آیا در حال حاضر تصمیم دارید در خانه تان تغییر دکوراسیون بدهید و کمی تنوع ایجاد کنید ؟ چه قدر هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل در نظر گرفته اید ؟ اگر بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون برای تغییر دکوراسیون و شروع سال نو در یک خانه نو در نظر گرفته اید در ادامه مقاله با ۴ ترفند تغییر دکوراسیون متناسب با بودجه تان آشنا می شوید:

فهرست مطالب

۱-تغییر دکوراسیون سالن پذیرایی با تعویض پارچه های رو مبلی یا کاور مبل

مشخصا همه ما میدانیم که این روزها برای خرید یک دست مبل ساده که حتی ممکن است مورد علاقه ما هم نباشد هزینه های زیادی باید پرداخت کنیم . و از طرفی هم مبل ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون نشیمن دارند و هر گونه تغییر و تحول آنها می تواند فضای نشیمن را به کل متحول و نو کند . اما اگر هزینه خرید یک دست مبل کامل و نو را نداریم مجبور هستیم با همین حالت دل چرکینی و خستگی با همین مبل های قدیمی بسوزیم و بسازیم؟

تعویض رویه مبل - تغییر دکوراسیون نشیمن

تعویض رویه مبل – تغییر دکوراسیون نشیمن

اگر کمی خلاقیت داشته باشید و بتوانید یک پارچه رومبلی زیبا و با قیمت مناسب پیدا کنید و در کنار آن هم بتوانید فردی را که استادکار تعویض رویه مبل است پیدا کنید که حتما کار او را قبلا دیده اید و مطمئن هستید که درست و تمیز کار تعویض رویه مبل را انجام می دهد می توانید امیدوار باشید که می توانید با قیمت مناسب دکوراسیون اتاق نشیمن خانه تان را زیبا و شیک کنید .

البته اگر فردی هستید که معمولا دوست دارید خودتان تا جایی که امکان دارد کارها را انجام بدهید و از این سبک کارها لذت میبرید باید بگوییم که کار تعویض رویه مبل ها خیلی کار سخت و غیر قابل انجامی نیست . پس با خرید پارچه رومبلی و چند ابزار ساده می توانید همین آخر هفته نسبت به تعویض رویه مبل هایتان اقدام کنید و در نهایت هم از اینکه خودتان انجام دادید لذت ببرید و هم اینکه هزینه تغییر دکوراسیون شما هم به میزان زیادی کم میشود .

آموزش نحوه تعویض رویه مبل

آموزش نحوه تعویض رویه مبل

خودتان انجام دهید : آموزش نحوه تعویض پارچه رومبلی در خانه

  1. در ابتدا با صبر و حوصله فراوان تمامی میخ ها و سوزن های روکش مبل را از مبل جدا کنید . ( تمام سعی خود را بکنید که بدون پاره شدن روکش این کار را انجام دهید چون لازم است از این روکش ها قدیمی به عنوان الگو استفاده کنید )
  2. بعد از بلند کردن روکش ها و در آوردن آنها از رویه مبل بهتر است با دقت فنرها و ابرها و فوم های به کار رفته در لایه زیرین مبلمان را هم بررسی کنید تا اگر نیاز به تعمیر داشت در همین مرحله انجام بدهید .
  3. روکش قدیمی را به عنوان الگو روی پارچه رو مبلی جدید بگذارید و آن را ببرید . (توجه کنید که حدود ۵- ۶ سانت از الگو بیشتر ببرید تا در زمان دوخت و نصب دچار مشکل نشوید )
  4. از پارچه جدید یک نوار باریک برای پوشاندن محل اتصال رویه با مبل ببرید
  5. یک کنف یا ریسمان بافته شده را بردارید و این نوار پارچه ای را دور آن بدوزید فقط حدود ۲ سانتی متر از آن اضافه بگذارید
  6. پارچه ای که از نوار اضافه گذاشته بودید را به پارچه کف صندلی بدوزید
  7. پارچه روی مبلی برای قسمت های رویی و پشتی مبل را با منگنه بزرگ به چوب مبل منگنه کنید . فقط حواستان باشد که تا جای ممکن پارچه را بکشید و نگذارید چروک شود
  8. برای سطح زیر صندلی یا مبل هم می توانید یک پارچه سفید یا مشکی ساده در نظر بگیرید و به روش رو مبلی به بدنه مبل در قسمت زیر منگنه کنید .
  9. از رو مبلی جدید و نو لذت ببرید

 

۲- تغییر دکوراسیون نشیمن با خرید تابلوهای زیبا و متناسب با دکوراسیون منزل

تاثیر تابلو در دکوراسیون خانه

تاثیر تابلو در دکوراسیون خانه

برای تغییر دکوراسیون حتما نیاز نیست مبلمان یا وسایل بزرگ و گران قیمت را تغییر بدهید گاهی یک تغییر های کوچک اما حرفه ای می تواند تاثیر بسیار بیشتری از تغییر مبلمان یا وسایل بزرگ تر داشته باشد .یکی از راه های تغییر دکوراسیون، خرید تابلوهای نقاشی یا تابلوهایی با متریال متفاوت است که می توانند به عنوان نقطه کانونی دید در حین ورود هر شخصی به خانه شما نظر هر بیننده ای را به خودشان جلب کنند . البته من به شخصه همیشه طرفدار پروژه های DO IT Yourself یا خودت انجام بده ! هستم . و تابلوها جزو قسمتی از دکوراسیون هستند که با کمی خلاقیت و ذوق هنری خودتان می توانید بهترین و زیبا ترین تابلوها را خلق کنید .

در اینجا چند ایده داریم برای افرادی که دوست دارند از تابلوهای هنری و زیبا در دکوراسیون منزل شان استفاده کنند

تابلو در دکوراسیون نشیمن

تابلو در دکوراسیون نشیمن

 

تابلوی مدرن در دکوراسیون مدرن

تابلوی مدرن در دکوراسیون مدرن

تابلو در طراحی داخلی خانه

تابلو در طراحی داخلی خانه

روش نصب صحیح تابلو روی دیوار

  • اگر یک تابلوی بزرگ مثلا بزرگتر از ۵۰*۵۰ خریدید بهتر است آن را روی دیوار اصلی اتاق نشیمن نصب کنید
  • اگر دوست دارید روی یک دیوار چند تابلو با رنگ بندی متنوع کنار یکدیگر نصب کنید بهتر است تابلوهای رنگ روشن را در قسمت بالای دیوار و تابلوهای رنگ تیره را در قسمت پایین آنها نصب کنید
  • در یک آپارتمان کوچک که دارای فضای نشیمن کوچکی است برای هماهنگی دکوراسیون خانه بهتر است از تابلوهایی با موضوعات و سبک هماهنگ با هم استفاده کنید
  • برای تابلوهای مدرن شایدبهتر باشد از قاب استفاده نکنید و خود بوم را مستقیما روی دیوار نصب کنید . برای مابقی تابلوها هم حتما سعی کنید قاب تابلو متناسب با سبک و رنگ مبلمان شما باشد . مثلا اگر نوع مبلمان شما مدرن است و از رنگ های شاد در آن استفاده شده است شاید بدترین انتخاب قاب تابلو دقیقا یک قاب قهوه ای سوخته منبت کاری کلاسیک باشد !
  • اگر امکانش را دارید و برق کشی ساختمان به تان اجاز می دهد حتما برای زیبا تر شدن تابلوهای نصب شده روی دیوار سالن پذیرایی از یک نور متمرکز دیواری استفاده کنید .
  • اگر سقف خانه شما کوتاه است و در نتیجه ارتفاع دیوار نشیمن هم کم است بهتر است از تابلوهای عمودی بلند برای بلند تر دیده شدن دیوار و سقف اتاق نشیمن استفاده کنید
  • اصولا یکی از بهترین فضاها روی دیوار برای نصب تابلو در اتاق نشیمن پشت کاناپه یا مبل های سه نفره بزرگ است . اما توجه کنید که هیچ وقت طول تابلوی شما از طول کاناپه بیشتر نشود .

 

۳-تغییر دکوراسیون در فضای ورودی آپارتمان با قفل دیجیتال

قفل دیجیتالی در تغییر دکوراسیون خانه

قفل دیجیتالی در تغییر دکوراسیون خانه

مشخصا یکی از فضاهایی که در زمان ورود هر شخصی به خانه شما به چشم او می آید و دیده می شود فضای ورودی و درب ها هستند . پس چرا ما این موضوع مهم را فراموش می کنیم و شاید کمتر به آن توجه می کنیم ؟

واقعیت این است که تعویض قفل های کلیدی و جایگزینی آنها با قفل دیجیتال یا قفل هوشمند نه تنها فضا و دکوراسیون خانه شما را مدرن و شیک می کند بلکه منجر به افزایش امنیت ، سرعت و راحتی بیشتر در زندگی روزمره تان میشود .

پس بهتر است خصوصا در روزهای پایانی سال که همه به فکر زیبا و نو کردن فضای خانه شان هستند ، شما هم دست به کار شوید و فکری به حال قفل های قدیمی  و پر دردسر کلیدی بکنید.

اگر بارها تصمیم گرفته اید قفل های کلیدی را دور بیاندازید اما از طرفی با قفل های دیجیتالی و هوشمند هم آشنایی کامل ندارید می توانید در لینک های زیر اطلاعات خوبی کسب کنید و با قفل دیجیتالی بیشتر آشنا شوید

راهنمای خرید قفل کارتی درب : قیمت قفل کارتی ، معرفی انواع دستگیره کارتی و هر نکته ای که لازم است بدانید

راهنمای خرید قفل دیجیتال : در هنگام خرید قفل دیجیتال حتما به این ۳ نکته توجه کنید

اگر هم با قفل دیجیتال آشنایی دارید و دوست دارید نمونه های متنوعی از آن را ببینید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید می توانید در این صفحات نمونه های زیادی از قفل های دیجیتالی را ببینید

قفل درب اثر انگشتی                             قفل درب رمزدار

 قفل درب ریموت دار                            قفل کارتی درب آپارتمان

و از همه مهم تر اگر دوست دارید در مورد قیمت قفل دیجیتال بدانید و مطمئن شوید که با صرف هزینه مناسب ( نه زیاد ) می توانید هم دکوراسیون خانه تان را شیک و مدرن کنید و هم از شر کلیدهای دست و پاگیر خلاص شوید و امنیت بیشتری به خانه تان بیاورید می توانید با کارشناسان مشورت کنید تا به صورت دقیق قفل دیجیتالی مناسب خانه تان را به شما معرفی کنند.

تماس با مشاورین یوکا

۴- تغییر دکوراسیون خانه به کمک گل و گلدان

تاثیر گل و گیاه در دکوراسیون داخلی منزل

تاثیر گل و گیاه در دکوراسیون داخلی منزل

شاید کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که از دیدن زیبایی یک گل و یا حس ناب پرورش گل و گیاه در محیط زندگی خود لذت نبرد و دوست نداشته باشد هر روز که چشم هایش را باز می کند از سرسبزی و نشاطی که گل و گیاه به خانه اش می آورد لذت نبرد . پس مشخصا یکی از پیشنهادات ما برای تغییر دکوراسیون آن هم با نزدیک شدن به فصل بهار ، اضافه کردن گل و گلدان های زیبا و خاص به اتاق نشیمن است . خصوصا این روزها که آلودگی هوا در شهرهای بزرگ تبدیل به یک معضل دائمی تبدیل شده است نگه داری گیاهانی که خصوصا به طور خاص باعث تصفیه هوا و کاهش آلودگی در هوای خانه میشوند می تواند تاثیر بسیار مثبتی در سلامتی افراد خانواده هم داشته باشد .  و یکی از بهترین فضاها برای نگه داری و پرورش گل و گیاه اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی است که هم زیبایی دکوراسیون نشیمن دو چندان میشود و هم افراد خانواده بیشتر در این قسمت رفت و آمد می کنند و می توانند از سرسبزی و شادابی فضا بیشتر لذت ببرند .

مشخصا یکی از جدیدترین روشهای نگه داری گل و گیاه خصوصا در آپارتمان های کوچک درست کردن یک باغ عمودی و یا باغچه دیواری است .این روش هم مدرن و شیک است و هم می تواند در تصفیه هوای خانه موثر باشد و هم فضای کمی را اشغال میکند .

در زیر می توانید چند نمونه باغ عمودی دیواری در خانه را ببینید :

باغ عمودی در دکوراسیون آپارتمان کوچک

باغ عمودی در دکوراسیون آپارتمان کوچک

باغ عمودی در دیوار خانه ها

باغ عمودی در دیوار خانه ها

باغ دیواری در دکوراسیون خانه

باغ دیواری در دکوراسیون خانه

۶ نکته مهم در مورد انتخاب و پرورش گیاهان آپارتمانی

  • در زمان خرید گل و گیاه آپارتمانی حتما به فروشنده در مورد شرایط آپارتمان تان از لحاظ نور توضیحات لازم را بدهید تا بتوانید با توجه به شرایط محیطی خانه تان یگ گیاه مناسب انتخاب کنید
  • در صورتی که برای بار اول است که می خواهید گل و گیاه پرورش دهید حتما از گیاهان مقاوم تر و کم توقع تر شروع کنید
  • حتما به شکل برگ ها و ساقه گیاهی که می خواهید بخرید توجه کنید بعضی از گیاهان مانند آگلونما به خاطر شکل خاص برگ ها می توانند اتاق نشیمن آپارتمان کوچک شما را بزرگ تر جلوه بدهند .
  • حتما در هنگام خرید گیاه آپارتمانی اگر قصد تعویض گلدان را دارید به این مساله دقت کنید که ریشه گیاه مورد نظر قوی و مستحکم شده باشد و به عبارتی پر ریشه باشد تا در صورت تعویض گلدان آسیب نبیند. در غیر این صورت بهتر است چند ماهی تعویض گلدان را به تاخیر بیاندازید .
  • در زمان خرید گل و گیاه آپارتمانی از فروشنده بخواهید دستور آبیاری و شرایط نگه داری گیاه را برای شما به صورت کامل بنویسد .
  • حتما گل و گیاه آپارتمانی ای را انتخاب کنید که برگ های آنها دچار سوختگی یا زردی نشده باشند .

تماس با مشاورین یوکا