همه قفل‌های هوشمند می‌توانند دسترسی اختصاصی به سرایداران را صادر کنند. اگر دوست شما یک پزشک معالج دارد که در خانه است، می‌توانید برای ورود، برای آن‌ها پین کد صادر کنید. هم چنین، راه اسانی برای زمانی‌که شما آن اطراف نیستید و باید کسی یا کسانی به انجا بیایند، است.

۲-توزیع کننده های داروهای هوشمند

فراموشی در سالمندان

فراموشی در سالمندان

فراموش کردن و از قلم انداختن دارو با توجه به سن، معمول است. اما وقتی بحث داروهای ضروری و مهم برای افراد مسن می‌شود، فراموش کردن یا مصرف داروهای زیاد می‌تواند کشنده باشد. مطالعات نشان داده است که افراد مسن در هنگام هیجان، داروهای خود را سر وقت و به میزان مناسب مصرف نمی‌کنند.

این امر همچنین برای کسانی که از آلزایمر و زوال عقل رنج می‌برند قابل توجه است – آن‌ها به راحتی فراموش می‌کنند.
اگر از بزرگان خود مراقبت می‌کنید، توزیع کننده‌های داروی هوشمند، مفید خواهند بود. این توزیع کننده‌ها قرص‌ها را طبق برنامه مورد نیاز، ذخیره و توزیع می‌کنند. نیازی به نگرانی در مورد افرادی که در زمان اشتباه یا میزان اشتباه داروی نادرست را مصرف می‌کنند، نیست.
به این ترتیب، دقیقاً می‌دانید که زمان داروی عزیزان‌تان چه زمانی است و کی باید داروهای خود را مصرف کنند و اگر دارو کم باشد سریعتر نسبت به رفع آن اقدام کنند.

۳- بلندگوهای هوشمند و دستیاران صوتی

آسایش سالمندان

آسایش سالمندان

در ابتدا بلندگوهای هوشمند برای سالمندان در نظر گرفته نشده بودند، این محصولات یک تغییر دهنده واقعی بازی هستند. اگر ما از راحتی بهره‌مند شویم، قطعاً زندگی برای سالمندان نیز آسان‌تر خواهد شد.

این بلندگوها نه تنها می‌توانند با محصولات هوشمند بی‌شماری تلفیق شوند بلکه می‌توانند روند کارهای روزانه را نیز هموار کنند. موارد ساده‌ای مانند روشن کردن چراغ‌ها و تنظیم ترموستات می‌توانند با افزایش سن به کارهایی دشوار تبدیل شوند. همچنین می‌توان فعالیت‌های اوقات فراغت را آسان‌تر کرد. کارهایی مانند پخش موسیقی یا خواندن کتاب می‌تواند از طریق بلندگوهای هوشمند نیز انجام شود. ویژگی دستور صوتی قطعاً به شما عزیزان در فعالیت‌های روزانه خود در اطراف خانه کمک می٬کند.

۴- جارو برقی خودکار

آسایش سالمندان

آسایش سالمندان

برای افراد مسن که به تنهایی زندگی می‌کنند، کارهای خانه ممکن است بزرگ‌ترین دردسر باشد. حتی اگر انجام کارهای خانگی یک تمرین خوب باشد، حرکت در طول روز ممکن است باعث ایجاد دردهای مزمن یا بدتر شدن مشکلات مشترک موجود برای آن‌ها شود.
جارو برقی خودکار می‌تواند به کاهش بار برای آن‌ها کمک کنند. آن‌ها بی‌سیم هستند، معمولاً در اندازه جمع و جور و برای حرکت در زیر مبلمان کارایی دارند و به طور خودکار در خانه حرکت می‌کنند تا هرگونه گرد و غبار و خاک روی زمین پاک شود. به احتمال زیاد در هنگام تمیز کردن کف‌پوش ها با استفاده از این وسایل، اسیب کمتری به ان‌ها وارد می‌شود.

 کیفیت زندگی آنها را بهبود ببخشید 
کیفیت زندگی سالمندان

کیفیت زندگی سالمندان

در کل ، آنچه مهم‌تر است این است ابزارهای هوشمند برای سالمندان نسبت به محصولاتی که شما برای آن‌ها تهیه می‌کنید، انعطاف‌پذیر هستند.در واقع آن‌ها برای بالا بردن کیفیت زندگی‌شان باید از محصولات استفاده کنند. در پایان، این محصولات با هدف بهبود زندگی همه ارائه می‌شوند. آن‌ها در فعالیت‌های روزانه کمک می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که مراقب عزیزان‌تان باشید و به شما آرامش می‌بخشد.

خرید قفل دیجیتال یوکا