دکوراسیون هتل باید طوری طراحی شود که مهمان احساس راحتی و به اصطلاح در خانه بودن کنند! برای دستیابی به این مهم، صاحبان هتل باید ارزش فضای داخلی با چیدمان دکوراسیون خوب را درک کنند. برنامه ریزی برای طراحی داخلی دکوراسیون هتل همیشه آسان نیست، به همین دلیل ما در این مقاله مواردی را آورده‌ایم تا به شما در این امر کمک کنیم.

فهرست مطالب

۱- از یک سبک منحصر به فرد استفاده کنید

ایجاد چیزی که منحصر به فرد تلقی می‌شود، به چندین فرضیه متکی است! همۀ ما انسان‌ها متفاوت هستیم. ما علایق و منابع الهام متفاوتی داریم. ما نباید از اینکه شخصیت و سبک ما در طراحی‌های مشخص است، ترس داشته باشیم. عجیب و غریب بودن ما را منحصر به فرد می‌کند، بنابراین نباید سعی نکنییم سبک دیگران را کپی کنیم؛ اگرچه اغلب می‌توانید از دیگران به عنوان الهام استفاده کنیم.

دریابید که چه چیزی به شما در طراحی داخلی دکوراسیون هتل الهام می‌بخشد، مکان‌ها، افراد، کتاب‌ها یا حتی اینترنت! به عنوان مثال، اگر هتل شما به یک ساحل نزدیک است، رنگ آبی می‌تواند به شما کمک کند که زیبایی را نمایان کنید.

صرف نظر از اندازه، شما می‌توانید با توزیع امکانات مناسب در اتاق، نمایی متفاوت ایجاد کنید؛ اما به یاد داشته باشید که تمام امکانات مربوطه را به هم متصل نگه دارید. به عنوان مثال، داشتن یک جریان راحت بین هر آنچه در مجموعه اتاق خواب نیاز دارید، بسیار مهم است.

روش دیگر برای دستیابی به یک موضوع منحصر به فرد این است که فقط چیزها را با هم ترکیب کنید. عناصر مورد علاقه خود را در مجموعه‌ای از طرح‌های مختلف الهام بگیرید و همۀ آن‌ها را با هم پیاده سازی کنید. برخی از بافت‌ها و الگوها مانند سبک کلاسیک و معاصر را با هم ترکیب کنید.

طراحی دکوراسیون هتل

۲- هنر را به منطقه ناهار خوری اضافه کنید

فضای ناهار خوری مکانی عالی برای آویختن چند قطعه هنری است. وقتی در میز ناهار خوری نشسته‌ایم، معمولاً آرام و ساکت هستیم، پس چرا هنگام لذت بردن از وعده‌های غذایی، چند قطعه هنری را در این فضا قرار ندهیم؟ این مهم فقط به مناطق غذاخوری با چیدمان بسته محدود نمی‌شود. برعکس، شما می‌توانید در اتاق‌هایی که دارای چیدمانی باز هستند نیز یک مکان ناهار خوری قابل تحسین ایجاد کنید.

موقعیت یابی آثار هنری، مشکل اصلی طراحی داخلی دکوراسیون هتل برای منقطه پذیرایی است. شما باید تعدادی از نقاط دید را شناسایی کنید که به مهمانان اجازه می‌دهد در حالی که نشسته‎‎‎اند، از مناظر اطراف خود لذت ببرند. اگر یافتن این نقطه دشوار است، همیشه می‌توانید چیدمان مبلمان را تغییر دهید تا محل قرارگیری قطعات هنری روی دیوار را پیدا کنید.

حالا، بیایید در مورد انتخاب خود هنر صحبت کنیم. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مردم هنگام غذا خوردن اغلب ساکت هستند و این چیزی نیست که شما در هتل خود می‌خواهید. شما می‌خواهید آن‌ها صحبت کنند، بخندند یا حتی اشک شوق بریزند. روش انجام این کار افزودن قطعات هنری است که باعث ایجاد مکالمات می‌شود، به گونه‌ای که مهمانان را تحت تأثیر قرار دهد.

۳- با روشنایی دکوراسیون هتل را خاص کنید

با کمک نور مناسب می‌توانید تمام جزئیات پیچیده را در طراحی خود برجسته کرده و توجه خود را به برخی از ویژگی‌های معماری که بیشتر به آن‌ها افتخار می‌کنید متمرکز نمایید. نورپردازی همچنین می‌تواند به شما در اتصال این عناصر به ظاهر جدا شده در دکوراسیون هتل کمک کند.

نورپردازی فضای داخلی را زنده خواهد کرد. وقتی نوبت به چراغ‌های آویزی می‌رسد، یک استاندارد کلی طراحی حکم می‌کند که ارتفاع آن‌ها ۳۰ اینچ (۷۵ سانتی‌متر) از قسمت سطح میز اتاق باشد. اکنون، قوانینی وضع شده‌اند که به هر حال شکسته خواهند شد، بنابراین فاصله را بر اساس وزن بصری و نسبت عناصر تزئینی دیگر تنظیم کنید.

شدت نور را نیز در نظر بگیرید. شما که نمی‌خواهید یک چراغ روشنایی خیلی نزدیک به چهره مهمانان داشته باشید! در بسیاری از طرح‌هایی که ما دیده‌ایم، به نظر می‌رسد یک اشتباه تکرار وجود دارد. افراد عمدتاً بر روی اینکه چراغ روشنایی هنگام روشن شدن چگونه به نظر می‌رسد، تمرکز می‌کنند، اما وقتی خاموش است چطور؟

شما باید ظاهر آن را در روز روشن نیز در نظر بگیرید. آیا به زیبایی دکوراسیون هتل اضافه می‌شود یا خیر؟ همچنین، آیا وقتی دستگاه روشن می‌شود، سایه ناخوشآیندی ایجاد می‌کند؟ برای اینکه در مورد نورپردازی خود جسورانه تصمیم بگیرید، باید در هنگام خرید وسایل روشنایی، ویژگی‌های معماری اتاق را نیز در نظر بگیرید.

اندازه نیز در طراحی داخلی دکوراسیون هتل بسیار مهم است! شما نمی‌خواهید یک لوستر بزرگ را در یک اتاق کوچک آویزان کنید. ما دریافته‌ایم که چراغ آویزها در مکان‌های غیر منتظره نیز می‌توانند بسیار خوب کار کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی هتل

۴- به گوشه‌های خالی فکر کنید

استفاده از گوشه‌های خالی به فکر و مهارت نیاز دارد اما ما ایده‌های بسیار خوبی برای شما داریم. اولین کاری که می‌توانید با یک گوشه خالی انجام دهید، این است که یک صندلی در آن محیط قرار دهید. شما می‌توانید سبک‌های غنی را پیدا کنید. متناوباً، می‌توانید از آن فضا برای ساختن دیوار گالری استفاده کنید.

این مهم به شما کمک می‌کند تا یک نقطه کانونی قوی در فضا ایجاد کنید. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید، افزودن یک واحد قفسه بندی است که می‌توانید برای نمایش آثار هنر از آن استفاده کنید. ما شخصاً مدل‌های دست ساز را دوست داریم زیرا آن‌ها احساس راحتی را ارائه می‌دهند. ما مطمئن هستیم که شما هم طرفدار استفاده بیشتر از فضای دیوار در مورد ذخیره سازی خلاقانه هستید.

کارهای دیگری وجود دارند که می‌توانید یک گوشه خالی را مانند اضافه کردن میز کار، صندلی‌های اضافی یا در صورت تمایل استفاده از اشیاء عتیقه پُر کنید. همچنین، گیاهان را فراموش نکنید. گاهی اوقات یک گلدان ساده همان چیزی است که واقعاً در گوشه‌ای به آن نیاز دارید. همه افراد سبز بودن را دوست دارند و ما مطمئن هستیم که مهمانان هتل شما هم با ما هم نظر هستند.

دکوراسیون داخلی هتل

۵- از یک پالت رنگی کامل استفاده کنید

با یافتن پالت رنگی مناسب، همه چیز در طراحی داخلی دکوراسیون هتل در جای خود قرار می‌گیرد. دلیل اینکه ما عاشق پالت‌های رنگی کامل هستیم این است که آن‌ها کل روند دکوراسیون را راحت‌تر و بسیار لذت بخش‌تر می‌کنند. همچنین، این واقعیت که شما از رنگ‌هایی استفاده می‌کنید که دارای یک درجه بندی خاص مشترکی هستند، جریان بسیار خوبی در طراحی ایجاد خواهد کرد.

خب، پس دقیقاً چگونه پالت رنگی مناسب را انتخاب می‌کنید؟ با فرض اینکه تئوری رنگ خود را مشخص کرده‌اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برخی از رنگ‌های مورد علاقه خود را از بزرگ‌ترین الگوی اتاق مانند یک تکه اثر هنری یا فرش رنگارنگ بیرون بیاورید.

احتمالاً می‌توانید با یک رنگ اصلی شروع کرده و چهار رنگ دیگر را از سایر تناژهای رنگی انتخاب کنید. دو تا از این چهار سایه، روشن‌تر و دو تای دیگر دو سایه تیره‌تر هستند. این مهم فقط یکی از راه‌های ایجاد یک پالت رنگی کامل است. همچنین ممکن است بخواهید کمی رنگ سیاه در هر اتاق اضافه کنید تا بقیه رنگ‌های موجود در پالت رنگی شما برجسته شوند.

خاکستری نیز عالی است زیرا بر اساس بقیه طرح‌ها توانایی ارائه فضای گرم یا خنک را دارد. شما می‌توانید از قانون ۶۰-۳۰-۱۰ استفاده کنید، اما قوانین ساخته شده و شکسته می‌شوند بنابراین فقط اجازه دهید چشمانتان شما را راهنمایی کنند. هنگام قرار دادن پالت رنگی، ما اکیداً توصیه می‌کنیم که کنتراست گرم و سرد داشته باشید زیرا در غیر این صورت بسته به یک حالت افراطی، نمای بسیار کسل کننده‌ای ایجاد خواهد کرد.

کنتراست بین گرم و سرد، به پویایی بیشتر اتاق کمک می‌کند. می‌توانید در فضاهای کوچکی مانند حمام یا آشپزخانه از نمای تک رنگ استفاده کنید. شما می‌توانید از آن به عنوان فرصتی برای نمایش شخصیت و استفاده از رنگ مورد علاقه خود نیز بهره ببرید. ناگفته نماند، پالت رنگ کامل اشاره بر رنگ‌های سبز، آبی، سرد، نارنجی و قرمز دارد.

۶- با لوازم جانبی نقاطی جهت تعامل بیشتر ایجاد کنید

لوازم جانبی چیزی است که می‌توانید با استفاده از آن محیطی دلباز برای مهمانان هتل خود ایجاد کنید. فقط به لوازم جانبی به عنوان وسیله‌ای برای بهبود چیدمان اتاق فکر نکنید بلکه سعی کرده آن‌ها را تا حد امکان عملی سازید. انتخاب لوازم جانبی از پالت رنگی که انتخاب کرده‌اید مهم است، بنابراین از هماهنگی هر دو عنصر اطمینان حاصل کنید.

لوازم جانبی باید در نقاط کانونی اصلی فضا قرار گیرند و باید از آن‌ها برای گره زدن همه عناصر اتاق به یکدیگر استفاده شود. اکنون، ما نمی‌گوییم که همه چیز باید یک رنگ باشند. کنتراست در اینجا نیز اعمال می‌شود. به عنوان مثال، اگر یک قطعه بزرگ و رنگارنگ در مرکز وجود دارد، سعی کنید لوازم جانبی را اضافه کنید که دارای رنگ خنثی هستند تا همه چیز را به صدا در بیاورید.

آیا می‌خواهید از لوازم جانبی مورد علاقه خود برای اتاق‌های هتل استقفاده کنید؟ تلفیق گیاهان و گل‌ها به طراحی داخلی دکوراسیون هتل کمک می‌کند و وقتی به آن فکر کنید، آوردن گیاهان به داخل اتاق مانند آوردن قسمت از طبیعت است که به نظر ما احساس آزادی را القاء می‌کند. طیف وسیعی از گل‌ها با رنگ‌های مختف وجود دارند که می‌توانند فضای داخلی هتل‌ها را بهبود ببخشند.

نکات دکوراسیون داخلی هتل

۷- برای بازتاب نور در اطراف راهروها از آینه استفاده کنید

یک میلیون روش مختلف وجود دارند که می‌توانید از آینه‌ها به نفع خود استفاده کنید اما بگذارید چگونگی کمک به آن‌ها در نورپردازی خصوصاً در راهروها را بررسی کنیم. اکنون قرارگیری صحیح آینه در مکان مناسب به شما کمک می‌کند تا از نور طبیعی برای روشن کردن راهروها، اتاق‌ها و سایر استفاده کنید. چگونه این کار را انجام می‌دهید؟

باید آینه را در مجاورت یک پنجره قرار دهید تا نور به داخل اتاق بازگردد. می‌توانید از آینه برای افزودن بافت به مکانی خاص استفاده کنید. این کار با قرار دادن آینه به گونه‌ای انجام می‌شود که به آن اجازه می‌دهد لوازم جانبی را در اتاق منعکس کنند. همچنین اگر آینه از مدل جالبی برخوردار باشد، می‌تواند جلوه‌ای سه بعدی به دیوار بدهد. به یاد داشته باشید، همه چیز فرصتی برای نشان دادن شخصیت و سبک است، بنابراین آن را در نظر بگیرید.

روش دیگر در استفاده از آینه‌ها این است که با آن‌ها طوری رفتار کنید که گویی یک بوم خالی هستند که منتظر بازتابی از هنر می‌باشند. منظور ما از این چیست؟ بیایید فرض کنیم که شما می‌توانید ساحل را از پنجره اتاق ببینید، پس چرا آینه را به گونه‌ای قرار ندهیم که رنگ آبی آسمان و آب را در خود منعکس کند؟ اگر هتل با نوعی مناظر زیبا احاطه شده باشد، همین امر صدق می‌کند.

بسیاری از طراحان داخلی برای ایجاد فضایی به ظاهر بزرگ‌تر، از آینه‌هایی بزرگ استفاده می‌کنند. تصور این توهم دشوار است اگر از اول آن را امتحان نکرده باشید. طبق معمول در مورد آینه‌ها، زوایا و محل قرارگیری بسیار مهم هستند.

منبع: www.clairedaviesinteriors.co.uk

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های درب الکترونیکی با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد.